In mijn Daikin airco zit een condenspomp van Aspen, de miniversie die 21Db zou produceren. Ik meet 38 db en het is een irritante brom om de paar minuten.Met isolatie geprobeerd te dempen maar dit scheelt nauwelijks. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Vraag
Alle reacties
Waar heb je hem op gemonteerd? Ik had eerst een condenspomp op een houten plaat geschroefd maar die trilde behoorlijk mee. Nadat hij op een massieve muur geplaatst was was het al een stuk minder.
Edit: het ging bij mij wel om een ander model dus misschien is dit bij jou niet van toepassing.
Edit: het ging bij mij wel om een ander model dus misschien is dit bij jou niet van toepassing.
[ Voor 20% gewijzigd door KoenVW76 op 18-08-2022 17:30 ]
Het is een mini pompje geplaatst naast de leidingen in een plastic buis. Zit met klitteband vast. Kan proberen er isolatie omheen te doen . Apparaat zou 21 Db moeten geven maar ik meet 38 DB
Hallo @Ditorelaer
Heb je de pomp uiteindelijk nog kunnen isoleren?
En hoe heb je dit aangepakt?
Ik vind het ook een nogal lawaaierige pomp.
Heb je de pomp uiteindelijk nog kunnen isoleren?
En hoe heb je dit aangepakt?
Ik vind het ook een nogal lawaaierige pomp.
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Nou, ik heb precies hetzelfde... Geadverteerd als superstille pomp en helaas is bij plaatsing van de aircos door de monteurs besloten de leidingen en pomp in de slaapkamer te plaatsen ipv het kantoor waardoor ik nu dus nauwelijks kan slapen door dat stomme pompje wat veel meer lawaai maakt dan aangegegeven. Elke 5-10min 10s zeer duidelijk hoorbaar brommen. MI onacceptabel.
Ik weet helaas niet hoe ik de hele kap van de unit erafkrijg en kan dus niet zien of het pompje ergens tegenaan rammeld (als iemand een instructie heeft van de nieuwste Daikin perfera units graag!).
Als ik er zelf iets aan kan doen pak ik dat meteen aan.
Ik weet helaas niet hoe ik de hele kap van de unit erafkrijg en kan dus niet zien of het pompje ergens tegenaan rammeld (als iemand een instructie heeft van de nieuwste Daikin perfera units graag!).
Als ik er zelf iets aan kan doen pak ik dat meteen aan.
Dit topic gevonden na zoeken omdat ik ook problemen heb met een lawaaiige Aspen pomp.
Ik heb een Aspen Mini Orange FP2212 die erg veel lawaai maakt, vooral als ie warm wordt. Normaliter hoeven ze natuurlijk niet veel te pompen, maar gisteren was hier het vlotterbakje vast komen te zitten. Nadat dit opgelost was moest ie de hele inverter condensopvangbak leegpompen met veel kabaal tot gevolg.
Als deze stuk gaat toch maar eens een ander merk proberen.
Ik heb een Aspen Mini Orange FP2212 die erg veel lawaai maakt, vooral als ie warm wordt. Normaliter hoeven ze natuurlijk niet veel te pompen, maar gisteren was hier het vlotterbakje vast komen te zitten. Nadat dit opgelost was moest ie de hele inverter condensopvangbak leegpompen met veel kabaal tot gevolg.
Als deze stuk gaat toch maar eens een ander merk proberen.
*knip* spam
[ Voor 91% gewijzigd door twain4me op 20-08-2025 16:39 ]
Pagina: 1