Laptop voor school Dell latitude 3120

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nancy43
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2023
Dochter gaat naar havo en moet nog 2 jaar naar andere school waar ze laptop gebruiken. Via rent company kan ze kopen en huren. We gaan dan voor kopen, Dell latitude 3120, 2 in 1. Kosten 622 euro. Alles is dan geïnstalleerd, ben ook bang dat ik dat zelf niet kan. Maar mijn vraag is, zou ik deze kopen of zelf een andere kopen. Ik denk dus dat de meeste kinderen deze laptop hebben en ik wil er eigenlijk geen omkijken naar hebben. Maar is deze laptop goed?

[b]Wat ga je met je laptop doen?
Alleen voor school.

[b]Wat is je budget?
600 euro

[b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen
Iedere dag school

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou onder geen beding die Latitude in huis halen; op basis van het bedrag wat je noemt, is dat een vrij ondergeschikt model met een vrij klein scherm waar je echt niet fijn op werkt.

reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2022 (tot 500 Euro)
reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2022 (van 500 tot 700 Euro)

Volgens mij heeft HP zelf online vaak ook akties rondom school; kan je vergelijkbare modellen vinden en soms 10 tot 20% korting (kortlopend).

Het enige wat ik niet lees van je (en wat ik kwalijk vindt van de verhuurder/verkoper): garantie is "terugsturen" en afwachten. Ik denk dat je bij enkele bekendere verkopers zoals Dell, HP etc. minstens 1 en soms tot 3 jaar "garantie aan huis" hebt. Dat scheelt denk ik in ergernis, kosten, wachten en niet kunnen werken?

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 17-08-2022 09:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nancy43
Maar hoe doe ik dat met installeren van alles? Als ik de Dell koop is alles al geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

nancy43 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:05:
Maar hoe doe ik dat met installeren van alles? Als ik de Dell koop is alles al geïnstalleerd.
Wat moet er geinstalleerd worden?

Ik ben geen ouder en heb geen account bij die Rent Company maar wat doen zij precies helemaal alles installeren wat anders / extra / beter is dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 20:14

Metalfreak

Hoije woh!

Wat zijn de garantie/servicevoorwaarden voor die Dell Latitude, want dat kan vaak een iets hogere prijs verantwoorden. Of je daar ProSupport op krijgt (service op locatie) of terugsturen en wachten maakt nogal wat prijsverschil. Een snelle blik op de website lijkt aan te geven dat ze voor dat geld ook verzekerd zijn en dat er een leenlaptop geleverd wordt, dus dat zou een hoger bedrag zeer zeker kunnen verklaren. Allemaal dingen die je zelf mag regelen/het risico zelf voor loopt als je iets bij een willekeurige winkel koopt.

En inderdaad: wat moeten ze dan allemaal installeren, of heeft de school wellicht zelf een image met eigen software die ze dan erop leveren? Office 365 kan iedere leerling/student via school downloaden en installeren, dat kan iedereen nog wel.

Nog een edit: het lijkt te gaan om https://rentcompany.nl/pr...dell-latitude-3120-2-in-1.
Dat is een speciaal voor het onderwijs samengesteld model. Tja, als je er zelf geen verstand van hebt en ook niet zelf elke keer iets wil gaan uitzoeken, lijkt me het eigenlijk helemaal geen slechte deal. Ja, het scherm is klein, maar daar zal je dochter vast niet heel veel last van hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Metalfreak op 17-08-2022 13:28 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:04
Tja, die Dell kan ook als tablet gebruikt worden! En dat is mss wat ze op school een plus vinden en je dochter wellicht ook.
Ga ook eens op school informeren.

Maar idd het scherm is klein. Maar dat went heel snel. Zelf doe ik nu alles op een iPad met 10 inch scherm. En dat werkt prima.

[ Voor 38% gewijzigd door fmrama op 17-08-2022 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

DarkSide

theres no place like ::1

Ik ben wel voor rentcompany gegaan. De dell 3420. Dat 2-1 in vind ik niet. En het scherm is wel erg klein. Liever een iets groter scherm met een i3.

Ongetwijfeld kun je ergens anders goedkoper shoppen. Maar veel kinderen hebben de dell.
Vergeet je een keer de adapter is er vast wel iemand die er een mee heeft, past en werkt.

