[PC] Farthest Frontier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCU_GToyEHGRHlL_R4tVCBuylEg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wy0pAVQsrqQOgFSIcr1gWB3O.jpg?f=user_large
Protect and guide your people as you forge a town from untamed wilderness at the edge of the known world. Harvest raw materials, hunt, fish and farm to survive. Produce crafted items to trade, consume, equip and fight with as you battle for your survival against the elements and outside threats.
Release: 09 augustus 2022 (Early Access)
Genre: survival, strategy, city builder
Developer: Crate Entertainement
Steamlink: https://store.steampowere...044720/Farthest_Frontier/

Nog iemand die deze speelt? Heb hem gisteren avond aangekocht, maar voor ik hem kon opstarten werd ik weggeroepen dus nog geen kans gehad. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door UnderAVoidSky op 17-08-2022 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:12
staat op de verlanglijst maar moet er nog voor opzoeken. Sowieso probeer ik early acces te vermijden. Mar leek wel wat op de vroege Anno's qua stijl

maar er zijn zoveel kolonie sims tegenwoordig :p moeilijk om overal bij te blijven

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 13:26
AntiChrist7 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 18:50:
staat op de verlanglijst maar moet er nog voor opzoeken. Sowieso probeer ik early acces te vermijden. Mar leek wel wat op de vroege Anno's qua stijl

maar er zijn zoveel kolonie sims tegenwoordig :p moeilijk om overal bij te blijven
Ik wilde precies hetzelfde typen :9

Deze game ziet er wel leuk uit, maar laat hem voorlopig nog even liggen.

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04

PB-powell

Mr. Laziness

Ik heb er inmiddels zo'n 12 uur inzitten en het speel heerlijk weg! Het ziet er erg mooi uit, zowel de gebouwen als de natuur en het weer en seizoenen hebben ze mooi gemaakt.
Er zitten wel nog wat bugs en interessante features in, maar het is early accesss dus niet heel gek. Ook zijn er nog genoeg balancing en andere opties nodig om het spel compleet te maken.

De basis is verder erg goed, je kan het iets vergelijken met Anno waarbij je bewoners en gebouwen kan upgraden naar een volgende tier als ze voldoende tevreden zijn. Maar het survival aspect is ook sterk aanwezig waarbij je bewoners ook daadwerkelijk sterven in de koude winter als ze geen goede kleding hebben.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 21:46
Heb hem tot nu toe een paar keer opgestart en een paar keer opnieuw begonnen.

Ik vind namelijk zelf dat de begeleiding/tutorial vrij summier is, waardoor het voornamelijk try and error is.
Maar spel ziet er grafisch goed uit, leuk de verschillende seizoenen. Vrij veel gebouwen al op dit moment.

Voedsel blijft vaak een dingetje, en wacht nu nog op een trader met iron ores zodat ik vaten kan maken om eten op te slaan.

Daarnaast het idee dat priority niet altijd met priority wordt opgepakt.
Dit weekend maar weer even langer spelen.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

De tutorial is inderdaad vrij summier, ik ben ook paar keer overnieuw begonnen maar nu met een 2e 'serieuze' build bezig. Op het forum wordt inderdaad ook al aangegeven dat het raar is dat je tier 3 items nodig hebt in tier 2 gebouwen en dat de trader functionaliteit wel beter kan (voornamelijk een melding dat er is aangekomen).
Qua prio voor bouwen heeft het mij geholpen om ipv de standaard 4 bouwers, 8 bouwers in te schakelen. Dan gaat het bouwen in het algemeen vlotter en wordt prio ook daadwerkelijk met prio opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Gisteren is patch 0.7.5 aangekondigd met veel verbetering waarom gevraagd is:
https://forums.crateenter...y-access-update-01/117311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
PB-powell schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:19:
De tutorial is inderdaad vrij summier, ik ben ook paar keer overnieuw begonnen maar nu met een 2e 'serieuze' build bezig. Op het forum wordt inderdaad ook al aangegeven dat het raar is dat je tier 3 items nodig hebt in tier 2 gebouwen en dat de trader functionaliteit wel beter kan (voornamelijk een melding dat er is aangekomen).
Qua prio voor bouwen heeft het mij geholpen om ipv de standaard 4 bouwers, 8 bouwers in te schakelen. Dan gaat het bouwen in het algemeen vlotter en wordt prio ook daadwerkelijk met prio opgepakt.
Bedankt zal het vanavond eens proberen met meer bouwers.
De patch ziet er inderdaad goed uit, en wat oplossingen.

