Asus ZenWifi AIMesh kan WPS niet uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• D0ubleD0uble
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:17
Hoi medetweakers,

Ik heb recentelijk een nieuw ASUS ZenWifi XT8 aangeschaft, werkt perfect op een puntje na: ik kan de WPS functionaliteit op de betreffende AIMesh node niet uitschakelen. Ik zou dit graag uit willen zetten IVM alle horror verhalen die je over WPS kraken leest :o

Op het ZenWifi apparaat die als router is geconfigureerd kan ik deze functie wel uitzetten, maar bij de node mesh staat deze standaard aan, en de optie om deze uit te zetten lijkt niet aanwezig te zijn.
De router zegt dat de desbetreffende functionaliteit uitstaat, maar als ik het netwerk check blijft WPS aanstaan op de node.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Node los configureren als router, WPS uit en daarna instellen als node. Helaas herstelt dit alle standaardinstellingen en gaat ook de helaas WPS weer aan.
WPS op de ASUS mesh router aan en uit in de hoop dat de node dit ook overneemt, ook hier geen success. Andere instellingen worden wel overgenomen door de node als ik deze in de router instel.
2.4GHz uitzetten op de node. Dit werkt wel, maar is natuurlijk niet ideaal voor je netwerk. |:(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat je dit beter als bug kunt aanmelden bij Asus

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==