Vraag

• OkkePeters
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-08-2022
Hallo allemaal,

Ik heb eergisteren de android 12 update gehad op mijn Oneplus 8T. Een aantal features die ik vaak gebruik zijn verdwenen en in de UI is een gigantische hoeveelheid informatie verdwenen wat eerst in 1 oogopslag zichtbaar was en nu helemaal achterin de instellingen te vinden is. Ik wil dus graag terug naar Android 11.

Ik heb het eerst geprobeerd op de manier van deze thread: [OnePlus 8] Android 12 terug naar 11. Hierbij kon ik alleen niet de goede zip file vinden en lukte de verificatie in de rollback applicatie niet.
Daarnaast heb ik ook geprobeerd om de rollback te doen via de MSMdownload tool. Maar hierbij lukte het niet om in de Qualcomm EDL mode te komen. Ik eindig hierbij altijd in fastboot mode.

Kan iemand mij helpen aan de goede zipfile of een andere manier om terug te gaan naar Android 11.
Mijn telefoon is de Oneplus 8T KB2003 en draait op OxygenOS versie KB2003_11_C.20

Alvast heel erg bedankt!

Gr. Okke

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Kan volgens mij met de OxygenUpdater app, en dan moet je de recovery zip downloaden.
Volgens mij krijg je dan wel een fabrieksreset voor je kiezen. En gezien je die toch krijgt, misschien goed om nu al die reset te proberen en te kijken of dat je problemen met 12 (deels) oplost?
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Teruggaan naar 11 klinkt leuk, maar lost niet op dat je dan ook gelijk geen beveiligingsupdates meer krijgt. En 12 is al een jaar uit, ik zie OP echt geen features daar meer aan toevoegen. Dus ik zou dan ook je missende features niet zoeken in oude onveilige software te draaien op de telefoon die je hele leven behelst.
Via apps, of een alternatieve launcher zoals Nova, kun je enorm veel zelf instellen en aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 18-08-2022 14:06 ]