Ik zoek een?
Upgrade voor met name m'n cpu en zonodig het moederbord van mn pc tbv simgaming.
Compatibiliteit met Windows 11 is een pre.
Ik heb het idee dat mn huidige cpu een bottleneck is geworden door van een 970 te upgraden naar een 1660ti
Wat is je budget?
200-300 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik gebruik nu een moederbord met am4 socket dus nijg naar AMD voor de processor. Tenzij een switch naar intel de beste keuze blijkt qua prijs/performance.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik mag zo nu en dan graag een beetje vertier zoeken in Beam.ng, Snowrunner en Flight Simulator 2020.
M'n specs nu zijn:
Msi b350 gaming pro carbon
Asus ROG strix 1660ti
AMD Ryzen 1600
corsair vengeance lpx 3200mhz (2*8gb)
Samsung 970 Evo plus m.2 nvme ssd 1tb
32" 1440p monitor
In m'n research kom ik er niet uit wat nu de beste koop zou zijn. De kortste klap lijkt een Ryzen 5600(x)
M'n moederbord zou met een firmware update compatibel moeten worden met deze generatie cpu's.
Wellicht focus ik mij teveel op de generatie cpu en zie ik iets cruciaals over het hoofd.
Alvast hartelijk dank,
Ivor
Upgrade voor met name m'n cpu en zonodig het moederbord van mn pc tbv simgaming.
Compatibiliteit met Windows 11 is een pre.
Ik heb het idee dat mn huidige cpu een bottleneck is geworden door van een 970 te upgraden naar een 1660ti
Wat is je budget?
200-300 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik gebruik nu een moederbord met am4 socket dus nijg naar AMD voor de processor. Tenzij een switch naar intel de beste keuze blijkt qua prijs/performance.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik mag zo nu en dan graag een beetje vertier zoeken in Beam.ng, Snowrunner en Flight Simulator 2020.
M'n specs nu zijn:
Msi b350 gaming pro carbon
Asus ROG strix 1660ti
AMD Ryzen 1600
corsair vengeance lpx 3200mhz (2*8gb)
Samsung 970 Evo plus m.2 nvme ssd 1tb
32" 1440p monitor
In m'n research kom ik er niet uit wat nu de beste koop zou zijn. De kortste klap lijkt een Ryzen 5600(x)
M'n moederbord zou met een firmware update compatibel moeten worden met deze generatie cpu's.
Wellicht focus ik mij teveel op de generatie cpu en zie ik iets cruciaals over het hoofd.
Alvast hartelijk dank,
Ivor

:strip_exif()/f/image/LXUyMdqoUyOJdsxTahqCZAal.jpg?f=fotoalbum_large)