Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk de Vries
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 19:32
Ik heb gister een nieuwe smartwatch ontvangen (Galaxy watch 5 pro LTE) en wil hier graag, net als op mijn telefoon, mijn rabobank pas toe voegen.

Ik volg de procedure on het pas nummer toe te voegen, maar zodra ik op opslaan druk, geeft hij een foutmelding:
Kaartgegevens controleren

Er klop iets niet. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw,
...

Galaxy Watch 5 Pro LTE
...

Ik heb van alles geprobeerd, stap voor stap de instructie gevolgd op de rabo website, er is niet echt iets wat fout ingevuld kan worden als je letterlijk wat op de pas staat overneemt.

Ik heb contact gehad met de helpdesk van de rabobank, maar deze wist geen oplossing te vinden, en kon ook niet intern navragen of dit een actueel probleem is of dat het bekend is.
...

Heeft iemand een soortgelijke smartwatch en misschien een oplossing?

Vriendelijke groet,

Dirk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNa
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 18-12-2024

HNa

Hier precies hetzelfde op Watch 5 Pro Bluetooth

M.vr.gr.
Huub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kim_00
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-08-2022
Hoi! (Galaxy watch 5, rabobank google pay hier)

Bij mij wil het ook nog niet echt lukken, ondanks dat ik toch bijna elk forum op het internet aangaande google pay op een samsung watch wel heb gelezen. Ik kan in ieder geval beschrijven wat ik heb gedaan, misschien dat jij nog een tip hebt voor mij of dat jij misschien iets zou kunnen leren uit mijn poging om het werkend te krijgen.

Wat tot dusverre heb gedaan:
- Ik heb in de RaboApp mijn betaalpas gekoppeld aan GooglePay en het vinkje contactloos betalen ingeschakeld (onder service>betaalmethoden>koppeling)

- Conform de instructie van de Rabobank heb ik vervolgens eerst op mijn telefoon de betaalpas toegevoegd aan GooglePay door middel van het pasnummer. Dit is overigens niet hetzelfde nummer als op de pas staat. (Dit nummer heb ik gevonden in de Raboapp onder service>betaalpas>pasgegevens en dit nummer vervolgens handmatig ingevuld) De kaart is op mijn telefoon succesvol toegevoegd.

- Ik heb de Google Wallet app gedownload op de Watch 5. Tevens heb ik een snelkoppeling ingesteld, waarmee deze app wordt geopend bij tweemaal drukken. Op de Watch krijg ik in de Wallet app een lege betaalpas te zien met een plusje. Als ik daarop klik word ik doorgeschakeld naar mijn telefoon om het in te stellen. Ik probeer ook hier op dezelfde manier als hierboven beschreven de betaalpas in te stellen, maar hier gaat het bij mij fout. Ik krijg steeds de volgende foutmeldingen:

"Kaartgegevens controleren: Er klopt iets niet. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw." & "U kunt deze telefoon niet instellen voor contactloos betalen: er is iets misgegaan bij het instellen. Probeer het later opnieuw."

Iemand toevallig tips hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwinterberg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-12-2022
Bij mij werkt het helaas ook niet.

Abn amro werkt niet
Bunq werkt niet
Rabobank werkt niet

Oftwel ik krijg geen enkele bank werkend op mijn watch 5 pro lte. Op de telefoon werkt het wel.

Bij abn en bunq krijg ik de melding. Er is iets misgegaan. Probeer het over enkele minuten opnieuw.

Al contact met samsung gehad, maar die komen ook niet met een oplossing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:18
Het is idd even zoeken

De Rabobank-pas stel je op je telefoon in, in de Wallet app.
Let goed op, dat je vanuit de Rabobank app het juiste pasnummer kopieert, hij pakt namelijk niet alle cijfers.
Nadat je deze hebt toegevoegd op je telefoon, staat hij ook op je smartwatch.

Edit: je pasnummer staat in de Rabo-app onder: Service, Betaalpas, Pasgegevens en dan het pasnummer kopiëren

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk de Vries
DaRk PoIsOn schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:17:
Het is idd even zoeken

Let goed op, dat je vanuit de Rabobank app het juiste pasnummer kopieert, hij pakt namelijk niet alle cijfers.

Edit: je pasnummer staat in de Rabo-app onder: Service, Betaalpas, Pasgegevens en dan het pasnummer kopiëren
Dit is de manier waarop ik de pas probeer toe te voegen, maar dit werkt helaas niet. Kan ik uit je bericht concluderen dat het bij jou wel werkt?

Ik heb overigens naast het kopiëren het nummer ook handmatig over te nemen, zonder succes.

Ik heb dit nogmaals bij de rabo en samsung gemeld, maar nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Dirk de Vries schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

Dit is de manier waarop ik de pas probeer toe te voegen, maar dit werkt helaas niet. Kan ik uit je bericht concluderen dat het bij jou wel werkt?

Ik heb overigens naast het kopiëren het nummer ook handmatig over te nemen, zonder succes.

Ik heb dit nogmaals bij de rabo en samsung gemeld, maar nog geen antwoord gekregen.
Ik heb het idd werkend op een Nord 2 met Ticwatch Pro 3 Ultra
Enige verschil is dan dat ik het onder google pay heb geactiveerd en het daarna Wallet werd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk de Vries
Op de samsung community forum is het volgende bericht geplaatst:
Mootjee
Samsung Maker ★
OPTIES
5 uur geleden - laatst bewerkt 13 minuten geleden

Wearables
Helaas is er iets mis in de wear app van google en kampen alle watches (niet alleen Samsung) met dit probleem.

Ben bang dat we dus allemaal even geduld moeten hebben tot Google dit opgelost heeft. :fronsend_gezicht:
Het lijkt dus aan google zelf te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:55
Galaxy Watch5 pro. Lukt ook niet met Rabobank.

Heb contact met Google en Rabobank en tot nu toe wijzen ze naar elkaar, maar ik zal dit topic ook even aan beide doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-02 12:44
Hier krijg ik het ook niet aan de praat icm Curve (Galaxy Watch 4). Dacht in eerste instantie dat het mogelijk met Curve te maken had, maar waarschijnlijk gaat het hier dan om hetzelfde probleem. Op mijn telefoon kan ik de pas wel succesvol toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Apos op 20-08-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Rabobank geeft nu aan dat het een bekend probleem is.

Reactie van ontwikkelaar:
Als je doelt op de foutmelding 'Contact opnemen met uw bank' en 'Kaartgegevens controleren' dat is bij ons bekend. En we zijn samen met Google in overleg voor de oplossing die we hopelijk snel kunnen bieden 🤞

^Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
https://androidworld.nl/n...met-je-smartwatch-betalen

Inderdaad een google probleem en jullie zijn niet de enige. (Bankpassen waren bij mij al via pay ingesteld en na lezen van dit bericht ga ik ze er niet uitgooien als er een probleem optreedt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagai
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik heb sinds vorige week zondag de galaxywatch 5 pro. Kan via Google Wallet mn pinpas niet koppelen. Het probleem is dat er uiteindelijk bij het controleren van de kaartgegevens wordt gevraagd om een cvc code. Een gewone creditcard heeft een cvc code, maar een pinpas heeft die niet. De bank, in mijn geval de abnamro bank, dupliceert de pinpas en koppelt er een fictief creditcardnummer aan, maar dus niet een cvc code.
Ik heb eerst contact opgenomen met google support, nadat ze het probleem geanalyseerd hadden werd ik doorverwezen naar de bank, eerst telefonisch contact gehad en later toch maar naar een filiaal gegaan, daar een uur lang over het probleem gesproken en geprobeerd via de technische afdeling het probleem te verhelpen. Helaas niet gelukt. Via Google Pay kon de cvc code genegeerd worden, maar via Google Wallet kan die cvc code dus (nog) niet genegeerd worden. Ik werd ook doorverwezen naar Samsung. Ik ben doorgelopen naar het Samsung Service Center. Daar vonden ze het verhaal maar vreemd, hadden ze er niet eerder over gehoord en werd ik weer terug naar de bank gestuurd... Uiteindelijk heb ik weer contact opgenomen met google support. Helaas konden ze niet helpen. De bank moet maar zelf met een oplossing komen, net zoals ze dat met Google Pay hebben gedaan namelijk het omzeilen van de cvc code...
Helaas zijn ze nog niet zover en Google Pay is niet meer in gebruik...
We zullen dus nog geduld moeten hebben totdat dit probleem is opgelost, want elke bank in NL moet dit probleem fixen... 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebregs
  • Laatst online: 21-05 16:08
Vanmorgen is het gelukt om mijn rabobank passen toe te voegen aan mijn Samsung watch 5 via Google wallet. Hopelijk werkt het bij jullie nu ook?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Zebregs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:25:
Vanmorgen is het gelukt om mijn rabobank passen toe te voegen aan mijn Samsung watch 5 via Google wallet. Hopelijk werkt het bij jullie nu ook?!
YES.

