Mijn computer sluit zich op willekeurig momenten af, sommige dagen meerdere keren per dag en andere dagen slechts één a twee keer.
Gebeurt zo goed als altijd tijdens het spelen van games.
Mijn hardware specs:
CPU: AMD Ryzen 5 5600X
GPU: AMD Radeon RX 6700 Powercolor
RAM: 2x Kingston KHX3200C15D4/8GX DDR4
HD: Kingston SNVS1000GB + SSD + oude HD
MB: MSI MAG B550M MORTAR MAG B550M MORTAR WIFI
PSU: Corsair TX750M
Wat ik al heb geprobeerd:
- Voeding vervangen
- GPU vervangen
- Nieuwe CPU cooler geïnstalleerd
- Memtest86 enkele keren laten lopen
- Automatisch restart uitgeschakelt alsook 'Wake on LAN' want daardoor ging de PC vaak vanzelf aan in de nacht
- Eventlog gecheckt, waar ik na het vanzelf afsluiten het volgende zie staan: Kernel-Power Event id 41 (63)
- Cinebench laten lopen, loopt op 63 graden met de nieuwe CPU cooler. De stock ging na enkele minuten naar 90+ graden.
Het enige waar ik bijna nog aan kan denken is mijn moederbord.. Maar gezien het zo random is en soms urenlang goed gaat heb ik geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
Gebeurt zo goed als altijd tijdens het spelen van games.
Mijn hardware specs:
CPU: AMD Ryzen 5 5600X
GPU: AMD Radeon RX 6700 Powercolor
RAM: 2x Kingston KHX3200C15D4/8GX DDR4
HD: Kingston SNVS1000GB + SSD + oude HD
MB: MSI MAG B550M MORTAR MAG B550M MORTAR WIFI
PSU: Corsair TX750M
Wat ik al heb geprobeerd:
- Voeding vervangen
- GPU vervangen
- Nieuwe CPU cooler geïnstalleerd
- Memtest86 enkele keren laten lopen
- Automatisch restart uitgeschakelt alsook 'Wake on LAN' want daardoor ging de PC vaak vanzelf aan in de nacht
- Eventlog gecheckt, waar ik na het vanzelf afsluiten het volgende zie staan: Kernel-Power Event id 41 (63)
- Cinebench laten lopen, loopt op 63 graden met de nieuwe CPU cooler. De stock ging na enkele minuten naar 90+ graden.
Het enige waar ik bijna nog aan kan denken is mijn moederbord.. Maar gezien het zo random is en soms urenlang goed gaat heb ik geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Nixxing op 17-08-2022 11:59 ]