Pan functie image zoom (mobiel)

Pagina: 1
Acties:

• Stiello
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-06 22:36
Ik mis de optie op mobiel om afbeeldingen fatsoenlijk te zoomen.

De enige optie nu is in het plaatje klein te bekijken of op 100% zoom.

Pan zoom zou veel toevoegen, bijvoorbeeld bij uitgebreide reviews over camera's is het vaak lastig om makkelijk op een detail in te zoomen.

De huidige "zoom" functie zorgt er namelijk voor dat je een afbeelding op 100% bekijkt en dat start in de linker bovenhoek. Bij grote afbeeldingen is het dan erg moeilijk het juiste stukje te vinden.

Ik gebruik de chrome browser op android 13. (Pixel 5)

Stiello.com

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:01
Volgens mij is t altijd al zo geweest dat door met 2 vingers uit elkaar te bewegen je inzoomt op een afbeelding je vervolgens de ingezoomde afbeelding kunt verslepen.

Zo werkt het op mijn huidige telefoon, android 12. Maar ook mijn vorige telefoon en android versie

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 17:11

Barrycade

Through the...

Dubbelclick je dan ofzo? Ik heb hetzelfde als s-te-fan, gewoon met 2 vingers vergroten.

(Waar ik me zelf ook wel eens op betrap te doen op een normale krant als het wat klein is :o )

• Stiello
Wat jullie bedoelen is dat je de foto zoomt in je browser. Het nadeel daarvan is dat je dan de "kleine" foto inzoomed.

Als je 1 keer klikt laad de pagina de volledige foto op 100% waarna je alleen weer kan inzoomen maar niet uitzoomen.

Het verschil zit m dan in de kwaliteit die je ziet.

Of je zoomed in op een "kleine" afbeelding of je kijkt mega ingezoomed naar de volledige kwaliteit afbeelding.

Het fijnste zou zijn dat je er een keer op klikt en de volledige afbeelding geladen wordt. En je daarna kan inzoomen op details.

Nu gebruik je de native functie van je telefoon, je kan het ook zien doordat het sluit knopje en de ga naar volgende/vorige afbeelding knopje uit beeld zoomen.

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:01
@Stiello Als ik in een review op een afbeelding klik dan opent die de volledige afbeelding

Klik ik nogmaals dan zoomt die gigantisch in op de linker bovenhoek en kan ik heen en weer schuiven. Maar niet verder in of uit zoomen.

Maar als ik op de volledige afbeelding met 2 vingers uit elkaar schuif dan kan ik gewoon een beetje inzoomen, beetje uitzoomen en heen en weer schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:36

crisp

Devver

Pixelated

Stiello schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:46:
[...]

Het fijnste zou zijn dat je er een keer op klikt en de volledige afbeelding geladen wordt. En je daarna kan inzoomen op details.
Het nadeel is dat de volledige versie vaak weer meerdere MB's groot is, en niet iedereen (vooral op mobiel) dat apprecieert. Daarom gebruiken we voor in de imageviewer in eerste instantie een tussenformaat van zo'n 1200 pixels breed.

Wat ik nog wel eens doe als ik een groot plaatje met volledige controle in de browser wil bekijken is het plaatje los inladen in een nieuwe tab.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiello
crisp schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:58:
[...]

Het nadeel is dat de volledige versie vaak weer meerdere MB's groot is, en niet iedereen (vooral op mobiel) dat apprecieert. Daarom gebruiken we voor in de imageviewer in eerste instantie een tussenformaat van zo'n 1200 pixels breed.

Wat ik nog wel eens doe als ik een groot plaatje met volledige controle in de browser wil bekijken is het plaatje los inladen in een nieuwe tab.
Daarom zou het fijn zijn als die functionaliteit na de klik om de afbeelding te downloaden nog aanwezig is.

Nu heb je er net niets aan op mobiel.

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Stiello schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:06:
[...]

Daarom zou het fijn zijn als die functionaliteit na de klik om de afbeelding te downloaden nog aanwezig is.

Nu heb je er net niets aan op mobiel.
Gewoon long-press + open image in new tab werkt hier prima ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Stiello schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:46:

Of ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, of dit kan al (in Chrome op een Samsung Galaxy S21 FE)?

Bijvoorbeeld als ik nieuws: Gerucht: Intel Core i9-13900K krijgt 'extreme performance mode' met 3... open, dan kan ik op het plaatje klikken, waarna ik dit zie (linker screenshot hieronder). En als ik vervolgens met 2 vingers pinch, kan ik inzoomen (rechter screenshot).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5-Siu8HI5F47BQ5tAgJjzmOyPo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/53jm090W16cZ61NXu4W95Tsu.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQkrmTAn7gh2tH9pBVfxgstQcwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pHUoZO7v12UuKkm0uoIZVrUB.png?f=fotoalbum_large

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiello
Het verschil is dat jij nu inzoomed op een low resolution plaatje. Als je namelijk op het moment dat jij gaat zoomen nog 1 keer klikt laad de website pas het volledige resolutie plaatje in. Bij details van bijvoorbeeld een camera review wil je kijken naar de volledige resolutie, niet naar een gecomprimeerde afbeelding.

@crisp dat is inderdaad een work around. Niet sjiek, wel functioneel.

Stiello.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Stiello schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:14:

@crisp dat is inderdaad een work around. Niet sjiek, wel functioneel.
Ja, mooier zou zijn om gelijk al een link te hebben naar de grote versie, die opent in een nieuw venster.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Stiello schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:14:
Het verschil is dat jij nu inzoomed op een low resolution plaatje. Als je namelijk op het moment dat jij gaat zoomen nog 1 keer klikt laad de website pas het volledige resolutie plaatje in. Bij details van bijvoorbeeld een camera review wil je kijken naar de volledige resolutie, niet naar een gecomprimeerde afbeelding.
In het artikel staat een lage resolutie plaatje. Zodra je er 1 keer op tikt opent het eerste scherm wat ik laat zien, en is de resolutie al aanzienlijk hoger (in mijn voorbeeld al zo goed als verdubbeld). Als je daarna er nóg een keer op tikt, zoals jij aangeeft, dan wordt de resolutie inderdaad nog wat hoger.

Als je 2x tikt en dán pas pinch to zoom gebruikt, dan lijkt het me dat je de weg niet zo snel kwijt bent. Alhoewel het mooier en makkelijker zou zijn als de image viewer al direct een hogere resolutie inlaadt, in plaats van nu in twee stappen.

The devil is in the details.

Pagina: 1