Binnen 1 minuut kaart erin. Ga vandaag gelijk een taart kopen met de watch om te testen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzee
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-11-2024
Werkt voor mij sinds vanmorgen ook. Gisterenavond nog niet. Via Bunq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk de Vries
Inderdaad, het werkt bij mij nu ook zonder problemen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Zebregs schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 07:25:
Nee, het werkt bij mij niet. Ik kan wel betaalpassen toevoegen op de telefoon, maar op de watch 5 nog niet, ik moet dan een rekeningnummer en cvc code inkloppen, dat heeft de betaalpas niet.

Ik heb de app op de telefoon en horloges opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet.

Kan ik nog iets anders proberen? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke626
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 13:01
Bij mij werkt het betalen via Google Wallet i.c.m. telefoon prima, maar krijg het nog steeds niet via de Watch5 Pro gekoppeld:
- wallet app geinstalleerd op de Watch 5
- pincode ingesteld
- app via de Watch opgestart
- daarna via de telefoon het kaartnummer handmatig toegevoegd.

Helaas nog steeds dezelfde foutmelding ;(

[ Voor 7% gewijzigd door pirke626 op 29-08-2022 15:06 . Reden: Tekstuele fouten ]

Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 06:37
Ondanks het bericht dat het nu dan gefixt zou zijn werkt het bij jij ook niet. Gebruik 2 bankpassen en 2 creditcards in Wallet, maar als ik een kaart wil toevoegen via mijn Galaxy Watch 5 laat hij me alleen kiezen uit de 2 creditcards, de 2 RABObank passen staan er niet bij. Het lijkt er dus op dat bankpassen niet worden doorgekoppeld. Ik kan me dan ook voorstellen dat diegene die alleen een bankpas in Wallet heeft staan de foutmelding krijgt omdat hij dan waarschijnlijk een soort null waarde terugkrijgt.

Heb wallet op zowel de telefoon als watch opnieuw geïnstalleerd, dat hielp niet.

Offtopic: Ik mis bij voorbaat overigens de optie om Google pay op de Galaxy Watch te gebruiken zonder schermvergrendeling, ik vind dat maar irritant. Tuurlijk, mijn horloge kan gejat worden maar het zou een keuze moeten zijn om het uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Heb je in de rabobank app het juiste pasnummer opgezocht?
Service/betaalpas/pasgegevens

En op je Watch alle apps geupdate?

Ik heb het nu al 3x succesvol gedaan.
2x op 1e watch en gisteren op de nieuwe watch (mocht de "oude" retour sturen omdat ik hem nu 100 euro goedkoper kon kopen in de Samsung shop)

Ik moest in alle 3 de gevallen handmatig updaten. Anders werkte de wallet en assistent niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8Lx4tIcXKxqOXVjmk89BxxKxkY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yfUU4vsGqeyY1EYacPUguyMx.png?f=user_large

Die vergrendeling is volgens mij alleen af en toe of bij grote bedragen nodig net als je gewone pas.
Ik heb op ca 10 betalingen 1x moeten ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke626
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 13:01
Google Wallet werkt nu ineens wel!

Lijkt wel alsof sommige apps alleen werken met een Samsung gsm en niet met een andere Android gsm... Bloeddrukmeting werkt bijv ook niet icm mijn Oppo

[ Voor 14% gewijzigd door pirke626 op 29-08-2022 21:46 ]

Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rger76
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-03-2023
Pas toevoegen is bij mij geen probleem. Krijg alleen bij het betalen de melding "er is iets misgegaan " op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:53
als ik pas wil toevoegen kan ik alleen maar getallen invoeren.

