Wij gaan onze raamkozijnen vervangen komende maanden. Waar nu er een raam en de tuindeur zit, gaat een schuifpui geplaatst worden.
De kozijnenboer heeft in zijn offerte het veranderen van de latei meegenomen. Hij heeft verder geen woord gerept over vergunningsaanvragen oid.
Nu heb ik hem vorige maand gemaild met de vraag of we geen vergunning nodig hadden. Hij zei enigszins geirriteerd dat we daar laat mee zijn, maar dat het de achterkant betrof en dus vergunningsvrij is.
Nu ben ik gaan googlen en daar lees je dat latei plaatsen allemaal vergunningsplichtig is. Wanneer ik op het omgevingsloket kijk, zijn verandering aan de draagconstructie vergunningsplichtig.
MAAR het vergunningsloket zegt ook:
Nieuwe kozijnen plaatsen, of bestaande veranderen of gevelplan veranderen
(hieronder valt ook vergroten of verkleinen van openingen in de gevel).
--> vult in ---> geen vergunning nodig.
Ik snap het nu niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?
De kozijnenboer heeft in zijn offerte het veranderen van de latei meegenomen. Hij heeft verder geen woord gerept over vergunningsaanvragen oid.
Nu heb ik hem vorige maand gemaild met de vraag of we geen vergunning nodig hadden. Hij zei enigszins geirriteerd dat we daar laat mee zijn, maar dat het de achterkant betrof en dus vergunningsvrij is.
Nu ben ik gaan googlen en daar lees je dat latei plaatsen allemaal vergunningsplichtig is. Wanneer ik op het omgevingsloket kijk, zijn verandering aan de draagconstructie vergunningsplichtig.
MAAR het vergunningsloket zegt ook:
Nieuwe kozijnen plaatsen, of bestaande veranderen of gevelplan veranderen
(hieronder valt ook vergroten of verkleinen van openingen in de gevel).
--> vult in ---> geen vergunning nodig.
Ik snap het nu niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS