Chromecast met Google TV met extern toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-05 08:23
Hallo allemaal,

Ik heb een Chromecast met Google TV, daarbij heb ik deze usb hub aangesloten https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

En nu wil ik daar de ethernet aansluiting van gebruiken (kabel lag er al van m'n oude Android box} en 1 usb dingetje voor mijn Rapoo toetsenbord / touchpad.

Ik heb op YouTube gezien dat de standaard voeding dier er bij zit niet voldoende is dus gebruik ik de voeding van mijn telefoon, die is 33Watt (Xiaomi Poco X3 NFC).

Ik heb meerdere malen gecontroleerd of als goed zit, meerdere YouTube tutorials gekeken maar ik krijg het niet werkend.

Aanvulling: De volgorde van aansluiten is:

Voeding naar de USB C poort van de hub - > vaste kabel van de hub in de Chromecast Google TV. En de ontvanger van het toetsenbord in een USB A poort van de hub.
Dat is de manier zoals alle YouTubers het ook doen.

Zou andersom werken en gaat er dan niets kapot.... Dus de vaste USB C van de hub in de voeding en een USB A naar USB C naar de Chromecast?

Is de 33Watt genoeg? Wat kan ik nog meer proberen?

Aanvulling 2: Getest op een Samsung Galaxy A71, werkt gewoon, muis, toetsenbord en ethernet.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie

[ Voor 22% gewijzigd door nossie63 op 18-08-2022 20:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@nossie63, niet werkend als zijnde de stick start op maar laat niets merken van wat er is aangesloten aan de HUB?

Of start de stick misschien überhaupt niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:36:
@nossie63, niet werkend als zijnde de stick start op maar laat niets merken van wat er is aangesloten aan de HUB?

Of start de stick misschien überhaupt niet?
De hub laat wel zien dat er stroom is, want er is een power on led en de poorten zijn verlicht.

Maar o.a.de lampjes van de ethernet lichten niet op.
Daarnaast ziet er een 32Gb geheugen stick in en usb ontvanger van m'n toetsenbord.

In de instellingen van de Chromecast is het extra geheugen niet zichtbaar en ook het toetsenbord werkt niet.

Sluit ik dit alles op m'n telefoon aan werkt het direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er wordt in het algemene Chromecast topic (waaronder ook de nieuwe Google TV stick valt), geschreven dat het zou moeten werken; MikeOO in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Misschien kun je de vraag daar stellen en is er een reden/oplossing voor je.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
hardware-lover schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:05:
Er wordt in het algemene Chromecast topic (waaronder ook de nieuwe Google TV stick valt), geschreven dat het zou moeten werken; MikeOO in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Misschien kun je de vraag daar stellen en is er een reden/oplossing voor je.
Dank je, wist niet eens dat dat er was...

Ga daar verder op zoek naar een oplossing.