Ik vind dat ze tot nu toe goed luisteren naar de feedback en snel dingen oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 20:00
PB-powell schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:06:
Gisteren is patch 0.7.5 aangekondigd met veel verbetering waarom gevraagd is:
https://forums.crateenter...y-access-update-01/117311
Fijn dat er veel zaken aangepakt worden waar ik ook tegenaan liep.
Het is een erg leuke game. Uitdagend en soms erg frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 13:26
Hoe verhoud deze game zich met games zoals anno 1800 en/of banished? Ik ben een nieuw potje anno 1800 begonnen, maar merk dat ik er niet helemaal in kom en heb wel zin in een city builder/survival game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

@invine ten opzichte van Banished weet ik niet want dat heb ik niet gespeeld. Tov Anno lijkt het wel aardig op elkaar. Je bouwt op een grid met als klein verschil dat je wegen wel schuin kunnen lopen. Verder werk je ook met verschillende tiers qua gebouwen en wensen van je bewoners. Huizen upgraden naar een nieuwe tier wat er voor zorgt dat er meer mensen kunnen wonen, maar ze vragen ook meer om naar de volgende tier te kunnen gaan.
Het is voornamelijk kleinschaliger en een wat lager tempo, maar dat is dan ook weer de charme ervan. De grootste dorpen/steden die ik heb gezien gingen richting de 400 inwoners. Daarin zie je het survival aspect weer sterk terug komen wat Anno uiteraard niet heeft.

Er staan inmiddels ook best wel wat filmpjes online van let's play series, kijk die en dan zie je vanzelf of het iets voor jouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoog gehalte Banished / Life is fuedal (forest village), an sich natuurlijk geen probleem, maar die games zijn al behoorlijke tijd op de markt (Lif is afaik gestopt) en gros van de dingen waar ik tegen aan loop zijn met name het gemis van dingen die ik in Banished al had.

Maar mijn grootste irritatie... AI logica. Zet je een huis werkelijk naast een storage neer, gaan ze doodleuk hout halen aan de andere kant van mijn dorp. Je ziet ze ook nonstop hele dorp aflopen voor enkel wat voedsel, terwijl dat letterlijk naast hun deur zit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:26
Ik heb hem gerefund op Steam, grootste dealbreaker bij mij: finite resources. Vond Banished een pak beter, maar smaken verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
Reucht schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:39:
Ik heb hem gerefund op Steam, grootste dealbreaker bij mij: finite resources. Vond Banished een pak beter, maar smaken verschillen :)
Ik geloof dat ze dat in de aankomende patch juist gaan aanpassen met sommige maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 21:13
Ik was erg enthousiast geworden van de filmpjes op Youtube vlak voor de release, dus heb het spel op de eerste dag gekocht. Uiteindelijk na anderhalf uur spelen een refund aangevraagd die inmiddels gehonoreerd is.

De sfeer sprak me erg aan en ik mag graag steden bouwen. In de praktijk vond ik het spel vooral heel onoverzichtelijk. Het was lastig om vast te stellen wat de bewoners nu precies aan het doen waren en wat ik nodig had om verder te komen of me voor te bereiden op de komende winter. Ik neem aan dat er in de uiteindelijke versie wel wat meer uitleg of begeleiding bij komt, maar ik had simpelweg geen zin om dit allemaal zelf uit te vogelen.

