Siemens vaatwasser valt meerdere keren uit tijdens programma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Poekie | IA
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
Mijn vaatwasser valt tijdens het programma meerdere keren uit, en hervat het programma na een paar minuten weer uit zichzelf. Dit gebeurde een paar maanden geleden heel soms een keer, maar inmiddels tientallen keren per programma. Soms zijn er na het uitvallen weer een paar minuten bijgekomen. Het kan naar mijn idee op ieder moment gebeuren, maar het gebeurt sowieso altijd als er nog 53 minuten te gaan zijn. Het kan wel een uur duren voordat hij voorbij dit punt is. Een programma van ongeveer 3 uur duurt nu soms wel 6 uur. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Kan ik dit (laten) repareren of kan ik beter een nieuwe vaatwasser kopen?

Het gaat om een Siemens, type SD4P1S, nr SR55E502EU.

Ik heb geprobeerd te resetten (3 sec startknop indrukken), maar er gebeurt dan niks.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.

Alle reacties

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-07 11:19
heb jij al siemens gebeld?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:04
Welkom op tweakers.

Krijg je geen foutmeldingscode in het display?

edit: Of kijk hier eens: https://www.siemens-home....1#/Tabs=section-firstaid/

[ Voor 48% gewijzigd door HenkEisDS op 18-08-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie | IA
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
Dank voor de reacties!
Ik krijg geen foutmeldingscode, hij valt gewoon uit.
Vrijdag met Siemens gesproken, het heeft waarschijnlijk iets met de sluiting van de deur te maken maar mevrouw kon me niet vertellen hoe ik dit kon oplossen. Ik heb het sluitingsmechanisme geprobeerd goed schoon te maken. Daarna ging het iets beter; hij viel pas uit toen hij nog 37 min moest, maar toen hij aan ging stond hij weer op 53 min. Het lijkt dus beter maar niet opgelost.