[Outlook 365] Knoppen navigatiebalk terug naar onder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds een tijdje zitten de knoppen waarmee je kan schakelen tussen E-mail / Agenda / Contactpersonen / mappen e.d. niet meer onder de mappenlijst, maar aan de linkerkant naast alle menu's. Ik vind dat irritant, en wil dat graag terug hebben naar onderen. Dit is alleen het geval op mijn laptop. Op mijn PC (ook met Windows 11) en desktop op de zaak (met Windows 10) zitten die knoppen nog wel gewoon onderin. Zie plaatjes hieronder met hoe het er op mijn laptop uitziet (links) en hoe het er op mijn desktop uitziet (rechts)

Huidige situatie......Gewenst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0aW6-x3fuc756HqB_mLfIez998=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9EKju3YL1IPEjDzfl55XonpM.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOTdxs8GyiEgln3gADv3AszkCyg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JO82bXogB58KJyM4Y1LEvSTX.png?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 met laatste updates in het normale kanaal
Microsoft 365 met de laatste updates (versie 2207 buid 15427.20210 Klik-en-klaar)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard heb ik zelf al gezocht en dingen geprobeerd, onder andere:
  1. Slepen met de muis met zowel linker als rechter muisknop ingedrukt
  2. Bij de gewenste layout staan 3 puntjes aan de rechterkant, en als je daar op klikt kan je kiezen welke items je in die balk wil hebben. Bij mijn laptop is die optie weg, en kan ik met rechter muisknop ook geen instellingen wijzigen.Hierdoor werkt deze suggestie dus niet
  3. Alle instellingen van Outlook doorspitten om te kijken of ik daar iets kan vinden wat dit gedrag terug kan draaien
  4. Alle views van Outlook resetten door het uitvoeren van "outlook.exe /cleanview".
  5. Iemand gevonden met hetzelfde probleem. De oplossing die daar aangedragen wordt werkt alleen niet bij mij
  6. Office (Microsoft 365) verwijderen vanuit configuratiescherm. Ik heb zowel "herstellen" als compleet verwijderen en opnieuw installeren vanuit office.com geprobeerd.
  7. Microsoft 365 compleet verwijderen met de tool van Microsoft
  8. Bovenstaande nog eens geprobeerd terwijl ik "outlook-instellingen synchroniseren" uit had staan
  9. Office deïnstalleren met optie 6, dan alle bestanden en mappen uit "c:\users\gebruiker\appdata\local\Microsoft\Outlook" verwijderen.
Ik ben een beetje door mijn logische opties heen. Wie kan me helpen die balk weer terug te krijgen naar waar hij hoort?

Beste antwoord (via gwystyl op 21-01-2023 17:32)

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 21:36
Bestand (Hoofdmenu) -> opties -> geavanceerd -> 'Apps weergeven in Outlook' uitvinken.
> opnieuw opstarten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:35
Toevallig heb ik hier eergisteren nog naar gezocht.
Op https://techcommunity.mic...o-left/m-p/3251517/page/7 kwam ik de oplossing tegen (regkey aanpassen), hoewel ik het zelf maar heb gelaten voor wat het is aangezien ik Outlook toch amper gebruik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-04 15:28
Heb je toevallig bij de laptop rechtsboven het vinkje aanstaan bij "Binnenkort beschikbaar, Nu uitproberen"?

Als ik dat vinkje bij mij uit zet staat de navigatie weer onderaan mijn maillijst (je gewenste situatie), als deze aanstaat heb ik het navigatievenster links staan (je huidige situatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-04 11:38

Kenackwurst

LiquorSnurf

Diverse collega's hebben dit ook, heel vervelend, vooral bij diegene die al niet makkelijk kunnen aanpassen...

Maar zie hier:
https://www.windowscentra...e-to-where-it-places-apps

Heeft alles te maken met een nieuwe update die, zoals @Killah_Priest al zegt, waarschijnlijk alleen op te lossen is met een regkey edit.

Kwaed weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
De regkey die @Killah_Priest noemt werkte bij mij helaas niet, net als de "binnenkort beschikbaar" toggle (die is er bij mij namelijk niet meer).

