Hallo, ik ben op zoek naar een soort match calculator maar tot mijn verbazing kan ik niets vinden. Helaas kom je op de meeste zoektermen bij stock trading applicaties terecht. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit nooit gebouwd is.
Wat ik zoek is het ruilen / berekenen van item vanuit een soort van pool waarbij elke persoon maar 1 item kan sturen.
Voorbeeld:
Persoon 1 heeft item 1, 2, 3, 4 dubbel en heeft item 5, 6, 7, en 8 nodig
Persoon 2 heeft item 5 dubbel en nummer 9 nodig
Persoon 3 heeft item 9 dubbel en 4 nodig.
Eigenlijk moeten alle dubbele ik een pool en de de uitkomst is dan wie naar wie kan ruilen waarbij er zo veel mogelijke matches worden gemaakt.
In het voorbeeld hierboven zou dit de uitkomst zijn.
Persoon 1 stuurt item 4 naar persoon 3
Persoon 2 stuurt item 5 naar persoon 1
Persoon 3 stuurt item 9 naar persoon 2
Om het helemaal perfect te maken zou het mooi zijn om in te kunnen stellen hoeveel items een persoon moet ontvangen (indien mogelijk) dit omdat er wellicht items over zijn in de pool van personen die niets meer missen maar wel over hebben.
Met de hand is dit nog wel te doen maar bij veel mensen wordt het steeds lastiger om de puzzel te maken.
Ik heb gezocht in online calculators (webbased), android apps en windows applicaties maar wellicht is dit te specifiek.
Ik ben benieuwd of iemand ooit zoiets gevonden, gebouwd of gebruikt heeft.
Wat ik zoek is het ruilen / berekenen van item vanuit een soort van pool waarbij elke persoon maar 1 item kan sturen.
Voorbeeld:
Persoon 1 heeft item 1, 2, 3, 4 dubbel en heeft item 5, 6, 7, en 8 nodig
Persoon 2 heeft item 5 dubbel en nummer 9 nodig
Persoon 3 heeft item 9 dubbel en 4 nodig.
Eigenlijk moeten alle dubbele ik een pool en de de uitkomst is dan wie naar wie kan ruilen waarbij er zo veel mogelijke matches worden gemaakt.
In het voorbeeld hierboven zou dit de uitkomst zijn.
Persoon 1 stuurt item 4 naar persoon 3
Persoon 2 stuurt item 5 naar persoon 1
Persoon 3 stuurt item 9 naar persoon 2
Om het helemaal perfect te maken zou het mooi zijn om in te kunnen stellen hoeveel items een persoon moet ontvangen (indien mogelijk) dit omdat er wellicht items over zijn in de pool van personen die niets meer missen maar wel over hebben.
Met de hand is dit nog wel te doen maar bij veel mensen wordt het steeds lastiger om de puzzel te maken.
Ik heb gezocht in online calculators (webbased), android apps en windows applicaties maar wellicht is dit te specifiek.
Ik ben benieuwd of iemand ooit zoiets gevonden, gebouwd of gebruikt heeft.
[ Voor 0% gewijzigd door TOYS op 19-08-2022 09:42 . Reden: typo ]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.