DL380P G8 problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metsven
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-04 20:15
Beste,

Ik heb overlaatst via een veiling site mijn eerste server aangeschaft. Hij blijkt defect te zijn en probeer nu te achter halen of ik het moederbord moet vervangen of ik toch iets zelf kan herstellen.

Ik heb 2 problemen:
1) Ik krijg de melding dat de flash/sd card nand een fout heeft. Ik heb de instructies gevolgd om deze te formateren en iLO te resetten, daarna power off (kabel uitgetrokken) en terug opstarten. De eerste keer ging die melding weg. Maar na een paar keer weer opstarten is die terug gekomen.

Melding: "Embedded Flash/SD-CARD: Embedded media initialization failed due to media write-verify failure." of "Embedded Flash/SD-CARD: Embedded media initialization failed due to media is in write-protected state."

Ik heb firmware 2.8 geinstalleerd. En bios was ook geupdate.

2) Toen ik een OS wou installeren en eerst een logical drive wou aanmaken, kreeg ik na het selecteren van de drive(s) en raid option daarna enter en F8 om te bevesitigen, volgende error melding. "configuration error, fatal error has occurred, command 5."

Ik kan geen logical drive aanmaken en dus ook niet een OS op de juiste manier installeren. Na installatie, boot de server nooit naar de OS.

Wat zijn mijn mogelijkheden/opties? Enige advies is welkom.

Groeten,

SvenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmfx4e5JBjoaCa-xHs8CAFVoSa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9BRv5nb2Y4ZxWWp8UO8bGud.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVWcJKohJkYH1MmaEdQuffNZudk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nQqMk9RoDw5e9Q7VIFStG7Id.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:50

Nemesizz

Untouchable

SD kaartje eruit halen, deze lijkt gezien de omschrijving defect, maar de server probeert er wel van te booten.

Als ik foto's bekijk zou de SD-kaart vlak bij de batterij moeten zitten, achter de PCI-e risers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
Ik ben bang dat je 2 problemen hebt

Je onboard SD kaart. Ik heb daar vaker problemen mee gehad icm een G8/G9 Uiteindelijk SysB vervangen of zo laten.

Je kunt deze oplossing proberen:
Advisory: (Revision) HPE Integrated Lights-Out 4 (iLO 4) - How to Format the NAND Used to Store AHS logs, OneView Profiles, and Intelligent Provisioning

En je hebt zo te zien een SAS error op je controller.

Ik denk dat beide meldingen niet direct iets met elkaar te maken hebben, en dat je veel pech gaat hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 10:44
Dit is een bekend ilo 4 probleem, als het embedded flash memory van de ilo stuks, werkt ook het SD card slot niet meer. En zo te zien is ook de interne raid (p420i) controller overleden

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metsven
Nemesizz schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:55:
SD kaartje eruit halen, deze lijkt gezien de omschrijving defect, maar de server probeert er wel van te booten.

Als ik foto's bekijk zou de SD-kaart vlak bij de batterij moeten zitten, achter de PCI-e risers.
Helaas zit er geen sd kaart in. Was het maar gewoon zo gemakkelijk, door die te vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metsven
Rolfie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:02:
Ik ben bang dat je 2 problemen hebt

Je onboard SD kaart. Ik heb daar vaker problemen mee gehad icm een G8/G9 Uiteindelijk SysB vervangen of zo laten.

Je kunt deze oplossing proberen:
Advisory: (Revision) HPE Integrated Lights-Out 4 (iLO 4) - How to Format the NAND Used to Store AHS logs, OneView Profiles, and Intelligent Provisioning

En je hebt zo te zien een SAS error op je controller.

Ik denk dat beide meldingen niet direct iets met elkaar te maken hebben, en dat je veel pech gaat hebben......
Ik denk het ook dat het 2 verschillende problemen zijn. De uitleg via de link, dat heb ik al meerdere keren geprobeert. De eerste keer was het gelukt en bleef het tijdelijk weg. Maar uiteindelijk terug gekomen.

Ik vrees ervoor dat het een nieuw moeder bord word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
metsven schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:22:
Ik vrees ervoor dat het een nieuw moeder bord word.
Denk dat dit goedkoper is...
https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=DL380P+G8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metsven
Gelukkig kunnen regelen dat ik deze terug kan sturen. Vind het jammer dat ik deze ellende heb moeten ervaren met het aankopen van mijn eerste server.
Pagina: 1