Toon posts:

Schema LAN met kabelinternet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. na bijna alle topics te hebben gelezen over dit onderwerp heb ik geen een duidelijk antwoord kunnen vinden!

Kan iemand dit schema invullen betreffende welke utp kabels ik moet hebben:

Kabelmodem --1---> Server ---2--> Hub ---3--> PC 1 & PC 2

Wel heb ik begrepen dat op 3 iig straight moet liggen, maar wat op 1 en 2 ? (ervan uitgaande dat ik op de hub niet de uplink port gebruik, dus alles gewoon normaal doorverbonden)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gewoon alles straight, als je je uplink wil verbinden met je server dan moet die wel een cross worden.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Kabel 1 krijg je bij je kabelmodem. Is ook straigt, net als de rest... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Ok te gek! Nou dan ga ik maar naar de kabelboer! :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Suc6 ermee

Verwijderd

alles straight denk ik.. zo ligt het hier toch

sucsess

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
let op als je een com21 kabelmodem hebt moet je de straigt kabel die van je kabelmodem komt wel in de uplink van de hub stoppen. de uitgang van de com21 is namelijk al crosslinked

suc6

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon zo'n oude kabelmodem van a2000 (LANCity ofzo??) maar die moet gewoon wel straight dan?

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Op maandag 27 augustus 2001 16:26 schreef BOOTZ het volgende:
let op als je een com21 kabelmodem hebt moet je de straigt kabel die van je kabelmodem komt wel in de uplink van de hub stoppen. de uitgang van de com21 is namelijk al crosslinked

suc6
daar ff op inhakend, dat kan dus wel? direct inpluggen op hub? Werkt dat ook als je maar 1 IP hebt en een stuk of vijf pc's? en hoe configureer je dat dan?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
ja
dan heb je meerdere IP nr's nodig

Zoals de topic starter het heeft, dan moeten alle kabels straight zijn.

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoals in het schema, dus ik heb mijn kabelmodem niet direct op de hub!
Nou ik ga zo maar overschakelen op het linux bakkie, ik hoop dat het goed gaat..

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op maandag 27 augustus 2001 16:30 schreef huistra het volgende:

[..]

daar ff op inhakend, dat kan dus wel? direct inpluggen op hub? Werkt dat ook als je maar 1 IP hebt en een stuk of vijf pc's? en hoe configureer je dat dan?
ik heb het met de kabelmodem direct op de hub en daar drie comps achter met elk een eigen ip adres
als je >3 pc's hebt of je wil maar voor 1 pc betalen moet je via een router (een pc met twee netwerkkaarten en een winroute-like progje) gaan werken. weet niet of het zou werken als je het direct op de hub hangt...

Maak je eigen poll

Pagina: 1