dakdekker legt bitumen over de daktrim

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damusic2me
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06-2024
Beste,

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee: Wij hebben een bedrijf ingehuurd om ons dak te vervangen, en zijn niet tevreden met het resultaat:

Ze hebben het pannendak vervangen, wat ze voor 90% echt netjes en goed gedaan hebben.
Maar het dak van onze dakkapel hebben ze ook opnieuw gedaan. dit was nog neit heel hard nodig, maar als je dit toch doet, en er zijn mensen bezig..

Anyway Het dak van de dakkapel had een ouder bitumen dak. Dit hebben ze schoon gemaakt, en er een nieuwe laag bitumen overheen gelegd. Maar in plaats van dit onder de daktrim weg te werken, hebben ze dit over de daktrim heen gelegd, en afgesneden.
Wij hadden nog een oudere zinken daktrim: vrij breed (10cm), met krul. Deze mensen beweren nu dat daar al scheuren in zaten, en dat dit een fatsoenlijke oplossing is. Ik ben van mening dat dat niet klopt omdat hier water onder kan komen, en met een storm kan het weg waaien. Maar: ik ben geen expert.
Heeft de dakdekker gelijk of maakt ie zich er goedkoop vanaf?

Edit: ik lees net de offerte, en daar staat in het duits:
"An aufgehenden bauteilen neue WA schiene aus Aluminium 60mm montieren und dauerelatisch versiegeln" Nou is mijn duits ietwat roestig, maar volgens mij gaat het hier over aluminium profielen/daktrim

[ Voor 11% gewijzigd door Damusic2me op 17-08-2022 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 22:38
Ik ben geen expert op dit gebied, maar dakbedekking gewoon over de daktrim heen leggen lijkt me niet de bedoeling zonder dat dit waterdicht is afgewerkt.

Kan je anders foto's maken? Dat maakt het een stuk makkelijker voor de mensen die er wel verstand van hebben en nog gaan reageren om het te beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-06 21:29
Een daktrim plaats je op de eerste laag dakbedekking en de tweede laag werk je inderdaad in het daktrim.

Dus op je verhaal afgaand lijkt het goed.

Maar maak er eens een foto van.

https://www.joostdevree.nl/shtmls/daktrim.shtml

In je offerte staat overigens dat ze bij de aangegeven bouwdelen een nieuwe daktrim plaatsen.

Dus was staat er in de offerte aangegeven waar ze dit doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damusic2me

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waterdicht zal het wel zijn, maar mooi is anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damusic2me
ik verwacht ook niet gelijk problemen, maar ik ga er ook niet vanuit dat het zo 10 jaar blijft zitten. En dat is nou juist wel de bedoeling.
Als ik even google, lees ik:
"Een daktrim is een dakrandprofiel dat lekkage aan platte daken moet voorkomen. Het zorgt er ook voor dat de dakbedekking niet van het dak af waait. Indien u geen daktrim plaatst, is de kans groot dat er na verloop van tijd tussen de dakisolatie en de onder- en toplaag van de dakbedekking vuil en vocht gaat ophopen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damusic2me
Ik zat met de vertaling van: "An aufgehenden bauteilen neue WA schiene aus Aluminium 60mm montieren und dauerelatisch versiegeln"

Specifiek de WA schiene, maar even googlen op WA schiene alu en ik krijg ene heel overzicht van daktrim fotos. Lijkt me een vrij duidelijke slam dunk. Ik ga ze vriendelijk verzoeken het contract na te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
zonder trim zal de verbinding tussen het zink en de nieuwe dakbedekking onder invloed van weer, wind en temperatuurschommelingen gaan wijken, waardoor er water en viezigheid tussen de twee lagen komt. op den duur kan dat lekkages geven ( vorst ) en als het loslatende deel groot is kan bij een storm een deel van de dakbedekking loskomen en misschien zelfs wegwaaien.
het is jouw dak, maar ik zou er niet gelukkig mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 15:27
Ik zou dit niet accepteren.
Als er zon op staat zal de daktrim op een andere manier uitzetten dan dakbedekking waardoor er snel scheuren in de dakbedekking komen.
Wat de aannemer kan doen is er een zinken afdekkap overheen plaatsen waardoor er geen direct zonlicht op komt en dat zal de scheurvorming tegen gaan.

