Plaatsing center speaker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 14:58
Binnenkort maakt mijn postzegelformaat-tv plaats voor een 65" oled variant. Nou zit ik in dubio over de plaatsing van de center speaker:
  • Boven de TV: Staat naar mijn mening mooier, TV hoeft niet opgehangen te worden en heeft een prettigere kijkhoogte.
  • Onder de TV (TV wordt in dit geval aan de muur gehangen): Center speaker staat beter uitgelijnd met de front speakers, geluidskwaliteit zal in dit geval beter zijn.
Hier een foto van de huidige situatie: https://imgur.com/a/09t8BYs

Waar zouden jullie voor kiezen?

Center speaker is trouwens een Q Acoustics 3090CI

[ Voor 7% gewijzigd door BlubberZwijn op 17-08-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is dit een 2.1 opstelling? Zelfs in 5.1 weet ik persoonlijk niet of ik heel blij wordt van stemmen (centerspeaker) die van boven komen.

Ik zou ervoor kiezen: speaker laag houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:41

Reinier

\o/

Past de center in zo'n vak in de kast? Dan daarin, tv daar recht boven.

Ik houd niet van symmetrie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
MAX3400 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:03:
Is dit een 2.1 opstelling? Zelfs in 5.1 weet ik persoonlijk niet of ik heel blij wordt van stemmen (centerspeaker) die van boven komen.

Ik zou ervoor kiezen: speaker laag houden.
Dit betreft een 5.1 opstelling.
Reinier schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:03:
Past de center in zo'n vak in de kast? Dan daarin, tv daar recht boven.

Ik houd niet van symmetrie :)
Hij zou in een vak passen, maar ik houd persoonlijk wel van symmetrie ;) Speaker is in dat geval ook wel erg laag en niet mooi horizontaal uitgelijnd met de front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder de TV, de luidspreker hangt anders veel te hoog (een 65" tv is hoog). Als je de luidspreker boven de tv hangt en er rijdt in een film een auto van links naar rechts door je beeld dan gaat hij halverwege een berg op ;). Verder is de afstraling van een luidspreker ook niet oneindig breed en zal je hem als je hem hoog ophangt sowieso een graad of 20 moeten kantelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 22:59
Ik zou hem toch eerder onder in je tv meubel plaatsen. Wij hebben nu zo een tv meubel waar je zo een groot gat hebt waar de tv erin moet en nergens plaats om de center speaker te plaatsen. Ik heb hem dan maar in een up-firing positie gezet achter de tv. Zo komt het geluid een beetje achter de tv heen gestraalt, niet echt ideaal maarja, ging niet anders :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uhq-yFJKWeCpBD2yksdHNPZMy1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/78hDazWuPH85W4yWPOpGjYaD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWacjTHXOZBGDSEIV9BCFO5_xW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R1kRvXq2C1Q1PxxYdVjDK3In.jpg?f=user_large

Niet echt ideaal maar hey, center geluid doet het _O-

[ Voor 41% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-08-2022 16:04 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
Hier een wat oudere foto van mijn setup met 65inch. Ik zou de center op de huidige locatie houden, en misschien zelfs de center wat verhogen.

Aangezien je van symmetrie houdt zou ik zelfs het midden van de meubel in lijn leggen met de voeg van de vloer. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Lumics op 17-08-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Lumics schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:46:
Hier een wat oudere foto van mijn setup met 65inch. Ik zou de center op de huidige locatie houden, en misschien zelfs de center wat verhogen.

Aangezien je van symmetrie houdt zou ik zelfs het midden van de meubel in lijn leggen met de voeg van de vloer. ;)
Dat is precies hoe ik het eigenlijk in gedachten heb, de centerspeaker zou inderdaad nog iets verhoogd of naar boven gedraaid kunnen worden. Nog even op zoek naar een mooie oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Sir_Hendro schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:40:
Ik zou hem toch eerder onder in je tv meubel plaatsen. Wij hebben nu zo een tv meubel waar je zo een groot gat hebt waar de tv erin moet en nergens plaats om de center speaker te plaatsen. Ik heb hem dan maar in een up-firing positie gezet achter de tv. Zo komt het geluid een beetje achter de tv heen gestraalt, niet echt ideaal maarja, ging niet anders :P
Het blijft een beetje afwegen tussen kwaliteit van het geluid en hoe het eruit ziet.. maar ik ken mezelf een beetje, ik ga me er aan storen als ik weet dat het geluid beter kan |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou de TV ophangen en de center eronder leggen. Ik vind sowieso een opgehangen TV mooier staan dan zo'n voet, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10
BlubberZwijn schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:22:
[...]

Dat is precies hoe ik het eigenlijk in gedachten heb, de centerspeaker zou inderdaad nog iets verhoogd of naar boven gedraaid kunnen worden. Nog even op zoek naar een mooie oplossing hiervoor.
Op mijn foto kan je zien dat ik center heb verhoogd met een frame. Simpele oplossing in mijn geval: Ikea handgreep met tesa powerstrips. Viltje onder de 'poten' en klaar!

[ Voor 4% gewijzigd door Lumics op 17-08-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Lumics schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Op mijn foto kan je zien dat ik center heb verhoogd met een frame. Simpele oplossing in mijn geval: Ikea handgreep met tesa powerstrips. Viltje onder de 'poten' en klaar!
Creatief :) ik wil hem ook deels omhoog gericht hebben dus ik denk dat ik gewoon met viltjes aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlubberZwijn schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Het blijft een beetje afwegen tussen kwaliteit van het geluid en hoe het eruit ziet.. maar ik ken mezelf een beetje, ik ga me er aan storen als ik weet dat het geluid beter kan |:(
Dan moet je hem in ieder geval NOOIT boven je tv hangen :)

• BlubberZwijn
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:14:
[...]

Dan moet je hem in ieder geval NOOIT boven je tv hangen :)
Helder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-10 22:41
Ook niet de mooiste oplossing hier, maar je moet wat :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfehgaC0TI1aHFDBz2XcCpeaSo4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qGWyL6449pKWYNjQZfMz8IU8.png?f=fotoalbum_large

Center staat schuin omhoog naar boven gericht

[ Voor 5% gewijzigd door kevinmastah2005 op 18-08-2022 14:34 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Pagina: 1