MSI Allinone Kapot beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dielelijkerd
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11-2022
Beste allen

Vorig jaar de MSI Allinone Pro24x-043-eu gekocht.
Prima ding, vervangt de laptop voor het huis tuin en keuken gebeuren, degelijk scherm en vrij vlot.
Nu heb ik echter het scherm plat op tafel gehad deze week, om te kijken of ik de achterzijde los kon maken voor het controleren van het ram geheugen. dit lukte niet, scherm weer recht gezet en sindsdien is het scherm maar voor 2/3 bruikbaar. ik kan het terugsturen naar MSI, geen probleem alleen een hoop gedoe.

Nu weet ik niet of ik nog zelf iets kan doen, of controleren zonder dat dit gedoe oplevert, hieronder nog een foto zoals het er nu uitziet. de tegels die in het donker staan zijn nog wel actief

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKnogFBxmxx6EeQa4hHKx3wCX2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccY0UjivGWCGtC2LmD4Vgzjs.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:06
Heb je dit ook met het BIOS scherm? Zo ja dan is het een hardware defect en kan het retour voor garantie.

Waarom wilde het RAM controleren. Was er een probleem?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 08:56

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat bedoel je met 'de tegels die in het donker staan zijn nog wel actief'? Als je er met een zaklamp op schijnt, zie je dan iets?

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:45
Icephase schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:30:
Wat bedoel je met 'de tegels die in het donker staan zijn nog wel actief'? Als je er met een zaklamp op schijnt, zie je dan iets?
Waarschijnlijk de iconen die aan die kant op de desktop staan.

Bla Bla Bla

• Icephase

Icephase

MarchelHoek schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Waarschijnlijk de iconen die aan die kant op de desktop staan.
Dat denk ik ook, maar altijd even checken he. In dat geval is de backlight kapot. Dat is een hardwaredefect en kan TS dit laten repareren. Garantie is niet van toepassing, het is heel aannemelijk dat dit komt door de actie(s) van TS. Daarnaast krijg ik de indruk dat hij langer dan 6 maanden geleden is aangekocht, en dan is het aan TS om duidelijk te maken dat het niet zijn schuld is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar VB.

• Dielelijkerd
Uszka schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:14:
Heb je dit ook met het BIOS scherm? Zo ja dan is het een hardware defect en kan het retour voor garantie.

Waarom wilde het RAM controleren. Was er een probleem?
ivm extra Ram die we voor mijn zoon zijn pc hadden gekocht, denk pas hetgene wat er uit zijn pc kwam, in die van mij

• Dielelijkerd
Icephase schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:30:
je zie deze ver weg nog staan, en als ik erop klik dan doen ze ook nog iets

• Dielelijkerd
Icephase schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Dat denk ik ook, maar altijd even checken he. In dat geval is de backlight kapot. Dat is een hardwaredefect en kan TS dit laten repareren. Garantie is niet van toepassing, het is heel aannemelijk dat dit komt door de actie(s) van TS. Daarnaast krijg ik de indruk dat hij langer dan 6 maanden geleden is aangekocht, en dan is het aan TS om duidelijk te maken dat het niet zijn schuld is.
Maar is dit wel te repareren, en garantie is toch 24 maanden, het lijkt mij logisch dat een beeldscherm er tegen moet kunnen dat deze weleens verplaats wordt

• Dielelijkerd
Wat bedoel je hiermee, weet niet wie vb is

• Icephase

Icephase

Dielelijkerd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:55:
[...]

Maar is dit wel te repareren, en garantie is toch 24 maanden, het lijkt mij logisch dat een beeldscherm er tegen moet kunnen dat deze weleens verplaats wordt
Euh alleen verplaatsen wel maar dat heb je niet gedaan, je hebt de boel plat gelegd en open gedraaid. Maar je kunt het proberen, nee heb je ja kun je krijgen. Reparatie zal altijd wel mogelijk zijn.
Maak wel een backup van je data, meestal wissen reparatiebedrijven alle data en aangezien dit een all-in-one is moet je de harde schijf/ssd sowieso meesturen.

• Dielelijkerd
Icephase schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:03:
[...]

Euh alleen verplaatsen wel maar dat heb je niet gedaan, je hebt de boel plat gelegd en open gedraaid. Maar je kunt het proberen, nee heb je ja kun je krijgen. Reparatie zal altijd wel mogelijk zijn.
Maak wel een backup van je data, meestal wissen reparatiebedrijven alle data en aangezien dit een all-in-one is moet je de harde schijf/ssd sowieso meesturen.
Op dezelfde manier weggelegd toen ik de pc binnenkreeg en de poten vast moest schroeven, dus in mijn beleving niets geks gedaan, en ik heb de pc niet open gerkregen, de kap zit muurvast/.

Heb je nog een advies voor een backup programma, wil alles namelijk op de 1 gb extra harde schijf zetten, die naast de ssd van 256 in de pc zit, en deze is er zo uit te halen ( die dan weer wel)
Wil ook niets in de cloud opslaan, want daar komt Windows elke kaar mee

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:06
Dielelijkerd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

ivm extra Ram die we voor mijn zoon zijn pc hadden gekocht, denk pas hetgene wat er uit zijn pc kwam, in die van mij
Dat kan je met software checken. Daar hoeft de boel niet voor open. Is overigens allemaal laptop spul wat er in jouw AIO zit dus niet uitwisselbaar met desktop onderdelen. Of je zoon moet een laptop hebben, dan gaat het weer wel.

Maar goed, je loopt nu tegen het grootste nadeel van een AIO aan. Scherm defect, alles kwijt voor een x aantal weken.

Succes met de garantieafhandeling.

• Icephase

Icephase

Dielelijkerd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Op dezelfde manier weggelegd toen ik de pc binnenkreeg en de poten vast moest schroeven, dus in mijn beleving niets geks gedaan, en ik heb de pc niet open gerkregen, de kap zit muurvast/.

Heb je nog een advies voor een backup programma, wil alles namelijk op de 1 gb extra harde schijf zetten, die naast de ssd van 256 in de pc zit, en deze is er zo uit te halen ( die dan weer wel)
Wil ook niets in de cloud opslaan, want daar komt Windows elke kaar mee
Gewoon de belangrijkste bestanden kopieren naar je externe schijf.

Maar... als je weet dat de kap 'muurvast' zit, dan heb je er dus wel flink aan lopen trekken? Kijk, het is mij om het even hoor want ik ben niet de verkoper, maar ik denk dat je best zelf wat kapot hebt kunnen maken. Dan is garantie natuurlijk niet de juiste route.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1