Het lijkt niet te lukken om een ING betaalpas erin te zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door Michel242186 op 30-08-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apos
Michel242186 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:17:
als ik pas wil toevoegen kan ik alleen maar getallen invoeren.

Het lijkt niet te lukken om een ING betaalpas erin te zetten.
ING biedt helaas nog geen ondersteuning voor Google Pay / Wallet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goz3rr
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Stevie_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Nee, het werkt bij mij niet. Ik kan wel betaalpassen toevoegen op de telefoon, maar op de watch 5 nog niet, ik moet dan een rekeningnummer en cvc code inkloppen, dat heeft de betaalpas niet.

Ik heb de app op de telefoon en horloges opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet.

Kan ik nog iets anders proberen? :-)
Bij mij was de oplossing om (bij ABN Amro) het pasnummer te gebruiken wat op deze pagina is te vinden: https://www.abnamro.nl/po...alen/wearables/index.html

Door deze toe te voegen als nieuwe kaart word er verder ook niet om een CVC gevraagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans Rietveld
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-09-2022
Heb zojuist tankpas toegevoegd op smartwatch Samsung 4.
Dagen aan het prutsen geweest maar eindelijk gelukt.
Heb het bankpas nummer gekopieerd en zag idd dat niet alle nummers zijn meegenomen, even laatste 3 cijfers handmatig toevoegen en klaar.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.
Fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 06:37
Hans Rietveld schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:21:
Heb zojuist tankpas toegevoegd op smartwatch Samsung 4.
Dagen aan het prutsen geweest maar eindelijk gelukt.
Heb het bankpas nummer gekopieerd en zag idd dat niet alle nummers zijn meegenomen, even laatste 3 cijfers handmatig toevoegen en klaar.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.
Fijne dag.
Held! Dat was voor mij ook de oplossing voor mijn 2 RABO passen _/-\o_ . Nooit opgevallen (en verwacht) dat de kopie actie niet alle nummers meeneemt.
Enorm bedankt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GBPO
  • Laatst online: 06-09-2022
Voor ABNAMRO moet je het nummer invoeren dat staat in de ABNAMRO app bij activeren wearables. Dit is een ander nummer dan je bankrekening nummer. Werkt daarna prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nagigongebruike
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-03 12:40
Bij mij is het vanmorgen gelukt met de Rabobank in combinatie met mijn Galaxy Watch 5 Pro.
Let even op, dit werkt voor mij alleen voor de Rabobank, gezien ik alleen Rabobank heb en geen andere bank kan ik niet verifiëren of dit voor andere banken ook reeds werkt.

Vooraf:
Ik heb geen Samsung telefoon maar een Xiaomi Mi 11 Pro.
Google Wallet was reeds geïnstalleerd op mijn telefoon en mijn Rabo betaalpas was al toegevoegd.
Ik maakte reeds degelijks zonder problemen gebruik met contactloos betalen maar dan via mijn telefoon.
Zoals iedereen kreeg ik het ook niet voor elkaar om mijn Rabo betaalpas toe te voegen aan Google Wallet via mijn horloge.
Uiteraard heb ik de juiste installatie stappen doorlopen van de Google Wallet app voor mijn horloge en is een schermvergrendeling actief.

Wat heb ik gedaan:

Ik heb eerst alle apps, vooral Google Wallet, Google assistent en de Samsung Companion app geüpdatet.
Het beste kan je er voor zorgen dat je zowel WareOS en alle apps update voordat je verder gaat.
Na de update horloge herstart.
Daarna ingelogd op mijn Rabobankieren app op de telefoon.
Daar kan je de pasgegevens vinden die je nodig hebt om de betaalpas te activeren voor je horloge.
Op je betaalpas staat ook een datum, die heb je ook nodig, dit is de datum tot wanneer je betaalpas geldig is.
Er staat een maand en jaartal op, beide heb je nodig.

Start nu de Google Wallet op je horloge op.
Deze vraagt je om een kaart toe te voegen, de app gaat verder op je telefoon.
Bij kaart nummer voer je het pasnummer in dat je gevonden hebt onder pas gegevens van de Rabobankieren app.
Bij maand en jaartal vul dat in wat op je pas staat (staat op de achterkant van je pas)
Google Wallet vindt je pas en je moet de voorwaarden accepteren.
Daarna wordt je doorgeleid naar je bank en wordt er gevraagd om te verifiëren.
Klik op JA.
Er wordt een sms verificatie code gestuurd vanuit de Rabobank.
Vul deze in en klik op verder gaan.
Klaar, je kaart is toegevoegd, Google Wallet op je horloge is actief.
Laatste tip, standaard staat NFC uit op je horloge, ga dan ook naar instellingen, klik op verbindingen, selecteer NFC en zet deze aan.
Let op, de optie, betalen met open app moet uit staan, kies je deze optie dan wordt er bij elke betaling de app geopend en moet je apart de betaling bevestigen.

Vandaag meerdere malen getest bij de AH en andere winkels, betalen lukt!

Succes.

[ Voor 0% gewijzigd door Nagigongebruike op 10-09-2022 13:37 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Nagigongebruike schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:30:

Let op, de optie, betalen met open app moet uit staan, kies je deze optie dan wordt er bij elke betaling de app geopend en moet je apart de betaling bevestigen.

Succes.
Waar stel ik deze optie in?

Heb gezocht op het horloge en on de Wear app, maar kon het niet vinden.

• Nagigongebruike
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-03 12:40
Deze optie vindt je op je horloge onder : Verbindingen - NFC - Betalingen Google Pay - Betalen met open app!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.Ausems
  • Laatst online: 27-06-2024
Het werkt als je via je bank app je pasgegevens opzoekt.
Deze kan je kopiëren op je klembord en plakken in google wallet
LET OP!! Het CVC nummer (de laatste 3 cijfers in het klembord) worden niet mee gekopieerd en moet je handmatig even achter het rekeningnummer zetten.
Controleer dus even je klembord met het gekopieerde rekening nr, je zal zien dat 3 cijfers missen, en dan werkt het 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 19:37

Boedha

Niks

rger76 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:52:
Pas toevoegen is bij mij geen probleem. Krijg alleen bij het betalen de melding "er is iets misgegaan " op het horloge.
Dit dus, Rabobank pas erin zetten is gelukt. Maar betalen met het horloge lukt niet. Watch 5 pro lte.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Boedha schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Dit dus, Rabobank pas erin zetten is gelukt. Maar betalen met het horloge lukt niet. Watch 5 pro lte.
Laatste tijd ook last van. Na 2 of 3 keer lukt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenem
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Helaas wilt Rabobank bij mij nog steeds niet werken. Krijg telkens een error dat ik het later opnieuw moet proberen. Heb alles geprobeerd van alle oplossingen...

(Heb een Galaxy watch 4)

[ Voor 8% gewijzigd door stevenem op 25-10-2022 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Het is idd even zoeken

Dank voor deze instructie, ik zat ook te kutten maar hierdoor was het zo gepiept

Suh dude

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kynaizu
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-03-2023
Het is idd even zoeken

Heb speciaal ff een account aangemaakt om je te bedanken, kwam er niet uit maar het is hiermee gelukt. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
Kynaizu schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:39:
[...]

Heb speciaal ff een account aangemaakt om je te bedanken, kwam er niet uit maar het is hiermee gelukt. Bedankt!!
Hey, wat leuk om te horen!
Fijn dat ik je op weg heb kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkroeffen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb ook watch 5 pro. Vanmiddag uitgebreid met rabobank geprobeerd. Niets lukte. Ict bij rabo gaat verder onderzoeken. Ik krijg terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:22
Hier de watch 5,
betaalkaart rabo staat met succses op de telefoon, samen met bunq, maar als ik de kaart wil toevoegen via de watch krijg ik steevast de melding. "er is een verificatiefout opgetreden log in op uw google account" de watch al gereset, maar niks helpt. ik vraag me af wat voor verificatiefout dit dan kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninne1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Ik probeer ook mijn Rabobank pas op mijn Watch 5 te krijgen. In mijn telefoon app staat de kaart wel, maar zodra ik die op mijn horloge wil zetten lukt dat steeds niet.
Krijg dan steeds deze foutmelding.

Al verschillende keren contact gehad met de bank, maar kom niet verder.

Ook mijn creditcard krijg ik niet toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbOsuPHMluDRErESxe_nUWF7yGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RU58yBzAmIpis1ohefPOMLIH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ninne1 op 11-12-2022 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:30
Voor Rabobank gebruikers, zorg ervoor dat je in je Rabo profiel voor de kaart die je wil toevoegen een 06 hebt opgeslagen anders werkt de verificatie stap bij het toevoegen van de kaart aan je watch niet. (kwam ik net achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Laatst online: 07:46
Apos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

ING biedt helaas nog geen ondersteuning voor Google Pay / Wallet.
Ik probeer het dus ook al sinds vandaag. Echt ongeloofelijk slecht van deze bank. Zo verschrikkelijk traag met dingen implementeren word er doodmoe van. Zakelijk rekening is nog een groter drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
Net contact gehad met de ING. Ze weten niet wanneer google pay beschikbaar komt.

Echt zo ongeloofelijk slecht voor zon grote bank. Ik ben al meer dan 30 jaar bij deze bank. Betaal maandelijks meer dan 100 euro voor hun diensten (zakelijk en prive)

Maar dan maar de stoute schoenen aantrekken en overstappen naar een bank die wel met de tijd mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninne1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Rabobank heb ik opgegeven, na een maand proberen nog niet gelukt....

Ik heb inmiddels een Revolut account aangemaakt. Daar mee kon ik wel direct de kaart aan mijn horloge toevoegen. Betalen gaat nu super makkelijk. Moet alleen wel rekening houden dat ik de kaart geregeld moet opwaarderen😊.

[ Voor 13% gewijzigd door ninne1 op 25-12-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkuil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
L1800 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:18:
Hier de watch 5,
betaalkaart rabo staat met succses op de telefoon, samen met bunq, maar als ik de kaart wil toevoegen via de watch krijg ik steevast de melding. "er is een verificatiefout opgetreden log in op uw google account" de watch al gereset, maar niks helpt. ik vraag me af wat voor verificatiefout dit dan kan zijn?
Ik krijg helaas exact dezelfde foutmelding. Heb je hier nog een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-04 23:21
Ik de Rabobank kaart voor elkaar gekregen door:

- Wallet installeren op watch
- Schermvergrendeling instellen op watch
- Kaart toevoegen in wallet app op watch
- Verder gaan op smartphone
- Kaart scannen met smartphone nfc
- Bevestigen met sms

En klaar is Kees.

[ Voor 7% gewijzigd door Karpertje op 14-02-2023 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Ik heb gisteren een nieuwe telefoon van de zaak gekregen. Samsung a53 5g.

Dus moest de watch 5 pro ook weer opnieuw installeren en de Rabobank / Google Wallet werkte ook in één keer perfect zoals @Karpertje ook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Karpertje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:40:
Ik de Rabobank kaart voor elkaar gekregen door:

- Wallet installeren op watch
- Schermvergrendeling instellen op watch
- Kaart toevoegen in wallet app op watch
- Verder gaan op smartphone
- Kaart scannen met smartphone nfc
- Bevestigen met sms

En klaar is Kees.
Dit werkt inderdaad keurig met de Rabobank, maar niet met ING.
Dan komt de melding (iets van): "Uw bank ondersteund geen contactloos betalen"

Iemand al wel gelukt met ING?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrjixies
maffe schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:07:
[...]

Dit werkt inderdaad keurig met de Rabobank, maar niet met ING.
Dan komt de melding (iets van): "Uw bank ondersteund geen contactloos betalen"

Iemand al wel gelukt met ING?
Nee ING de grootste bank van nederland ondersteunt nog steeds niet google pay. Ze zeggen ook niet wanneer het er komt ze hebben geen idee het interesseert ze niet. Het kan nog veel erger zelfs voor mijn zakelijke rekening kan ik niet eens de telefoon gebruiken om te betalen is gewoon niet aanwezig! Moet dus altijd nog mijn zakelijke pas bij mij hebben. Echt hopeloos verouderd deze bank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 08:45

Preaper

...

Net succesvol mijn ABN Amro kaarten aan Google Wallet op de telefoon en een Galaxy Watch 4 kunnen toevoegen.

