Vraag

• Blauw_
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38
Mijn vraag
Een kennis van mij heeft een zoon van vier met een ernstige beperking. Voor zijn verjaardag wil hij een 24 inch tv aan de muur bevestigen die hij vanuit zijn bed kan bekijken. Het is noodzakelijk dat de tv relatief hoog wordt bevestigd en horizontaal dus vrij ver kan kantelen. Tegelijkertijd dient de tv 90 graden verticaal te kunnen draaien (zodat deze haaks op de muur komt te staan) en de rand van de tv dient minimaal ca. 10 cm van de muur af te komen.

In het ziekenhuis hebben ze daar perfecte systemen voor. Die heb ik ook wel gevonden, maar zijn wat te prijzig. Zie bijvoorbeeld iets als dit: pricewatch: Neomounts by Newstar FPMA-HAW100 voor 800+ euro.

Nu is het dus zoeken naar een goedkopere oplossing. We hebben deze gevonden en besteld: pricewatch: Dataflex Viewlite monitorarm - wand 222 , maar daarvan is de arm te kort. Hierdoor kan de tv weliswaar zowel horizontaal als verticaal voldoende kantelen, maar de tv komt daarmee bij een verticale draaiing van 90 graden strak tegen de muur aan te zitten.

Heeft iemand tips voor een passend alternatief?

(edit) Oja, de wandsteun moet ook VESA 75mm ondersteunen