Homey Bridge connect met HA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markstatic
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-08-2022
Hoi!

Ik ben heel erg nieuw in de wereld van smart home en kwam er achter dat mijn Homey Bridge niet alles doet wat ik wil.

Nu wil ik graag mijn Home Assistant (install OS op een virtualbox op Windows) connecten met de Homey App.

Helaas blijf ik een time out krijgen, wanneer ik in de Homey app de server wil toevoegen.

Ik heb in mijn router een port forward gemaakt van port 8123 naar het interne server IP 192.168.1.232. Dit IP-adres geeft de timeout.

Het externe IP-adres met port 8123, geeft de timeout.

Wanneer ik naar mijn virtualbox kijk, daar staat dat interne IP. Daar staat /24 achter. Ik dacht, wellicht is dat de poort. Maar ook met port 24 blijf ik die timeout krijgen.

Home assistant is wel lokaal bereikbaar via homeassistant.local:8123.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwncornexd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik ervaar precies hetzelfde probleem, heb jij er al een oplossing voor kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@gwncornexd wat is bij jou precies de context? In de oorspronkelijke post van @markstatic gaat het over twee lokale apparaten die verbonden moeten worden, dus dan is poorten in de router naar buiten open zetten onzin (en sowieso af te raden).

Ben jij ook twee lokale apparaten aan het verbinden, of ben je met de cloud dienst van Homey bezig?

Wat meer info kan geen kwaad. Laat eens je instellingen zien, je ip-adresss en dergelijke :)

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 25-06-2023 08:48 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX