Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 10:29

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Vorige week heb ik mijn nieuwe latop binnen gekregen, de ASUS Zephyrus M16 2022 GU603ZW. Deze heeft normaal een Thunderbolt 4 poort.

Mijn huidige (werk) laptop hangt nu via Thunderbolt 3 aan mijn LG 38wn95c scherm. Als ik datzelfde probeer bij de ASUS, dan krijg ik de hele tijd device connected/disconnected geluidjes, maar geen input op de monitor. Ook windows toont nergens een extern scherm. Via HDMI werkt het wel (max 75hz), maar ik zou het liever bij 1 kabeltje houden :P

Wat heb ik al geprobeerd:
- Drivers updaten / rollback (zo recent mogelijk, zo oud mogelijk met ondersteuning voor de hardware)
- Bios update
- Proberen installeren van Intel Thunderbolt drivers, maar dit geeft een fout (schijnt normaal te zijn want Windows 11 heeft in principe zelf drivers)
- Via device manager USB apparaten herinstalleren etc.

Zijn er zaken die ik nog kan proberen, of zou het kunnen dat er een andere kabel nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-06 13:42

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Heb je zowel de laptop als beeldscherm aangesloten met hun eigen power source?
Wat voor een kabel gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
Baakster schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:45:
Heb je zowel de laptop als beeldscherm aangesloten met hun eigen power source?
Wat voor een kabel gebruik je nu?
Ja, zowel de laptop als het beeldscherm met hun eigen stroomvoorziening. Zo moet ik het ook doen met mijn werk laptop, want anders viel het scherm de hele tijd weg :)

Ik gebruik de thunderbolt kabel die bij het scherm geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

Als je telkens de geluidjes wel krijgt maar geen scherm. Zou ik denken dat de poort op je laptop kapot is?
Ook omdat het wel werkt met je werk laptop met dezelfde kabel.

Alle USB-C poorten zeker ook al geprobeerd?
Input op het scherm al aangepast?
Heb je nog een ander apparaat wat je zou kunnen testen op die USB-C TB poorten? Dan kan je uitsluiten of het aan de poort zou kunnen liggen.

Omdat er DP1.4 op je scherm zit is misschien een USB-C -> DP kabel iets om te testen?
pricewatch: Club 3D USB Type C to DisplayPort 1.4 cable Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
Baakster schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:24:
Als je telkens de geluidjes wel krijgt maar geen scherm. Zou ik denken dat de poort op je laptop kapot is?
Ook omdat het wel werkt met je werk laptop met dezelfde kabel.

Alle USB-C poorten zeker ook al geprobeerd?
Input op het scherm al aangepast?
Heb je nog een ander apparaat wat je zou kunnen testen op die USB-C TB poorten? Dan kan je uitsluiten of het aan de poort zou kunnen liggen.

Omdat er DP1.4 op je scherm zit is misschien een USB-C -> DP kabel iets om te testen?
pricewatch: Club 3D USB Type C to DisplayPort 1.4 cable Zwart
Alle poorten al geprobeerd, input op het scherm staat zeker juist (het scherm detecteert ook een input). Ik heb helaas geen andere TB devices.

Net nog wel opgemerkt dat er in de device manager een Generic USB Hub bij komt (van het scherm), en dat er af een toe een warning verchijnt bij de PCI Express Root Port met volgende melding:

This device is currently waiting on another device or set of devices to start. (Code 51)

Een andere kabel kan ik wel eens proberen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster

Baakster

Zou het kunnen dat de Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs en de RTX3070 aan het stoeien zijn wie er nou beeld moet geven?
Geen idee hoe dat zich uit hoor. Of ze tegelijk werken of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
Baakster schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:15:
Zou het kunnen dat de Intel Iris Xe Graphics G7 96EUs en de RTX3070 aan het stoeien zijn wie er nou beeld moet geven?
Geen idee hoe dat zich uit hoor. Of ze tegelijk werken of niet..
Er is een MUX switch aanwezig, maar ik heb niet het gevoel dat die veel verschil maakt... Ik test er straks nog even mee verder :)

Edit: Het volledig uitschakelen van de dGPU heeft geen effect, gedrag blijft hetzelfde...

[ Voor 9% gewijzigd door ETzPliskin op 17-08-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
Goed nieuws! Het probleem lag blijkbaar toch bij de kabel. Met een nieuwe Thunderbolt 4 kabel werkt alles naar behoren :)
Pagina: 1