Ik heb echter die hele thread doorgeworsteld, en kwam deze regedit tegen:
There is a RegEdit override:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\ExperimentEcs\Overrides
3) Look for a String Value called "Microsoft.Office.Outlook.Hub.HubBar" True or False

Add if not present.
Toen ik die had toegevoegd met als waarde True sprong de navigatiebalk weer netjes naar onderen!

@Kenackwurst Het rare is dus dat ik dit alleen had op mijn laptop, terwijl mijn werk-pc en desktop thuis exact dezelfde office geïnstalleerd hebben, allemaal netjes up to date. Dat maakt het zoeken naar een oplossing niet echt makkelijker. Mijn werk-pc had nog wel de optie om "binnenkort beschikbaar" aan of uit te zetten. Als dit aan staat, gaat de balk inderdaad ook naar links. Uitzetten verplaatst hem terug naar onder.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 17-08-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

Reinier

\o/

Outlook in safe mode starten en daarna weer normaal starten was bij mij de oplossing.

Edit: zoals bijv. hier genoemd: https://answers.microsoft...77-4d83-9fef-0f636287953c

[ Voor 57% gewijzigd door Reinier op 17-08-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Reinier schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:50:
Outlook in safe mode starten en daarna weer normaal starten was bij mij de oplossing.

Edit: zoals bijv. hier genoemd: https://answers.microsoft...77-4d83-9fef-0f636287953c
Dank, dat had ik inderdaad ook geprobeerd tijdens het doorwerken van de thread die eerder genoemd werd, maar dat hielp bij mij niet.

Ik merk wel een tendens dat Microsoft dingen aanpast in de UI, en dat ondanks veel protesten gewoon doordrukt (denk o.a. aan zoekbalk in de titelbalk, werkbalk snelle toegang niet uit te zetten). Eerst zijn er nog workarounds, maar op een gegeven moment is het de standaard en moet je er maar aan wennen :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-04 11:38

Kenackwurst

LiquorSnurf

[b]gwystyl in "[Outlook 365] Knoppen navigatiebalk terug naar onder"gwystyl schreef op woensdag 17 augustus 2022 @i.Stijn

@Kenackwurst Het rare is dus dat ik dit alleen had op mijn laptop, terwijl mijn werk-pc en desktop thuis exact dezelfde office geïnstalleerd hebben, allemaal netjes up to date. Dat maakt het zoeken naar een oplossing niet echt makkelijker. Mijn werk-pc had nog wel de optie om "binnenkort beschikbaar" aan of uit te zetten. Als dit aan staat, gaat de balk inderdaad ook naar links. Uitzetten verplaatst hem terug naar onder.
Ja dat is dus ook een beetje het probleem hier, we hebben wat workstations staan en diverse laptops.
Zelfde updatebeleid maar het is bij de ene collega toch weer anders dan bij de ander.

Ik zelf zal er niet zoveel last van ondervinden, maar die verplichte UI aanpassingen zijn echt vervelend.

Kwaed weer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogev50
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 01-12-2022

Acties:
  • Beste antwoord
  • +21 Henk 'm!

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 21:36
Bestand (Hoofdmenu) -> opties -> geavanceerd -> 'Apps weergeven in Outlook' uitvinken.
> opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurAntonides
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-01-2023
Monstarr076 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:22:
> opnieuw opstarten
Geweldig, dit werkt echt perfect!! Waarom staat dit antwoord niet helemaal bovenaan?
Muchos gracias Monstarr076, dit maakt mijn dag weer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
ArthurAntonides schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Geweldig, dit werkt echt perfect!! Waarom staat dit antwoord niet helemaal bovenaan?
Muchos gracias Monstarr076, dit maakt mijn dag weer goed!
Deze optie was er eerst niet volgens mij, en @Monstarr076 heeft het gisteren pas gepost. Op mijn laptop is het nog normaal, maar op mijn PC is de layout weer gewijzigd. Heb alleen nog niet gekeken of dat werkt, en ben een paar dagen weg. Zal het zaterdag checken, en als het inderdaad werkt de vorige post als beste antwoord aanmerken...

edit: ik heb het gecontroleerd op mijn PC, en daar is de optie er inderdaad wel, zodat het terug te zetten is _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 21-01-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olie317
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 16:54
Pagina: 1