Ruimte tussen dakgoot en gevel dichtmaken (vogelnesten)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 16:13
In onze woning zit er ruimte tussen de dakgoot en de gevel. Hierdoor zitten er in het voorjaar meerdere mussennesten die het terras (vooral bij de achterdeur) onder poepen. Dit doen ze meerdere maanden lang Regelmatig worden er jonge vogeltjes uit het nest verstoten. Met jonge kinderen vind ik dit niet zo'n hygiënisch idee.
Daarom wil ik deze ruimte dichtmaken. Ik heb een mooie lange ladder dus ik kan er zelf bij. De schilder gaf aan dat je dit het beste met kippengaas kan dichtmaken. Sommigen zeggen dat je er daarna nog even met de PUR-bus langs moet. Dit lijkt me echter niet zo'n duurzaam idee (wordt bros, gaat brokkelen).
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alle reacties

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Ad Hox

N/A

Ik heb dit destijds opgelost door het (laten) plaatsen van een zgn. vogeltrim. Kostte niet heel de wereld en nooit meer vogels onder de pannen gehad. Ze zijn naar de buren gegaan :D

[ Voor 39% gewijzigd door Ad Hox op 18-08-2022 12:45 ]

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Google op vogelschroten.
Genoeg keuze in modellen.

Please state the nature of the technical emergency

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-05 16:13
het gaat om de ruimte tussen de dakgoot (onderkant) en de zijgevel. de producten die jullie benoemen zijn voor zover ik dit zie bedoelt voor onder de dakpannen/in de dakgoot

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:02
Je kunt zo'n vogelschroot gewoon aan de gevel schroeven natuurlijk, zodat ze er niet meer tussen kunnen komen, of je maakt het helemaal dicht (zoals hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CA3A19CBVLBA5w-oy6uZ6DUpAvU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/euflRd5V4tphaUpTPUf3QrmM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotr Pinda
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03 12:24
Je kan het ook zien als les aan je kinderen hoe het toe gaat in de natuur.
En hoe je als mens kan zorgen dat de huismus weer van de rode lijst van bedreigde broedvogels af komt.
In plaats van schroot kan je een Monier vogelvide plaatsen, dan kunnen enkel mussen onder je pannen nestelen. Mijn pannen zijn nog niet afgeschermd en het is werkelijk genieten van het gerommel en gepiep van de jongen onder de pannen.

Schroot onder je pannen is wellicht niet bestand tegen kauwen. Die vliegende slopers zie ik regelmatig aan kippengaas trekken bij de buren. Spreeuwen onder je dak is overigens minder fijn: die beesten stinken (en schijten meer :-)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Voordeel van de Monier vogelvide is dat ze boven je dakgoot zitten, heb je minder rommel onder je dak.

Of je maakt je daar niet zo druk over, bij ons zitten ze zowel onder als boven de goot, gezellig :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1