Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pb_floris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik ben opzoek naar een wireless oplossing voor het volgende:
Als schutter wil ik graag mijn inslagen op de kaart (het doel waar op we schieten) zien in real time. We moeten dit makkelijk kunnen monteren en verplaatsen.

Nu had ik 2 ideeën:

1) Een action cam aan de een beugel te maken die op de kaart staat gericht en wilde een scherm gebruiken (wireless) om in real time de kaart te kunnen bekijken. Dit alles moet volledig wireless. We moeten dus gebruik maken van batterijen voor de camera en het scherm en de verbinding tussen het scherm en de camera.
2) Een kleine camera met groot zoom bereik aansluiten op een scherm via HDMI.

We willen dit inzetten op 4 verschillende afstanden (10m, 12m, 25m en als mogenlijk op 50m) en hebben geen stopcontacten in de buurt.

Heb voorkeur voor optie 1 want voor optie 2 denk ik dat je veel zoom bereik nodig hebt en dat het een kostbare optie word. Optie 1 heb ik wel naar gezocht maar nog geen product gevonden die dit makkelijk kan.
Daarom mijn vraag aan jullie.

Dank,
Floris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 09:11

paularts

Paulux !!!!!!

Wild Idee,

even zo voor het eten ;)

een FPV camera met Scherm... gemaakt om op accu's te werken
5,8GHz dus afstand zou niet het probleem moeten zijn (wordt gebruikt bij drones e.d.)

zijn vast mensen hier die ervaring hebben met FPV vliegen

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat voorn gaatjes wil je zien?

.177 of .30. Of .458socom

Heb net met een Nikon p900 op 80 meter de bevestigsbouten in mijn stroommast bekeken. Dat werkt redelijk, en ik kan 7.62 onderscheiden op 100meter. Wit doel zwarte achtergrond of andersom

[ Voor 25% gewijzigd door jack zomer op 17-08-2022 18:02 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb een rollei action cam en daarvan kan ik het beeld ook live op mn telefoon zien. Ik weet niet wat het bereik is.
Met de meeste milc camera's kan dit ook (mn olympus em10.2 bijv.). Voordeel daarvan is dat je dan ook een zoomlens kunt gebruiken om iets meer afstand te houden.

Heb je een budget?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• pb_floris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Hey,

Hey gaat over verschillende kalibers van .22 tm 308. Wij schieten op witte schijven met een groot zwart centrum (officiële KNSA disciplines). Meeste inslagen zullen in het zwart zijn.

De fpv/drone optie had ik nog niet over na gedacht. Ben dan benieuwd of je dan nog andere hardware van een drone nodig hebt.

Ik ga eens kijken wat die camera's kosten op de 2de lands markt icm een scherm.

Thanks 👍

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Een GoPro kun je volgens mij ook live "uitlezen" via je smartphone. Heb alleen geen idee hoe ver dat bereik gaat.

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 20:13
Babyfoon met camera?
Tweedehands van marktplaats, van mensen van wie de baby dit niet meer nodig heeft?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag hoor: weet je zeker dat je film/foto-opnamen mag maken op de plek waar jij de schietsport bedrijft? Niet overal mag/kan dat niet ivm privacy en taboe.

Over hoeveel banen / kaarten tegelijk gaat het? Want volgens mij is het meest effectief (en ja, je zal een Gorilla-stand moeten regelen) om een "gewone" spotter-kijker of verrekijker neer te zetten en daar een (cheap ass) smartphone / cameraatje aan het oculair/kijkgaatje te monteren.

Hiermee voorkom je dat je oneindig moet gaan instellen welke zoom-factor per camera / afstand nodig is. Elke verrekijker/spotter heeft een natuurlijke ring/zoom-functie en met een halve seconde staat dat ding op de goede vergroting / afstand zonder dat je camera en scherpte weer moet gaan aanpassen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1