Geen geluid over jack input monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:17

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het gaat om deze monitor: pricewatch: Philips 272B8QJEB Zwart

Ik heb een speaker setje aangesloten, maar die werkt niet via dit scherm. Sluit ik deze met dezelfde kabel rechtstreeks op mijn PC/laptop aan dan werkt het wel. Na wat googlen heb ik al e.e.a. geprobeerd, zoals driver updates, het Windows troubleshooting tooltje, en het selecteren van het juiste playback apparaat. Gek genoeg zorgde het tooltje ervoor dat mijn "Realtek HD" uit het lijstje verdween, daar staat nu in de plaats "Digital Audio (S/PDIF)" maar geen idee of dat wat uitmaakt, de speakers geven in ieder geval nog geen geluid via deze output :)

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 19-08-2022 12:56)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

Realtek HD heeft hier niks mee te maken, die stuurt enkel de aansluitingen op het moederbord aan.
De audio-uitvoer via HDMI komt vanaf je videokaart en daarbij behorende drivers.

Ofwel op naar https://www.amd.com/en/support

Daarna kan je bij de audio uitvoer kiezen voor de monitor.

Mag ik trouwens vragen vanwaar je de audio uitvoer überhaupt via de monitor wil laten lopen? Dat is eigenlijk alleen interessant wanneer je bijvoorbeeld zowel je PC als een console aan het scherm hebt hangen.

Edit: Audio uitvoer via de speakers van het scherm heb je dus al wel voor elkaar, dan zou het zo simpel moeten zijn als de speakers inpluggen in de audio-out jack op het scherm. Normaliter schakelt dat de interne speakers uit.

[ Voor 71% gewijzigd door D4NG3R op 18-08-2022 13:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:54
Hoe is je monitor aangesloten op je pc? De audio moet natuurlijk wel eerst bij je scherm binnenkomen voordat deze het kan doorgeven aan je speakers en niet alle typen input doen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 17:26
Waarschijnlijk moet je eerst de monitor als audio output kiezen in Windows.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Xyrr schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:56:
Hoe is je monitor aangesloten op je pc? De audio moet natuurlijk wel eerst bij je scherm binnenkomen voordat deze het kan doorgeven aan je speakers en niet alle typen input doen dat.
Via HDMI / DisplayPort (nu HDMI, maar heb ook DisplayPort geprobeerd).
MerijnB schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:02:
Waarschijnlijk moet je eerst de monitor als audio output kiezen in Windows.
Wanneer ik de monitor selecteer als output, dan speelt hij over de ingebouwde monitor speakers af. Dat is echt niet om aan te horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Er zitten twee 3,5mm jacks op de monitor, de ene is voor een koptelefoon, de andere voor geluidsinvoer bij gebruik van de VGA-ingang. Heb je de speakers op de juiste jack aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
hcQd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:43:
Er zitten twee 3,5mm jacks op de monitor, de ene is voor een koptelefoon, de andere voor geluidsinvoer bij gebruik van de VGA-ingang. Heb je de speakers op de juiste jack aangesloten?
Ik heb beide poorten geprobeerd, en krijg geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-05 15:31
Zit er nog een optie in het menu van het scherm zelf om audio over de jack te sturen ipv over de interne speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
tdm850ed schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:04:
Zit er nog een optie in het menu van het scherm zelf om audio over de jack te sturen ipv over de interne speakers?
Lijkt er niet op, krijg maar een paar opties en niets wat daar op lijkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pbx22pY_8CFdWVRkegfD1QziICo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vuDVTkzjqvGAdsZ4h2nW1s4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-05 15:31
Stand-alone lijkt mij de keuze voor externe speakers.

Probeer die eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
tdm850ed schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:32:
Stand-alone lijkt mij de keuze voor externe speakers.

