Koopadvies - monitor of tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spelc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik zoek een?
Een device om tv mee te kijken. Ik kijk tv altijd via een chrome cast. Vanwege weinig ruimte, zoek ik iets dat wél goed is, maar dat ik makkelijk op een wegrol baar kastje kan zetten zodat het niet in de weg staat wanneer ik het niet gebruik.

Wat raden jullie aan monitor met losse soundbox of een tv. In beide gevallen hoor ik graag goede opties.

Wat is je budget?
Max 400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur qua merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb alleen android / google apparatuur géén Apple.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:12
Welk schermdiagonaal wil je. Een TV is stukken goedkoper per inch dan een monitor.

• Spelc
Ik dacht iets van 17 inch of zo

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:12
Das wel heel klein. Onder de 20 inch gaat de prijs weer omhoog. Heb je al in de PW gekeken wat een monitor en TV kosten?
Overigens heb je aan een derde van je budget genoeg voor een 17 - 22 inch monitor. Voor minder dan 1080p (full HD) zou ik het niet doen en dan is een monitor weer goedkoper.
Een antwoord op jouw topicvraag: een soundbox geeft doorgaans beter geluid dan de speakers van een TV.

• Spelc
Ok, dank je dan zal ik naar een monitor gaan kijken.
Wat is daar voor het doel tv kijken het meest belangrijk voor (behalve de full HD) ?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-01 14:40
Spelc schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:54:
Ok, dank je dan zal ik naar een monitor gaan kijken.
Wat is daar voor het doel tv kijken het meest belangrijk voor (behalve de full HD) ?
HDMI aansluiting voor je google chromecast
Beeldtechniek (en kijhoek / kleurenbereik. IPS is aan te raden.

Je zou ook nog naar een wat grotere android tablet kunnen kijken.

• Spelc
Dank. Elsie

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-01 11:48
Let er wel op, dat je monitor de audio die hij binnenkrijgt via HDMi ook weer kan uitsturen via een line out.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Weet niet of je het realiseert maar als je op een, zeg even, 22" monitor 1080p wil kijken en je zit er verder vanaf dan ongeveer 70 centimeter, dan ga je al kwaliteit verliezen omdat het menselijk ook zoveel detail/pixels niet meer kan onderscheiden. Vanzelfsprekend hoef je niet elke pixel te zien en 99% van de uitzendingen is "algemeen genoeg" dat er niet zoveel detail in zit, maar het is iets om over na te denken.

Het linkje van @Uszka naar monitoren; van de 400+ is slechts 55% geschikt voor verhouding 16:9; elke andere monitor zal een uitzending dus ietsjes uitrekken in de breedte of in de hoogte. Dit heeft er weer mee te maken dat veel monitoren maar "native resolutie" hebben; gooi je er een andere beeldverhouding tegenaan of een andere resolutie, heb je dus kans dat er geschaald gaat worden en dat hoeft niet altijd positief uit te pakken qua kwaliteit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1