Wat van belang is is dat je bij het toevoegen van je kaarten de kaart scant via NFC, en niet handmatig een nummer invoert.
Bij het scannen lijkt er meer meta-data mee te komen. Wanneer ik handmatig de kaartgegevens invulde kreeg ik de kaart wel op mijn telefoon toegevoegd, maar niet op de smartwatch. Dan werd er altijd om een niet bestaand CVC code gevraagd.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Eind feb 2024 zou ING Google Wallet ondersteunen?
Volgens mij werkt het nog steeds niet?
Is er bij ING ergens een statuspagina waar je dit kan volgen, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apos
Als ik de ING app naar Service -> Je app-instellingen ga, zie ik daar nu onder 'Betalen' wel een Google Pay optie waarmee ik Google Pay kan enablen per betaalpas (pin / creditcard). Nog niet geprobeerd of het ook daadwerkelijk werkt, maar de schermen zijn er dus al wel.

Edit: Het werkt! (op mobiel, nog niet gelukt om 'm vervolgens toe te voegen op m'n watch)

[ Voor 44% gewijzigd door Apos op 13-03-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Klopt inderdaad. Op de telefoon heb je nu wel Google Pay met de gewone betaalpas van ING erin.
Maar zodra je die ook voor je Watch wilt opvoeren, krijg je de melding:
"Your bank doesn't support pay contactless with your watch on your card.. Contact your bank"

Jammer dit weer. Was een soort van blij, maar helaas...

-edit-
In de FAQ van de ING app staat dit te lezen:
"Can i use Google Pay with a smartwatch like a Samsung watch or Fitbit?-
Answer: No - Unfortunately, Google Pay is currently incompatible with smartwatches.
You'll here from us if this changes"

[ Voor 28% gewijzigd door maffe op 17-03-2024 09:23 . Reden: Aanvulling zojuist gevonden in FAQ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 10:37

lithiumangel

Tuurlijk !

Jezus, echt jammer dit. Ik keek er echt naar uit dat ING (eindelijk) google wallet ging ondersteunen juist om het feit dat je die dan op je smartwatch kan linken, omdat hun eigen app niet watch compatible is.

Net ingesteld op Google wallet, zowel m`n ING-credit als debit card; ging perfect.
En dan toevoegen op de watch? Beide kaarten waren niet te selecteren in m`n wallet overzicht.

Even googlen,en ik kom dus hier terecht dat het niet kan. Zucht.

Het heeft dan voor mij ook letterlijk geen toegevoegde waarde dat ik die kaarten in Google pay heb, aangezien ik de ING app toch nodig heb voor rekening inzage/ideal betaal bevestigen/betaalverzoeken etc.
Lekker dan :-/

Dus ik blijf maar bij Revolut als m`n "watch only" rekening voor on the go betalingen met m`n watch. Wat ook prima in het buitenland werkt overigens (London, Nordics, Duitsland in mijn ervaring)

[ Voor 5% gewijzigd door lithiumangel op 17-03-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 22:31
Hier hetzelfde issue, maar dan met ASN bank. ASN ondersteunt sinds kort Google Pay, maar dus blijkbaar alleen op de telefoon en niet op het horloge.

Of heeft er iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:54
Lukt mij ook niet met ASN icm Google Pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsMeJustin
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-05-2024
OPLOSSING

Je kunt via de Google wallet app op de watch klikken op het toevoegen van nieuwe pas. Hierna moet je op telefoon verder.

Op je telefoon krijg je dan uiteindelijk een form om betaalpas toe te voegen, waar je een kaartnummer moet toevoegen.

Naast het vakje kaartnummer staat een knopje met NFC.

Klik hierop en scan je pinpas die je wilt toevoegen met de NFC scanner in je telefoon.

Hij is nu succesvol toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 22:31
En bij welke bank zit je dan?

Gisteren nog reactie van ASN gehad
U doet zelf niets verkeerd.

Het is nog niet mogelijk om Google Pay op uw smartwatch te installeren.

De technische afdeling kan helaas nog niet toezeggen of en zo ja wanneer wij die optie gaan aanbieden.

Zo gauw dat wel bekend is zullen wij dat uiteraard via een bericht aan onze klanten kenbaar maken.
Pagina: 1