Maar ik zou dit niet accepteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damusic2me
Dat ben ik dus ook niet, maar de dakdekker probeerde me te overtuigen dat dit een prima oplossing is. Voor mijn gevoel was dat het niet. Gelukkig staat er in het contract, dat de profielen er bij horen, dus hoe hij t regelt maakt me niet uit, als ie t maar doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 13:57
Hier zelf ook een dakkapel gehad met bitumen op zink geplakt.
Doordat zink uitzet en krimpt onder door verandering van tempratuur is het een kwestie van tijd voordat de boel los gaat laten. Het ziet er nu al niet heel fraai uit, maar als over x jaar de boel los gaat laten is het helemaal geen gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
Hoe het nu geplakt zit is erg lelijk, ik zou dit ook zeer zeker niet accepteren.
Damusic2me schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:17:
Dat ben ik dus ook niet, maar de dakdekker probeerde me te overtuigen dat dit een prima oplossing is. Voor mijn gevoel was dat het niet. Gelukkig staat er in het contract, dat de profielen er bij horen, dus hoe hij t regelt maakt me niet uit, als ie t maar doet.
Ik zou overigens een beetje extra betalen en weer zinken daklijsten nemen.
Die aluminium profielen zijn lelijk.

Zeker omdat er nu al een zinken daktrim zit met kraalrand.
(Staat veel luxer)

Bij ons kunnen de zinken lijsten gewoon los, daaronder zit het dakleer gebrand (eigenlijk net zoals bij jou) en daarover zit de zinken lijst.

Deze van jou had mogelijk ook gewoon los gekund, en worden hergebruikt.
Zie ook zoals bij je buren.

Je hebt daar inderdaad kans dat (bij heel harde storm en regen) er water tussen de lagen in komt via het zink. Ook kans op water door condensatie op het zink waarna het omlaag loopt je dak in.

[ Voor 33% gewijzigd door FRANQ op 17-08-2022 09:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:41
Het is heel simpel eigenlijk.

- Je plakt/brand geen bitumen op zink werk als langdurige oplossing. Zinkwerk plaats je om je dak mooi af te werken i.p.v. een Daktrim te plaatsen bv.
- Daktrim word geplaatst tussen de eerste een 2de ( toplaag ) in. Deze trim word dan ook met een bitume primer ingezet vanwege de hechting.

In jouw geval proberen ze ermee weg te komen op een makkelijke manier. Helaas zie je dit vaker de laatste tijd dit omdat de dakdekkers wereld op springen staat. Er is heel erg veel werk en er zijn gewoon geen ( vak ) mensen meer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:38
Het ziet er niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FsYg2Ruk2nHTHAdZwBTcLmXG8Qc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Izfib05AgcscVPw4Nd93lcd8.webp?f=user_large

Snap wel de frustratie als leek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
als dakbedekking word vervangen dan word daktrim ook automatisch erbij vervangen.
Dat is bij mij altijd zo geweest en word ook netjes aangegeven in de offerte.
Een daktrim kan je volgens mij ook maar 1x plaatsen en dus niet hergebruiken. (en daarom dus in meeste gevallen automatisch word meevervangen samen met het dakbedekking).

Maar goed dit brengt wel extra kosten met zich mee en waarschijnlijk wou jij het het zo goedkoop mogelijk (gezien jij de goedkoopste prul aan dakbedekking hebt gekozen als ik het zo zie) en hebben ze het zo voor je opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakmember op 17-08-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
Harm_H schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:03:
Het ziet er niet
[Afbeelding]

Snap wel de frustratie als leek
Of het er nu wel of niet uitziet, het is niet volgens het bouwbesluit gemaakt en dit gaat gewoon lekken op den duur.
Hier moet je gewoon de dak dakker terug roepen en aangeven dat je het gemaakt wil hebben zoals het hoort, ik hoop dat TS überhaupt de dakdekker zover krijgt dat ie terug komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
tweakmember schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:25:
als dakbedekking word vervangen dan word daktrim ook automatisch erbij vervangen.
Een daktrim kan je volgens mij ook maar 1x plaatsen en dus niet hergebruiken. (en daarom dus in meeste gevallen automatisch word meevervangen samen met het dakbedekking).

