Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yor111
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 18:40
Mijn vraag

Hallo iedereen!
We kennen het wel na een lang tijd niet meer gamen omdat er allemaal andere dingen op de planning zoals werk of huis.

Nu had ik een tijdje geleden cyberpunk gekocht, heerlijk spel! Gisteren avond had ik tijd en begon.
En toen, bom. Computer viel uit! Het spel liep goed, geen haper of vastlopen. Dus het kwam uit het niets.

Start ook niet meer op, zelfs geen ledje die brand. En geeft ook geen kick.

Relevante software en hardware die ik gebruik

AMD Ryzen 7 3800X (BOX) Boxed
Processors

ASRock B550M Pro4
Moederborden

ASRock Radeon RX 5700 Challenger D 8G OC
Videokaarten

Sharkoon V1000
Behuizingen

be quiet! Pure Rock 2 Zwart
Processorkoeling

be quiet! Pure Wings 2, 120mm
Ventilatoren 1x achter

be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm
Ventilatoren 2x front

Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32
Geheugen intern 2x 16GB

be quiet! Dark Power Pro 11 750W
Voedingen

WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)
Solid state drives

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik vermoed de voeding. Dit omdat de computer helemaal niets meer doet. Bij een defect moederbord heb je vaak nog wel dat die iets doet.

Dus, gisteren heb ik mijn voeding eruit gehaald. En met een multimeter wat meten gedaan bij de 6+8 sterker. Er zou 12V2 volt moeten uit komen. Maar er kwam een beetje Microvolt uit.

Wat denken jullie wat stuk is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aanname: als je met een multi-meter weet om te gaan en de voeding goed doorgemeten hebt en je krijgt er 12mV uit ipv 12V, dan is er wel een kans dat dat ding overleden is.

Minder subtiele aanname: heb je de voeding ook aangeschakeld tijdens het meten met de multi-meter en heb je op alle 12V-rails geen spanning meer staan?

Aangezien je voeding erg modulair is; heb je ook de connecties / kabels aan de kant van de PSU zelf even losgeklikt en gekeken (niet dat er eentje gesmolten is en je het kan verhelpen door 1 kabeltje te vervangen uit de doos)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-05 21:05
Heb je een jumpstart via de headers op het moederbord geprobeerd?

Heb je de voeding apart met een paperclip gestart?

Heb je een CMOS reset van het moederbord gedaan?

Heb je met een andere PCI-e kabel getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yor111
MAX3400 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:47:
Aanname: als je met een multi-meter weet om te gaan en de voeding goed doorgemeten hebt en je krijgt er 12mV uit ipv 12V, dan is er wel een kans dat dat ding overleden is.

Minder subtiele aanname: heb je de voeding ook aangeschakeld tijdens het meten met de multi-meter en heb je op alle 12V-rails geen spanning meer staan?

Aangezien je voeding erg modulair is; heb je ook de connecties / kabels aan de kant van de PSU zelf even losgeklikt en gekeken (niet dat er eentje gesmolten is en je het kan verhelpen door 1 kabeltje te vervangen uit de doos)?
Ik heb de voeding aangezet tijdens het meten. Ik heb meerder pinnen gemeten. Maar er komt helemaal geen voltage uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yor111
Uszka schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:53:
Heb je een jumpstart via de headers op het moederbord geprobeerd?

Heb je de voeding apart met een paperclip gestart?

Heb je een CMOS reset van het moederbord gedaan?

Heb je met een andere PCI-e kabel getest?
Nope, het was gisteren al laat. En aangezien dat mijn computer helemaal niks doet. Normaal bij een moederbord verwacht dat je de south-brige gewoon spanning geeft. Vandaar dat ik nog niks heb gedaan aan mijn moederbord