Android auto

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-07 14:49
Hallo allemaal.

Ik in mijn Heb in mijn Ford focus mk2 st 2006 momenteel een aftermarket Android Head unit (zie link 1) geïnstalleerd door de vorige eigenaar die echter maar 1 GB aan werkgeheugen heeft en een trage soc waardoor hij eigenlijk alleen kan worden gebruikt voor muziek luisteren.

Link 1 (ik weet niet zeker of dit precies dezelfde is aangezien dit lastig te controleren is maar deze lijkt er in ieder geval erg op)

https://www.bol.com/nl/nl...hKXA.2_40.41.ProductTitle

Link 2
https://www.bol.com/nl/nl...7GUIpGU5TSfcaAsr8EALw_wcB

Dit dacht ik te kunnen omzeilen door een (link 2) Android auto dongle te gebruiken. De dongle krijgt echter geen verbinding met de Head unit door de usb port in de 12v aansluiting.

Nou heb ik in mijn ogen 3 opties.

1.
De Head unit eruit laten halen, kijken of er aan de achterkant een usb port over is en kijken of deze data overdacht ondersteund.

Voordeel:
goedkoop, huidige Head unit sluit mooi en ziet er mooi uit in mijn ogen.

Nadeel
Grote kans dat deze usb ports ook alleen maar als stroomvoorziening dienen en ik hier dus niks meer opschiet?

2.
Een nieuwe headunit kopen die android auto ondersteund.

Nadeel:
Welke kiezen veel passen niet mooi in de auto.

Dure of goedkope? Maakt dit veel uit als er toch gebruik wordt gemaakt van Android auto voor alle functionaliteiten.

Het kost meer tijd om opnieuw een Head unit uit te kiezen en te installeren in de auto.

3.
Een goedkopere Head unit kopen met een usb port aan de voorkant

Voordeel
Goedkoper, dongle heb ik ook al.
Niet afhankelijk van ondersteuning van Head unit. Als ondersteuning verloopt kan ik makkelijk een nieuwe dongle kopen in plaats van dat ik weer een nieuwe Head unit moet kopen.

Nadeel
Wat minder elegant dan ingebouwde Android auto.

Graag hoor ik wat jullie de beste oplossing lijkt en of jullie misschien ervaring hebben met aftermarket Android auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft vrij weinig met computerhardware te maken. Schopje naar Audio & Hifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
De betreffende Android Autoradio welke nu in jouw auto zit, is feitelijk een universele (2din) Autoradio. Vaak zitten ze in een frame speciaal gemaakt zodat het geheel mooi geïntegreerd is in de auto. Ik weet niet precies wat de situatie bij u auto is?

Momenteel heb ik een vergelijkbare Android Autoradio in mijn auto en bij mij werkt de originele ingebouwde USB poort van de auto niet, ondanks dat er een speciaal kabeltje voor meegeleverd was. Ik vermoed dat dit ook het geval bij u auto zal zijn.

Zelf bewust niet gekozen voor de 1GB/16GB uitvoeringen, want die ondersteunen geen Apple Carplay of Android Auto. Daarnaast is het ook wel erg weinig werkgeheugen: waarschijnlijk kun je ook maar een USB poort gebruiken.

De USB poorten bij deze specifieke Android Autoradio's zitten aan de achterzijde, als de vorige eigenaar ze aangesloten heeft.... zelf heb ik namelijk een van deze USB poorten verstopt in het dashboardkastje. Waar ik dan een USB kabel uit laat komen, zodat ik Android Auto bedraad kan gebruiken.

Ik weet niet of je bij de achterzijde van de autoradio kunt komen, zonder de autoradio te demonteren? Maar bij mijn auto is het wel zo, alleen iets aansluiten zonder demontage lijkt mij lastig.

PS hou er rekening mee, dat die USB poorten van de Android Autoradio net voldoende stroom leveren om Apple Carplay of Android Auto te gebruiken. Althans dat is mijn ervaring, maar verder werkt Android Auto juist wel goed op dit soort apparaten. Alleen de accu van je telefoon wordt dus nauwelijks bij geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-07 14:49
Vriendelijk bedankt voor de reactie. 1GB/16GB is inderdaad te weinig maar zoals ik dus zei al door de vorige eigenaar aangesloten. Was anders ook voor een duurder exemplaar gegaan.

Hier even foto's ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NWHUbGsfbg4hqZO9axB6pFCSf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EnKxEfalvA0UemPqEbObAiX8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQWlCu6BXemEr2ifL6XwtWxOeb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZ9J5LSksIqLs8smNkEY425E.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de achterzijde zouden inderdaad usb poorten moeten zitten maar het kan ook zijn dat die al in gebruik zijn door de achteruitrij camera.

Indien er geen beschikbaar is lijkt mij dat er geen andere optie is dan een andere headunit te kopen?
Een usb splitter werk namelijk alleen bij stroom usb poorten dacht ik.

Mocht er wel een usb port over zijn zou ik deze dan kunnen doorlussen naar de 12v aansluiting en hier dan weer een usb adapter in kunnen stoppen? Of is het dan beter om de 12v op te offeren voor een usb aansluiting? Ik heb het dashboard kastje graag dicht tijdens het rijden en de android auto adapter is geen draadloos model vandaar dat dit geen optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Achteruitrijcamera werkt niet met USB, maar RCA Gele tulp aansluiting. Ik zelf zou een andere, maar zelfde soort Android autoradio kopen. Waarschijnlijk kun je het bestaande frame gebruiken, wanneer zelfde soort 9 inch universele Android radio besteld.

Misschien heeft de vorige eigenaar nooit die ene USB kabel, wat een soort dongle is aangesloten. Dus ik ben bang dat je toch de autoradio komt te demonteren om er achter te komen, of die kabel er zit ja of nee.

@Why So Serious. neem eens een kijkje in het onderstaande topic, dat gaat over Android Autoradio's.

Het Android Autoradio Topic

[ Voor 14% gewijzigd door Marco-Peters op 19-08-2022 18:30 ]