Maar goed dit brengt wel extra kosten met zich mee en waarschijnlijk wou jij het het zo goedkoop mogelijk en hebben ze het zo opgelost.
Heeft niks met goedkoop mogelijk te maken, een dakdekker mag dit gewoon niet zo maken volgens bouwbesluit. ( tenzij het een tijdelijke nood oplossing is )
1 lengte trim 60x64 van 2.5m kost ongeveer tussen de 15,- en 20,- incl. dus voor dat stukje is dit ook het geld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
ErwinJ schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Heeft niks met goedkoop mogelijk te maken, een dakdekker mag dit gewoon niet zo maken volgens bouwbesluit. ( tenzij het een tijdelijke nood oplossing is )
1 lengte trim 60x64 van 2.5m kost ongeveer tussen de 15,- en 20,- incl. dus voor dat stukje is dit ook het geld niet.
staat er in je offerte dat je een nieuw daktrim krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
tweakmember schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Moet je aan TS vragen :).

[ Voor 5% gewijzigd door ErwinJ op 17-08-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
oh haha. jullie hebben dezelfde avater dus dacht jij ts was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin3punt0
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 14:36
komende week wordt mijn dak ook vervangen.

Dit levert voor mij ook wel wat stress op. Ik heb een aantal offertes gekregen en heb niet de goedkoopste gekozen.

Ik had er ook eentje bij die was relatief goedkoop. Maar wilde er wel een laagje afhalen en een goedje in de goot doen. En een fatsoenlijk steiger vond hij ook niet nodig.

Diegene die nu komt vermelde het te gebruiken materiaal en haalt alle lagen eraf en nieuwe goten. Dat sprak mij meer aan dan de goedkoopste prijs.

Nu maar hopen dat zijn werk net zo goed is als zijn offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Erwin3punt0 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:08:
komende week wordt mijn dak ook vervangen.

Dit levert voor mij ook wel wat stress op. Ik heb een aantal offertes gekregen en heb niet de goedkoopste gekozen.

Ik had er ook eentje bij die was relatief goedkoop. Maar wilde er wel een laagje afhalen en een goedje in de goot doen. En een fatsoenlijk steiger vond hij ook niet nodig.

Diegene die nu komt vermelde het te gebruiken materiaal en haalt alle lagen eraf en nieuwe goten. Dat sprak mij meer aan dan de goedkoopste prijs.

Nu maar hopen dat zijn werk net zo goed is als zijn offerte.
Goedje in de goot werkt niet en is tijdelijk.
Een laagje eraf halen ? van het bestaande werk ga ik even vanuit dan, nou dat wil ik dan wel eens zien :9
Die steiger is wel een goede, vergeet niet dat jij als opdrachtgever verantwoordelijk bent dat er veilig word gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin3punt0
Een laagje eraf halen ?
Ik heb een schuin dak. En daar zitten nu 4 lagen over elkaar heen. Een vijfde laag is niet verstandig vanwege het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Erwin3punt0 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Ik heb een schuin dak. En daar zitten nu 4 lagen over elkaar heen. Een vijfde laag is niet verstandig vanwege het gewicht.
Ik snap hem 5 lagen is sowieso de max wat betreft het overlagen.
Echter 1 laag eraf halen kost meer tijd en energie dan alles eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 07:47
Wij hebben een soortgelijke situatie gehad. Bij ons was de oude daktrim niet weggehaald omdat daarmee veel beschadigd werd. (wellicht bij jou ook, met de gestucte muur eronder). Alleen hebben ze bij ons daarna wel een mooie afwerk trim eroverheen geplaatst die ook over de oude dakrim valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin3punt0
Verder nog hints en tips om te zien of je goed werk geleverd krijgt?

Ik laat bij mij ook het lood vervangen van mijn dakopbouw. Op de offerte stond dat er traditioneel lood gebruikt gaat worden (18 ponds). Van wat ik begreep moet dit overlappend worden gelegd, anders krijg je last van scheuren.

Kunstlood schijnt ook prima te zijn, maar dit gaat bij mij niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damusic2me
ErwinJ schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Ik heb de dakdekker nogmaals gebeld, en deze geeft aan dat dit veel duurder zou zijn (gaf aan 3000,-) voor 8 m2 omdat dan het dak er helemaal af moet. Verder gaf hij aan, dat mijn vertaling niet correct is, en dat de regel:
"An aufgehenden bauteilen neue WA schiene aus Aluminium 60mm montieren und dauerelatisch versiegeln" zou gaan over bevestiging tegen het pannendak aan.

WA = Wandanschluss geeft hij aan.

