Vraag

• superbieke
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-07 15:39
Hallo, ik zit met een probleempje, ik heb zo'n anderhalve week geleden mijn batterij laten vervangen voor mijn iPhone xs. Daarbij is het logic board oid van de oude batterij op de nieuwe gezet om te voorkomen dat de iPhone een melding geeft. Dit heeft tot eergisteren perfect gewerkt. De problemen begonnen toen de iPhone in zo'n 20 minuten van 15% naar 100% ging opladen.

Ik heb sindsdien de iPhone opnieuw geïnstalleerd en de iPhone proberen te kalibreren door te laten leeglopen en weer volledig te laten opladen.

Nu is mijn vraag: Heb ik een defecte accu en moet ik een nieuwe laten installeren?

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Teruggaan naar de winkel waar je hem hebt laten vervangen lijkt mij handiger dan hier vragen.

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Waar heb je de batterij laten vervangen? Bij Apple zelf of een 'handige Harry'? Handigste lijkt mij teruggaan naar de reparateur, dit klinkt namelijk niet zoals het hoort.

Je kan overigens je batterijstatus controleren (https://www.iphoned.nl/ti...tterijstatus-controleren/). Wat komt daar uit?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Wat heb je betaald voor de batterijvervanging?

• superbieke
Ik heb hem bij appleparts laten vervangen voor 90 euro. De reden dat ik het hier eerst vroeg is omdat ik op vakantie ga en eigenlijk geen tijd heb om hem nog langs te brengen. De batterijstatus die de iPhone aangeeft is wel gewoon 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Haal uit je post niet welke problemen je hebt, dus geen idee hoe ernstig het is. Is het echt problematisch, dan toch terug naar de reparateur.

• superbieke
Het probleem is vooral dat het batterijpercentage vaak niet klopt en dat de iPhone plotseling opnieuw kan opstarten. Bijvoorbeeld vanmiddag, batterij heeft nog een lading van 40% en valt uit. Bij het opnieuw opstarten heeft hij nog 10% over. Ik doe een reset en de iPhone heeft nu ineens weer 35% over.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40
Kans is groot dat de batterij kapot is. Kans is ook dat je iPhone kapot is.
Waarom meer betalen dan dit bij Apple laten doen?

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-07 14:24
Beste wat je kan doen is de accu laten vervangen door een geautoriseerde dealer.
Kost 75 incl btw voor een XS. Als er meer schade is, dan is ie voor de dealers al totalloss, en rekenen ze swap prijzen.

[ Voor 32% gewijzigd door Haruhi op 18-08-2022 16:16 ]

• superbieke
Ik heb geprobeerd een afspraak te maken bij amac en die zeiden me de komende maand niet te kunnen helpen. Omdat de oude accu af was en ik voor de vakantie een goede accu wilde hebben heb ik hem dus bij appleparts laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
superbieke schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:17:
Ik heb geprobeerd een afspraak te maken bij amac en die zeiden me de komende maand niet te kunnen helpen. Omdat de oude accu af was en ik voor de vakantie een goede accu wilde hebben heb ik hem dus bij appleparts laten doen.
Een goede accu? Ik denk dat de accu niet zo goed is. Waarschijnlijk was het nog sneller geweest om gewoon naar een Apple Store te gaan.
Pagina: 1