En daarbij zit idd ook garantie.
Een klein stukje extra zekerheid t.o.v. het zelf regelen als je bij de MM oid koopt.

Qua configureren maak ik me geen zorgen. Kan ik zelf wel.
Maar de leraren en school kennen de dell ook. Dan ook geen verrassingen als een driver update zorgt dat je HP/Asus/etc opeens geen camera meer heeft voor Teams.

Mijn dochter moet zich zo min mogelijk druk maken over de ICT zeg maar. En zoveel mogelijk met school bezig zijn. Daarom hebben wij ook gewoon gekozen voor het door school onderteunde model.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Metalfreak schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:24:
Ja, het scherm is klein, maar daar zal je dochter vast niet heel veel last van hebben.
Even gewoon een vraag: geen van de BBG laptops heeft een scherm kleiner dan 13.3". De dochter van topicstarter moet er nog jaren mee doen (tenminste, gaat nu pas naar HAVO en/ook nog 2 jaar andere school). Is dan 11.6" en 128GB opslag "voldoende"?

Want heel dom gedacht: pricewatch: ASUS VivoBook 14 X415EA-EB850W houdt nog 200 Euro "over" en daar kan je best 2 uurtjes StudentAanHuis voor laten langskomen om Office, WiFi en dat soort dingen er even doorheen te jassen.

Tuurlijk, je zit (weer) met garantie-bepalingen maar dat is een oneindige afweging tussen "hoe zuinig gaan ze om met spullen" en "prijs".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 17:07

Meller

Much to learn, you still have

Herken de situatie op de school van mijn zoon. Ook daar een vaste partij waar ze mee samenwerken en werd er een HP Probook 14"aangeboden. Op zich een prima laptop, maar tweaker als ik ben, vond ik hem veel te duur. School ICT geeft wel expliciet aan dat ze alleen systemen ondersteunen die via school zijn aangeschaft.

Dus als je zelf niet handig bent en ontzorgt wil worden is dat een goed alternatief, maar scherm is veel te klein, denk minimaal 13"en 14"nog fijner is. Windows 10/11 is preinstalled, dus dat is next next klikken en het enige wat ze bij mijn zoon gebruiken is Office365 wat je eenvoudig van office.com kan halen.

Zelf een notebook bij coolblue gehaald voor hetzelfde geld, met veel betere specs en 3 jaar verzekering. En die verzekering is top, want na 2 jaar intensief gebruik door de puber kregen we alleen maar foutmeldingen. En ja de pubers gooien hun tas overal neer...... Naar coolblue gestuurd en aankoop bedrag terug gekregen als tegoed en nu kan hij weer een nieuwe uitzoeken voor de komende 2 jaar ;).

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 20:14

Metalfreak

Hoije woh!

MAX3400 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:34:
[...]

Even gewoon een vraag: geen van de BBG laptops heeft een scherm kleiner dan 13.3". De dochter van topicstarter moet er nog jaren mee doen (tenminste, gaat nu pas naar HAVO en/ook nog 2 jaar andere school). Is dan 11.6" en 128GB opslag "voldoende"?
Je punten zijn op zich valide, alleen zo'n producten uit een BBG zijn altijd consumergrade producten en een Latitude is gewoon de professionele lijn van Dell inclusief betere ondersteuning en dergelijke. Tussen een consumentenlijn van HP en de business lijn van HP zit bijvoorbeeld een wereld van verschil qua bouwkwaliteit en bij Dell merk ik ook al enorme verschillen tussen een Vostro en een Latitude bijvoorbeeld. Maar 5 jaar havo en 2 jaar andere school? Denk je dat het realistisch is om te verwachten dat een laptop zo lang meegaat? Opslag doe je overigens het beste op je 1TB opslag op de OneDrive die bij je MS365 schoolaccount zit.
Want heel dom gedacht: pricewatch: ASUS VivoBook 14 X415EA-EB850W houdt nog 200 Euro "over" en daar kan je best 2 uurtjes StudentAanHuis voor laten langskomen om Office, WiFi en dat soort dingen er even doorheen te jassen.