Ik heb nu maar bericht naar mijn rechtsbijstand verzekering gestuurd, want ik ga hier met deze persoon niet uit komen ben ik bang.
Gelukkig heb ik nog niet het volledige bedrag voldaan.
Heb je toevallig een linkje naar het relevante bouwbesluit? geen idee nl waar ik dat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damusic2me
ppassie schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:35:
Wij hebben een soortgelijke situatie gehad. Bij ons was de oude daktrim niet weggehaald omdat daarmee veel beschadigd werd. (wellicht bij jou ook, met de gestucte muur eronder). Alleen hebben ze bij ons daarna wel een mooie afwerk trim eroverheen geplaatst die ook over de oude dakrim valt.
Is geen gestucte muur hoor, is een dakkapel met trespa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin3punt0
Het lijkt mij het beste om een goed gesprek aan te gaan. Als je het via de rechtbijstand gaat, dan is het goede gesprek voorbij.

Goed of fout, je wilt het liever zo hebben.

Soms is het fijn om er niet vanuit te gaan dat hij je een oor aan wilt naaien.

[ Voor 19% gewijzigd door Erwin3punt0 op 17-08-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damusic2me
tweakmember schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Het is een hand geschreven offerte die enkel 1 regel wijdt aan het platte dak, namelijk dat ze een nieuw dak er opleggen met merknaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Damusic2me schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Ik heb de dakdekker nogmaals gebeld, en deze geeft aan dat dit veel duurder zou zijn (gaf aan 3000,-) voor 8 m2 omdat dan het dak er helemaal af moet. Verder gaf hij aan, dat mijn vertaling niet correct is, en dat de regel:
"An aufgehenden bauteilen neue WA schiene aus Aluminium 60mm montieren und dauerelatisch versiegeln" zou gaan over bevestiging tegen het pannendak aan.

WA = Wandanschluss geeft hij aan.

Ik heb nu maar bericht naar mijn rechtsbijstand verzekering gestuurd, want ik ga hier met deze persoon niet uit komen ben ik bang.
Gelukkig heb ik nog niet het volledige bedrag voldaan.
Heb je toevallig een linkje naar het relevante bouwbesluit? geen idee nl waar ik dat kan vinden.
Nee ik heb het bouwbesluit niet bij de hand.
Rechtsbijstand gaat niets oplossen alleen maar verergeren.

Tip: Neem contact op met een van de Sopremacenters in je buurt vraag om advies (adv foto's) als je sterker in je schoenen wilt staan. Als deze dakdekker toevallig klant is van Soprema zullen ze voorzichtig te werk gaan maar uiteindelijk wel jouw het juiste advies geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin3punt0
[
Het is een hand geschreven offerte die enkel 1 regel wijdt aan het platte dak, namelijk dat ze een nieuw dak er opleggen met merknaam
Ik denk dat je niet heel sterk staat. Ik zou liever kijken met de dakdekker voor een oplossing waar jullie beide blij van worden. Dat zal denk ik dan wel betekenen dat er geld bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Damusic2me schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Zoiets is altijd vaag.
Maar een nieuw dak is geen 1 laag bitumen over de oude branden, dat noem ik renoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin3punt0
Zoiets is altijd vaag.
Dat vind ik ook wel een beetje. Maar daar valt nu niet zoveel meer aan te doen. De TS is hiermee ook akkoord gegaan.

De dakdekker wil denk ik ook een tevreden klant. Maar dat betekent niet dat hij gratis dingen gaat weggeven.

Als je het anders wilt hebben, dan zal je in overleg moeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin3punt0 op 17-08-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Damusic2me schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Ik heb de dakdekker nogmaals gebeld, en deze geeft aan dat dit veel duurder zou zijn (gaf aan 3000,-) voor 8 m2 omdat dan het dak er helemaal af moet.
ik snap er niks meer van. Het hele dak moet eraf om een nieuwe daktrim te kunnen plaatsen? wtf

Je offerte zuigt trouwens, ik was daar nooit mee akkoord gegaan.

Heb je wel eerst de recensies opgezocht van dat bedrijf voordat je er contact mee opnam?
Dat bedrijf kan nooit goede recensies hebben als ik het zo hoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:33

Flapmo

and back is gigi!

tweakmember schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:18:
[...]

ik snap er niks meer van. Het hele dak moet eraf om een nieuwe daktrim te kunnen plaatsen? wtf

Je offerte zuigt trouwens, ik was daar nooit mee akkoord gegaan.

