Vraag

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zoek voor de slaapkamer een 4K 43” tv, van 200-350 euro.
Nu zit ik al een poosje te twijfelen tussen
Hisense 43AE7000F
En
iFFALCON 43K610

Nu is een vereiste dat er chromecast aan boord is, liefst ondersteuning voor airplay 2 (kom ik bij beide niet tegen) en dat ik bijv via google appstore de NLZIET app kan installeren. Bij de iFFALCON kan dat zo te zien, androidtv, maar bij de Hisense is me dat totaal onduidelijk. Ook de handleiding waar amazon naar linkt maakt me niet veel wijzer.

Voordeel van Hisense is weer het ‘randloze’ paneel.

Beide tv’s scoren op zich goed gezien de prijs, maar waar doe ik nou goed aan?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Volgens NLZiet zelf werkt het op Hisense.

Verwacht geen wonderen voor deze afbraakprijzen.

• paQ
  • Nu online
dmantione schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:27:
Volgens NLZiet zelf werkt het op Hisense.

Verwacht geen wonderen voor deze afbraakprijzen.
Ik begreep inderdaad dat het via dat VIDAA moet gaan. Dat zal de OS zijn begrijp ik (?)

Verder verwacht ik geen wonderen nee, maar als ik het OS van mijn dochters’ hun tv zie (laatste LG TV OS) dan ben ik binnen 4 sec super geïrriteerd 8)7
Ik probeer uit te vissen welke van de twee het betere beeld geeft, en een soepel OS heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:50
Voordeel van Hisense is weer het ‘randloze’ paneel.
Het is geen 'randloze' paneel, puur Photoshop voor wat goedkope marketing _/-\o_.

Je kan beter naar de CHiQ U43H7A kijken, heeft een VA paneel die relatief goed is afgesteld. O.a. te koop bij amazon.de en bol.com

Smooth zal het allemaal niet echt lopen in dit segment, en als het al redelijk smooth is kan dit zomaar snel veranderen. Tegen die tijd kun eventueel altijd nog een Chromecast kopen.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
en de Xiaomi 4S? Heeft AndroidTV, dus lijkt me een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Paultje3181 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:52:
en de Xiaomi 4S? Heeft AndroidTV, dus lijkt me een prima optie.
Kon daar zo snel niks van vinden. Ik kwam wel de F2 fire TV tegen, en die heeft chromecast en airplay *O*

https://www.mi.com/global/product/xiaomi-tv-f2-43-fire-tv

349 bij amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De 43” Xiaomi F2 heeft een IPS paneel, met veel omgevingslicht kan het lage contrast nog relatief meevallen maar bij weinig omgevingslicht vallen de nadelen sneller op.

Denk o.a. aan het wegvallen van schaduwdetails, zeer matige uniformiteit en IPS-glow.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 20-08-2022 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Freshouttheoven schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 01:19:
De 43” Xiaomi F2 heeft een IPS paneel, met veel omgevingslicht kan het lage contrast nog relatief meevallen maar bij weinig omgevingslicht vallen de nadelen sneller op.

Denk o.a. aan het wegvallen van schaduwdetails, zeer matige uniformiteit en IPS-glow.
Ik lees VA-LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De F2 is de Amazon versie van de P1, 50'' variant heeft een VA paneel. Echter komt de 43'' versie, net als de 43P1, met een IPS paneel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ah zo. .. maar goed.
Voor 350 euro, mooie functionaliteiten, heel veel betere/meer opties zijn er niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De eerder genoemde CHIQ biedt, zoals eerder gezegd, een veel betere beeldkwaliteit, maar als jij niks om beeldkwaliteit geeft begrijp ik niet zo goed waarom je een topic aanmaakt en om advies vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Freshouttheoven schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:28:
De eerder genoemde CHIQ biedt, zoals eerder gezegd, een veel betere beeldkwaliteit, maar als jij niks om beeldkwaliteit geeft begrijp ik niet zo goed waarom je een topic aanmaakt en om advies vraagt.
Naja dat is wel een heel voorbarige ‘conclusie’. Connectie mogelijkheden (draadloos) zijn voor mijn gebruik een belangrijke functie. Airplay 2 en een smooth lopende TV bijv. Het is maar voor de slaapkamer. Hooguit wat late night `tV kijken, geen HDR content films oid.
Had over het VA gebeuren heen gelezen. Maar is zeker wel een optie hoor! Ik lees ook best wel issues met de chiq (na verloop van tijd). Vastlopend OS, nergens meer op reageren. Super ergerlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 21-08-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ik heb toch de Xiaomi F2 gekozen. Functionaliteit boven de eventuele winst in contrast.
En scherp geprijsd bij amazon.fr (299)

Reviews zijn vooralsnog lovend. Ben erg benieuwd.

• paQ
  • Nu online
Heb wat gedoe gehad met verzenden helaas, maar hij is binnen.
Mooi glad paneel, ben aangenaam verrast over refreshrate en scherpte, en geluid is boven verwachting goed.
OS loopt vloeiend, NLziet app, zelfs apple tv app. Alleen de (Nieuwe?) Videoland app is niet te vinden in de Android app store. weird....

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Dat kan te maken hebben met regio gebondenheid in de tv, misschien eens zoeken op zoekmachine mogelijk kun je app op usb zetten en handmatig installeren op de tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
productionrw schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:40:
Dat kan te maken hebben met regio gebondenheid in de tv, misschien eens zoeken op zoekmachine mogelijk kun je app op usb zetten en handmatig installeren op de tv..
Wie weet. Nederland kan ik inderdaad niet kiezen. UK en Duitsland weer wel.
NLziet, ziggo en kijk staan er gewoon bij overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Toevallig beetje kennis van, ken mensen die bijvoorbeeld in Duitsland tv kochten en niet videoland konden gebruiken zonder handmatige installatie middels usb stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
productionrw schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:05:
Toevallig beetje kennis van, ken mensen die bijvoorbeeld in Duitsland tv kochten en niet videoland konden gebruiken zonder handmatige installatie middels usb stick
Als ik Videoland stream via airplay, dan heb ik wel geluid, maar geen beeld.

Pagina: 1