Mijn vraag
Sinds een tijdje zitten de knoppen waarmee je kan schakelen tussen E-mail / Agenda / Contactpersonen / mappen e.d. niet meer onder de mappenlijst, maar aan de linkerkant naast alle menu's. Ik vind dat irritant, en wil dat graag terug hebben naar onderen. Dit is alleen het geval op mijn laptop. Op mijn PC (ook met Windows 11) en desktop op de zaak (met Windows 10) zitten die knoppen nog wel gewoon onderin. Zie plaatjes hieronder met hoe het er op mijn laptop uitziet (links) en hoe het er op mijn desktop uitziet (rechts)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 met laatste updates in het normale kanaal
Microsoft 365 met de laatste updates (versie 2207 buid 15427.20210 Klik-en-klaar)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard heb ik zelf al gezocht en dingen geprobeerd, onder andere:
Sinds een tijdje zitten de knoppen waarmee je kan schakelen tussen E-mail / Agenda / Contactpersonen / mappen e.d. niet meer onder de mappenlijst, maar aan de linkerkant naast alle menu's. Ik vind dat irritant, en wil dat graag terug hebben naar onderen. Dit is alleen het geval op mijn laptop. Op mijn PC (ook met Windows 11) en desktop op de zaak (met Windows 10) zitten die knoppen nog wel gewoon onderin. Zie plaatjes hieronder met hoe het er op mijn laptop uitziet (links) en hoe het er op mijn desktop uitziet (rechts)
Huidige situatie | ...... | Gewenst |
![]() | ![]() |
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 met laatste updates in het normale kanaal
Microsoft 365 met de laatste updates (versie 2207 buid 15427.20210 Klik-en-klaar)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard heb ik zelf al gezocht en dingen geprobeerd, onder andere:
- Slepen met de muis met zowel linker als rechter muisknop ingedrukt
- Bij de gewenste layout staan 3 puntjes aan de rechterkant, en als je daar op klikt kan je kiezen welke items je in die balk wil hebben. Bij mijn laptop is die optie weg, en kan ik met rechter muisknop ook geen instellingen wijzigen.Hierdoor werkt deze suggestie dus niet
- Alle instellingen van Outlook doorspitten om te kijken of ik daar iets kan vinden wat dit gedrag terug kan draaien
- Alle views van Outlook resetten door het uitvoeren van "outlook.exe /cleanview".
- Iemand gevonden met hetzelfde probleem. De oplossing die daar aangedragen wordt werkt alleen niet bij mij
- Office (Microsoft 365) verwijderen vanuit configuratiescherm. Ik heb zowel "herstellen" als compleet verwijderen en opnieuw installeren vanuit office.com geprobeerd.
- Microsoft 365 compleet verwijderen met de tool van Microsoft
- Bovenstaande nog eens geprobeerd terwijl ik "outlook-instellingen synchroniseren" uit had staan
- Office deïnstalleren met optie 6, dan alle bestanden en mappen uit "c:\users\gebruiker\appdata\local\Microsoft\Outlook" verwijderen.