Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoSmits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik weet niet precies onder welk forum categorie valt, dus mocht het de verkeerde zijn alvast mijn excuses.

Ik heb een aantal arcade boards (jamma) die ik via een supergun (https://www.axunworks.com/product-p669501.html) op een CRT TV zou willen aansluiten.

De supergun zelf heeft een kabel voor RGB OF YPbPr output. De TV heeft SCART composiet. Ik moet nu dus het RGB of YPbPr signaal zien om te zetten naar composiet. Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-07 17:33

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heeft de TV op de SCART connector niet gewoon ook een RGB ingang?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• HugoSmits
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08-2023
aawe mwan schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:08:
Heeft de TV op de SCART connector niet gewoon ook een RGB ingang?
Nee, helaas niet, veel TV’s zijn alleen uitgerust met alleen composiet of s-video. Ik heb dit uiteraard geprobeerd met een RGB naar scart adapter.

Ik heb ook andere adapters geprobeerd (zelfs naar HDMI) maar die verwachten vaak minimaal een 480p signaal, terwijl die arcade boards vaak eigen specifieke resoluties hebben.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-07 01:31
Er staat ook RGBHV bij, is dat niet wat in de computerwereld VGA wordt genoemd? Mogelijk werkt dat met een simpel VGA-naar-composiet adapter van een tientje bij Amazon, mits de resolutie wat eruit komt niet interlaced of exotisch is?

Edit: er staat dat die RGBHV 15Khz is, dus een simpele VGA-naar-composiet adapter gaat niet werken helaas...

Edit2: In de webwinkel die in de startpost is genoemd is ook dit apparaat te vinden die RGB naar composiet kan converteren. Hij is alleen niet goedkoop :P
https://www.axunworks.com...site-S-Video-p341706.html

[ Voor 44% gewijzigd door Josefien op 18-08-2022 01:20 ]