Toon posts:

Verbeeldingen nekken me

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een ongemakkelijke slaper :Z , ik heb vaak last van verbeeldingen. Of eigenlijk beter gezegd lukt het mij vaak niet om het verschil tussen werkelijkeheid en droom te onderscheiden.
Op de een of ander manier heb ik de lullige ( ja zo noem ik het maar ) eigenschap altijd het gevoel te krijgen dat als ik "wakker wordt" iets ingeslikt heb, wat je normaal gesproken beter niet kunt inslikken, meest voorkomende gevallen zijn dan batterijen en knikkers, maar ook wel eens andere voorwerpen. Zit ik dan vervolgens te kuchen om het er uit te krijgen en pas later komt het besef dat ik in de werkelijkheid helemaal niks heb ingeslikt....
Daar komt dan ook nog bij dat ik vaak dingen zie die er niet blijken te zijn, bv een gestalte die achter de kast wegduikt en als je gaat kijken het weg is.....:?

Hebben meer mensen hier ervaring mee, en zo ja, hoe kun
je dit een beetje onderdrukken, dat je toch wat lekkerder kunt slapen, want soms wordt je wakker met het idee dat je de volgende keer maar een reddingsvest moet aantrekken, zoveel zweet :?

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Das toevallig, heb ik ook last van gehad, maar dan met touwtjes/klosjes garen enzo. Heel vreemd je wordt er erg naar wakker van. Het ging vanzelf over trouwens....

Verwijderd

Als je er last van blijft houden, meot je toch naar de dokter, het is niet gezond als je dingen ziet die er neit zijn.

Schizofrenie met waanbeelden noemen ze dat. Maar het klinkt enger dan eht is.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ga eens een gesprek aan met die gast die achter je kast duikt. Als ie niet luisterd geef je um een paar klappen.

Of je zoekt een hypnotiseur op die je 'zwarte wolkjes' wel ff wegdrijft... :) zoals dat zo mooi wordt omschreven.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het probleem met de medische psychologie is echter dat ze in dit soort gevallen te vaak slechts de symptomen aanpakken - niet de oorzaken. Beetje prozac of andere medicijnen, en de symptomen zijn inderdaad weg, maar het probleem niet...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:58

Elvhenk

Madam Mikmak

Heb je het idee dat dit vanuit jezelf komt, of wat is het verband met die figuur achter de kast?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:20

Sharky

Skamn Dippy!

Schizofrenie met waanbeelden noemen ze dat. Maar het klinkt enger dan eht is.
schizofrenie is heeeel wat anders.
Het probleem met de medische psychologie is echter dat ze in dit soort gevallen te vaak slechts de symptomen aanpakken - niet de oorzaken. Beetje prozac of andere medicijnen, en de symptomen zijn inderdaad weg, maar het probleem niet...
ik neem dat je dat in het algemeen bedoeld? prozac ishier namelijk helemaal niet van toepassing. het valt ook best wel mee. men zoekt als eerste naar de oorzaak. pas dan als dat niet goed gaat wordt je doorverwezen naar een psychiater en kun je medicijnen voorgeschreven krijgen. maar in dit geval hoef je daar niet op te rekenen.

This too shall pass

Verwijderd

hm, ik heb ook zoiets. maar doe dan meestal iets anders, wat ik regelmatig doe is zoeken naar spinnen ( want op dat moment ben ik er van overtuigd dat er een nest in mn kamer zit ) en later denk ik.. WTF ben ik nou eigenlijk aan het doen! maar het weirde is, dat ik het meerdere keren in een nacht doe.

Ik ben bijna iedere nacht 'op zoek' naar iets, of zie dingen. Maar van dat er iets in mn keel zit heb ik niet, wel het zelfde idee denk ik.

edit:
van die gast achter de kast heb ik een soortgelijk iets. Ik praat snachts vaak met een meisje. laatst nog mn vriend de stuipen op het lijf gejaagd, omdat 'het meisje' bovenaan de trap stond. Ik stond onderaan de trap en stond met haar te praten. En op een gegeven moment werd ik wakker, en er was helemaal nix. Mn vriend word er gewoon bang van af en toe.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op maandag 27 augustus 2001 15:34 schreef sharkyOnline het volgende:
ik neem dat je dat in het algemeen bedoeld? prozac ishier namelijk helemaal niet van toepassing. het valt ook best wel mee. men zoekt als eerste naar de oorzaak. pas dan als dat niet goed gaat wordt je doorverwezen naar een psychiater en kun je medicijnen voorgeschreven krijgen. maar in dit geval hoef je daar niet op te rekenen.
Ja, ik bedoel het inderdaad in zijn algemeenheid. Er wordt door doktoren veel te snel naar medicijnen gegrepen. In Nederland valt dat nog wel mee trouwens - is in Amerika veel erger. Je wilt niet weten hoeveel kinderen in Amerika aan de ritaline zijn... Terwijl de meeste van die problemen op te lossen zijn door ze gewoon een goede opvoeding te geven.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ja, ik bedoel het inderdaad in zijn algemeenheid. Er wordt door doktoren veel te snel naar medicijnen gegrepen. In Nederland valt dat nog wel mee trouwens - is in Amerika veel erger. Je wilt niet weten hoeveel kinderen in Amerika aan de ritaline zijn... Terwijl de meeste van die problemen op te lossen zijn door ze gewoon een goede opvoeding te geven.
Amerika is gewoon ziek.

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 18:16 schreef BlueAngelGoT het volgende:

[..]

Amerika is gewoon ziek.
Stay on topic

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Van dat inslikken, dat zal misschien te maken hebben met een gebeurtenis uit je vroege jeugd (het navragen waard in elk geval).

Wat mijzelf betreft, ik ben ook een vrij slechte slaper, en haal soms ook werkelijkheid en fictie door elkaar. Dat heb ik vooral als ik 's ochtends onder de douche sta, want dan 'recapituleer' ik nog even wat ik me nog kan herinneren van wat ik 's nachts heb gedroomd (is dit een goede zin? ;)). Dan zit ik te denken, en schiet me halverwege te binnen dat bepaalde dingen helemaal niet echt gebeurd zijn.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Ik heb in de zomer wel eens dat ik iedere 2 seconden het gevoel heb alsof ik door een mug wordt gestoken, licht aan, mug weg. Maar meer als dat ook niet. Ik kan me best voorstellen dat je *schijtebang* wordt als je ineens figuren op je kamer ziet rondlopen, niet?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Ik heb nooit zulke vage verbeeldingen gehad, maar ik was vroeger wel ECHT bang in het donker (toen ik 11 was)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

ben er welles mee naar de dokter geweest. omdat ik echt never een goede nachtrust heb. zegt i: slaappillen kunnen wel helpen. ik zeg.. nou, als dat helpt, dan schrijf je me die voor he. zegtie: nee, doe ik niet. is slecht voor je en raak je makkelijk verslaafd aan.
ja, duh, zeg dan nix.

maargoed, dr helpt nix tegen is mij verteld.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-01 18:58
Sommige soorten (soft)drugs kunnen nog een tijdje nawerken waardoor je nog vreemde dingen kan zien , horen , voelen etc. Misschien is dat een verklaring. Een soort uhm bad trip ofzo? Maar goed , misschien zit ik er naast.
Pagina: 1