Mijn RX6600 had overigens ook veel moeite om het spel op 1440p te draaien. De grafische instellingen moesten dusdanig laag gezet worden dat er van de sfeer ook weinig overbleef. Misschien dat ik het spel later weer eens een kans geef, maar in de huidige staat vond ik het toch wat teleurstellend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

VodaNL schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:21:
[...]

Ik geloof dat ze dat in de aankomende patch juist gaan aanpassen met sommige maps.
Daar zit ook het probleem, Banished (en consorten) hebben dat inmiddels allemaal (al duurde dat ook wel even, net als mod-support etc), maar gelijktijdig beoordeel je ze wel beide zoals ze 'nu' zijn.

Over een maand of wat, als mod-support er volledig in zit, veel fixes met AI priority en map-resources, zal het zeker een goeie game zijn, maar nu mist het gewoon nog wat basale functies. Hij blijft wel op m'n wishlijst staan, zodat ik hem niet uit het oog verlies.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Het spel heeft z'n mankementen maar er wordt goed op gereageerd door de makers. De volgende patch zal al aanzienlijk veel verbeteringen meebrengen.
Ik heb enorme irritatie puntjes die hopelijk snel opgelost gaan worden.
Verder vind ik het een leuk spel en vermaak me er goed mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

De nieuwe patch is live: https://forums.crateenter...st-frontier-v0-7-5/118098
Vanavond maar eens een nieuwe map starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Ik zag het tijdens het spelen van mijn huidige game.
Er kwam ineens een notificatie dat er een merchant gearriveerd was.

Verder zijn er wat tier dingen veranderd. Oa vaten zijn nu tier 3 ipv tier 2. Ik heb nog verder niet veel gekeken maar zal vanavond ook eens nieuwe game starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Speelt iemand dit spel nog? Afgelopen november was er weer een grote update:

Farthest Frontier v0.8.0

Er komen ook performance verbeteringen aan:

Update on the v0.8.1…update!

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08 13:44
@XWB Ik speel farthest frontier op mijn steamdeck momenteel. speel jij het nog? Ik heb er intussen toch 80u opzitten en amuseer me er kostelijk mee. Ik ben nu aan mijn 3de stad bezig (de vorige 2 heb ik verlaten) en ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Ik heb een beetje een andere aanpak dan menig youtuber. veelal bouwen ze allemaal zo efficiënt mogelijk zonder enige aandacht voor de esthetiek. Ik probeer mijn stad mooi en efficiënt te ontwerpen en ben er tot nu toe toch wel in geslaagd. Ik ben een soort van klaver aan het maken. Ik zet er wat screenshots bij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnJ6BsFtvj_bREAmoDVp2gLKvBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13BPbPW9qshvCvUB7gEh1e3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKkFrwcPKx9mittDUuinzCe5-Cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVkoCxKgWchVmdCfLSqBfsnY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa_6PDZmyD0dx56A90NhJI9-izk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70iAStlnrfVnBN64zLb3qLEc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdo9tZLp88HqJlsX1tE6CzubIqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3vKHCRCboX23CRKdzut0Zrf.jpg?f=fotoalbum_large

Het ontwerp van mijn klaver blijft zoals het nu is. Ik heb ondanks geen gebruik te maken van een grid-layout toch een maximaal van huizen binnen het werkingsgebied van mijn markt geplaatst. Rond mijn klaver moet er natuurlijk nog een heleboel veranderen. Mijn industrie gebied moet nog (her)ontwikkeld worden. Ik heb mijn stadhuis net geupgrade naar Tier 4.

Mijn suply-chain loopt vlot op Huiden en klei na. Dat zijn dan ook de 2 zaken die ik het vaakst koop. - Ik heb ook te weinig volk om alles te maken wat ik zou willen. Door te upgraden naar Tier 4 heb ik op enige afstand van mijn dorp wel een oneindige klei-put ter beschikking. Jeej :p
Pagina: 1