Probeer die eens!
Helaas geen verschil, voor beide uitgangen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
LankHoar schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:31:
Wanneer ik de monitor selecteer als output, dan speelt hij over de ingebouwde monitor speakers af. Dat is echt niet om aan te horen :P
Ook als je de speakers op de monitor hebt aangesloten?

Als alternatief de speakers direct op je pc aansluiten?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
MerijnB schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Ook als je de speakers op de monitor hebt aangesloten?
Die snap ik even niet, ik moet toch sowieso de speakers op de monitor aansluiten? Ik stop een jack kabel van mijn sub/versterker in de poorten van mijn monitor.
Als alternatief de speakers direct op je pc aansluiten?
Dat was voorheen zo, maar probeer ik nu te veranderen. Omdat er zowel een desktop als laptop aangesloten word (werk/privé), wil ik alles zo makkelijk mogelijk inrichten, dus niet met kabels hoeven switchen steeds.

• MerijnB
LankHoar schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:25:
[...]

Die snap ik even niet, ik moet toch sowieso de speakers op de monitor aansluiten? Ik stop een jack kabel van mijn sub/versterker in de poorten van mijn monitor.
Je zegt dat als je de monitor als audio output kiest je dan geluid uit de speakers van de monitor krijgt. Als je in die situatie de jack van de speakers in je monitor plugt, wat gebeurt er dan?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
MerijnB schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Je zegt dat als je de monitor als audio output kiest je dan geluid uit de speakers van de monitor krijgt. Als je in die situatie de jack van de speakers in je monitor plugt, wat gebeurt er dan?
Dan komt er nergens geluid uit. Welke combinaties ik geprobeerd heb:
- Beide uitgangen op de monitor (werken geen van beiden, ongeacht welk output device ik selecteer).
- Uitgang op mijn PC/laptop, en dat werkt prima (output is dan bijvoorbeeld "Headphones" op mijn PC, omdat hij in die poort zit).

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Toevallig had ik daar gister ook last van, maar ik was vergeten Nvidia sound/audio te installeren bij de driver installatie.
Vervolgens kun je als geluidsbron je scherm selecteren.
Tenminste dat was bij mij zo.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
An1mA schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:50:
Toevallig had ik daar gister ook last van, maar ik was vergeten Nvidia sound/audio te installeren bij de driver installatie.
Vervolgens kun je als geluidsbron je scherm selecteren.
Tenminste dat was bij mij zo.
Hmm, ik heb een AMD videokaart (en CPU), maar verder draait er eigenlijkg een AMD software op de achtergrond. De Realtek HD Audio driver kan ik wel even opnieuw installeren misschien, hoewel hij zegt dat hij compleet up-to-date is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Realtek HD heeft hier niks mee te maken, die stuurt enkel de aansluitingen op het moederbord aan.
De audio-uitvoer via HDMI komt vanaf je videokaart en daarbij behorende drivers.

Mag ik trouwens vragen vanwaar je de audio uitvoer überhaupt via de monitor wil laten lopen? Dat is eigenlijk alleen interessant wanneer je bijvoorbeeld zowel je PC als een console aan het scherm hebt hangen.

Edit: Audio uitvoer via de speakers van het scherm heb je dus al wel voor elkaar, dan zou het zo simpel moeten zijn als de speakers inpluggen in de audio-out jack op het scherm. Normaliter schakelt dat de interne speakers uit.

[ Voor 71% gewijzigd door D4NG3R op 18-08-2022 13:43 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:24:

Ik heb de meest recente AMD Adrenaline net geïnstalleerd. Duurde nogal even en vaak herstarten, dus ga het morgen even uittesten (moet nu weg). Bedankt voor de tips, ik laat het hier nog weten dan morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@D4NG3R opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat was nou precies de oplossing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Wat was nou precies de oplossing dan?
Adrenaline update hielp. Ik houd mijn drivers altijd uptodate, en blijkbaar was er een nieuwe sinds deze maand. Wellicht zat het hem daar in ;)

Pagina: 1