Tuurlijk, je zit (weer) met garantie-bepalingen maar dat is een oneindige afweging tussen "hoe zuinig gaan ze om met spullen" en "prijs".
Het is altijd een afweging, maar zeker als het een keer fout gaat is het wel prettig dat je gewoon even een leenlaptop kunt gebruiken zonder enig gezeur en meteen verder kunt.

Zeker als vader/moeder niet zo ICT-vaardig zijn, moet je je niet afvragen of je niet gewoon de standaard moet pakken. Is het state of the art wat je koopt? Nee. Heeft het zich bewezen en staat een bedrijf garant als er iets mis mee gaat? Ja. Er is niet zomaar een model uit de lucht gegrepen, hier gaan strenge selectiecriteria aan vooraf via een aanbestedingstraject. Ik als Tweaker en systeembeheerder zou zoiets ook niet aanschaffen, maar iemand die vooral wil dat het ding het doet zou ik het toch zeker aanraden. :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nancy43
Dochter heeft deze alleen nodig voor aankomende 2 jaar, ze heeft mavo gedaan en gaat nu 2 jaar naar de havo. Mocht het lukken tenminste, anders wordt het 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nancy43
Huren kan ik ook doen, mocht ze na 1 jaar stoppen zijn we 414 euro kwijt. En dan geen laptop

2 jaar huren kost ook 622 maar als je hem dan wilt hebben houden ze de borg in dus ben ik 722 kwijt.

Of kopen dan 622 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Wat zijn de lange termijn plannen?
Is er een laptop in prive sfeer ook nodig? Het kan dan handig zijn om te kijken naar een model die na 2 jaar nog goed als prive laptop gebruikt kan worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nancy43
Nee privé laptop hebben we niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dan zelf even plussen en minnen wat je aanstaat.
persoonlijk vind ik die kleine laptop 3x niets. Te klein beeldscherm en omflippen wordt bijna niet gebruikt (is mijn ervaring).

Dan kijken of je wat meer geld wilt uitgeven voor een 14".

Je wilt er zo weinig mogelijk omkijken naar hebben. In mijn optiek betekend dat dan dat je niet moet afwijken van wat de school aanbeveelt. Want anders moet je idd vaak zelf de IT support doen als er iets niet lekker werkt.
Werkt Teams niet goed, Geeft office een error, etc.
Ik verwacht ook niet dat de school een sublieme ICT heeft. Maar het is voor hun makkelijker als de school met dezelfde soort laptops werken.

Verder kan je ook na 2 jaar de laptop natuur op MP zetten oid.
Haal je een deel van je inverstering weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Op zich snap ik het wel dat een stuk gemak ook wel prettig is.

Echter als je voor gemak wilt gaan denk ik dat je beter https://www.campusshop.nl...roduct/11542#configurator koopt. Dat is een laptop voor de zakelijke markt. Dus veel steviger dan z'n gebakje uit de consumentenlijn. Als je er premium of eventueel zelfs pro support bij neemt, heb je alsnog geen gedoe bij defecten. Laptop is veel sneller en is nog bruikbaar over 2 jaar. Geloof mij maar het heeft een reden dat ze de processor niet vermelden. Dat is ofwel een Pentium ofwel een atom gebakje. Ga je absoluut niet vrolijk van worden.

Eventueel kun je ook een iets goedkoper model nemen, maar deze kan ook nog geüpdatet worden naar Windows 11, waardoor je de laptop ook na 2025 nog kan gebruiken als Windows 10 geen ondersteuning meer krijgt. Betekent overigens dat goedkopere modellen niet geüpdatet kunnen worden naar Windows 11, maar bij oudere processors is het simpelweg niet officieel ondersteunt.

Oja, wel even rekening ermee houden dat de batterij minder kan zijn. Het blijft een refurbished laptop. Maar goed, voor 100-150 euro heb je vaak wel een nieuwe batterij.

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 17-08-2022 21:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nancy43
Bedankt allemaal. Ik heb alles nog een keer goed nagelezen en ben toch voor de Dell gegaan en gekocht. Jammer, had liever een ander gewild, maar te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:33
Ik heb zelf deze laptop ook vorig jaar gekocht voor mn zoon lief was verplicht van de school ... deze is gestopt met zijn toemalige school en de laptop is nu overbodig .

Er staat Windows 11 op en wil deze nu schoonmaken voor de verkoop, hoe kan ik dit het beste aanpakkken?
Pagina: 1