Hallo
Ik ben op zoek naar een geschikte tv-beugel voor onze Samsung 46" LED TV.
Qua plaatsing moet het midden van het scherm op ongeveer 90cm hoogte komen. Dit is ongeveer de hoogte waarop wij kijken naar tv. Net onder die plaats loopt een kabelgoot in de muur. Deze komt tot ongeveer 85cm hoog, dus 5cm lager dan de plaats waar ik de beugel wil bevestigen.
Nu heb ik hier en daar al eens rondgekeken en het valt me op dat er twee soorten bevestigingen zijn. Ofwel een beugel met verticale bevestiging ofwel met een soort van frame.

Hangt een verticale bevestiging in het midden van de tv of moet die uit het center van de tv bevestigd worden? Bij deze van Vogel's lijkt het me dat deze niet in het center bevestigd moet worden maar hoeveel dan uit het center vind ik nergens terug.
Zo'n frame lijkt mij dan het handigste zodat ik deze over het gat van de kabelgoot kan plaatsen maar dit vind ik dan weer niet zo net als bij een verticale beugel. De keuze in deze beugels is ook een pak kleiner.
Bestaan er ook beugels waarbij je wat kan spelen met de hoogte? Dus bevestiging iets hoger hangen maar de tv dan weer wat lager op de beugel zelf. Een andere optie is misschien een beugel met grotere VESA dan 400 x 400 kopen en dan hiermee wat foefelen.
Wat ik zoek in een beugel:
Volgende heb ik al gevonden en vind ik interessant:
Bedankt!
Ik ben op zoek naar een geschikte tv-beugel voor onze Samsung 46" LED TV.
Qua plaatsing moet het midden van het scherm op ongeveer 90cm hoogte komen. Dit is ongeveer de hoogte waarop wij kijken naar tv. Net onder die plaats loopt een kabelgoot in de muur. Deze komt tot ongeveer 85cm hoog, dus 5cm lager dan de plaats waar ik de beugel wil bevestigen.
Nu heb ik hier en daar al eens rondgekeken en het valt me op dat er twee soorten bevestigingen zijn. Ofwel een beugel met verticale bevestiging ofwel met een soort van frame.

Hangt een verticale bevestiging in het midden van de tv of moet die uit het center van de tv bevestigd worden? Bij deze van Vogel's lijkt het me dat deze niet in het center bevestigd moet worden maar hoeveel dan uit het center vind ik nergens terug.
Zo'n frame lijkt mij dan het handigste zodat ik deze over het gat van de kabelgoot kan plaatsen maar dit vind ik dan weer niet zo net als bij een verticale beugel. De keuze in deze beugels is ook een pak kleiner.
Bestaan er ook beugels waarbij je wat kan spelen met de hoogte? Dus bevestiging iets hoger hangen maar de tv dan weer wat lager op de beugel zelf. Een andere optie is misschien een beugel met grotere VESA dan 400 x 400 kopen en dan hiermee wat foefelen.
Wat ik zoek in een beugel:
- Stevig, houdt zijn positie vast en begint niet door te hangen. Bij verdraaien moet dit wat stugger aanvoelen zodat je het gevoel hebt dat de beugel zijn positie houdt. In dat opzicht vind ik een dubbele arm het aantrekkelijkst.
- Mogelijkheid om eenvoudig waterpas te zetten/aan te passen.
- Zo groot mogelijke draaihoek, 120° lijkt me het minimum.
- Moet bij het verdraaien pas blijven staan, ik heb al gezien dat bij het links/rechts verdraaien de tv dan plots wat schuin hangt. Dit wil ik niet.
- VESA 400 x 400.
- TV moet maximum 60cm van de muur komen.
- Budget zou ik zeggen rond de 250 maximum.
Volgende heb ik al gevonden en vind ik interessant:
- Vogel's WALL 3345: hier lijkt de verticale bevestiging mee te vallen qua hoogte om boven de kabelgoot te hangen maar ik vind nergens de exacte afmetingen van dit stuk
- Vogel's TVM 3425: ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de 3345 maar geen idee waar het prijsverschil van 100 euro zit. Ook de afmetingen van de boorgaten kan ik niet te weten komen.
- A-PEQ APL-85B: ziet er stevig uit met de dubbele arm maar de muurbeugel is niet erg fraai qua uitzicht. Volgens de tekening is de muurbeugel 169mm hoog, als ik er dan van uit ga dat het midden van de arm ook het midden van die beugel is dan komt deze 8,5cm hoger dan de kabelgoot, maakt dus 93,5cm kijkhoogte wat ok is.
- Ergotron Neo-Flex Cantilever, UHD: niet de mooiste maar scharnierend stuk kan wel uit het center van de muurbeugel gehangen worden waardoor deze over de kabelgoot geplaatst kan worden.
- XTRARM Cratos 100 cm Double 600: voldoet aan bijna alle punten en ziet er zeer degelijk uit maar wij gaan deze nooit 100cm uittrekken. Wel een grote muurafstand.
- DQ Hercules Fixed 400 2.0: zelfde als hierboven maar dan 80cm. Deze is wel vast dus niet kantelbaar maar dat is niet nodig.
Bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door Tomovich op 17-08-2022 20:24 . Reden: Opmaak ]