Heb je wel eerst de recensies opgezocht van dat bedrijf voordat je er contact mee opnam?
Dat bedrijf kan nooit goede recensies hebben als ik het zo hoor.
offtopic:
Ik weet niet of je er van bewust bent maar je reacties komen vrij bruut en denigrerend over. Misschien kan je je reacties iets vriendelijker verwoorden. Ze helpen de TS niet echt met het vinden van een oplossing :).

[ Voor 4% gewijzigd door Flapmo op 17-08-2022 19:36 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:18

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Tegenwoordig hoor je er als klusbedrijf niet meer bij als je alleen maar goed werk levert.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:03
Erwin3punt0 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:02:
Verder nog hints en tips om te zien of je goed werk geleverd krijgt?

Ik laat bij mij ook het lood vervangen van mijn dakopbouw. Op de offerte stond dat er traditioneel lood gebruikt gaat worden (18 ponds). Van wat ik begreep moet dit overlappend worden gelegd, anders krijg je last van scheuren.

Kunstlood schijnt ook prima te zijn, maar dit gaat bij mij niet gebruikt worden.
Klopt, ivm uitzetten mag lood maar 1 meter lang zijn, dan moet er dus een nieuw stuk in dat overlapt (ivm waterdichte afwerking).
Loodvervanger is inderdaad prima en je helpt het milieu ermee, zolang je geen oud pand hebt waar het bij past
Damusic2me schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Nieuwe dakbedekking op de bestaande heet overlagen; daarmee moet er altijd een nieuwe daktrim worden toegepast of zoals in jouw geval een nieuwe (zinken) afdekkap (altijd duurder en zal dus altijd in de offerte staan).
Die afdekkap is vooral bedoeld om inwateren aan het einde van de dakbedekking te voorkomen en deels kan het esthetisch zijn.
Dit gaat echt niet op en ik zou dus zeker volhouden, maar doen moet het wel in de offerte gestaan hebben. Ik vind dit dus wel erg twijfelachtig vanuit het bedrijf als het er niet in staat.

Zijn ze bij een keurmerk aangesloten? Anders kan je al pratende met de aannemer ook melden dat je anders het keurmerk wil inschakelen met de vraag of dit correct is omdat je twijfels hebt bij rondvraag.
Kijken hoe ze dan reageren.

[ Voor 41% gewijzigd door A4-tje op 17-08-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Het is geen trim maar een zinken deklijst.
Daar op dakbedekking plakken is knoeien.
Oude lijst er af en nieuwe aanbrengen of een nieuwe aluminium trim.
Waarom is die offerte in het Duits? Of woon je in Duitsland?
tweakmember schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:25:

Maar goed dit brengt wel extra kosten met zich mee en waarschijnlijk wou jij het het zo goedkoop mogelijk (gezien jij de goedkoopste prul aan dakbedekking hebt gekozen als ik het zo zie) en hebben ze het zo voor je opgelost.
Hoe kan jij zien dat dit goedkope dakbedekking en dan prul is?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:11

H-W

Als ik de foto en je omschrijving zo eens bekijk zat er waarschijnlijk een deklijst op. Die had je dakdekker los kunnen halen, de dakbedekking eronder opnieuw aan kunnen brengen en dan de deklijst er opnieuw op vastzetten. Zoals het nu zit is een garantie op lekkage en ellende, want dit is absoluut niet waterdicht. Hoe goedkoop of duur de dakbedekking ook was. Ik weet niet of je zoiets online kan vinden maar als je de vakrichtlijn dakbedekking erop zou naslaan, dan staat er bij de detailtekeningen iets heel anders getekend als hoe het nu gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:55
Dit is prutswerk. Binnen jaar gaan die randen loslaten en kruipt langzaam het water onder de bitumen. Waarschijnlijk gaat het niet meteen lekken, de oude laag was volgens jouw eigen zeggen nog redelijk. Let maar op, de hoeken zullen waarschijnlijk al binnen een maand of misschien nog wel eerder een beetje loskomen. Das het begin van het einde.

Rechtsbijstand is prima, gewoon wanprestatie want je maar moet afwachten wat de kwaliteit van de rest van het werk is. Dit is gewoon amateuristisch gepruts.

[ Voor 4% gewijzigd door delpit op 17-08-2022 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
Een daktim is van aluminium en daar brand je inderdaad overheen tot aan de opstand;

https://www.hornbach.nl/s...0-mm/5578654/artikel.html

Jij hebt een zinken deklijst en die gaat over het dakleer heen normaliter. Die hadden ze eraf moeten trekken en vervangen voor een alu daktrim bij deze werkwijze

• ErwinJ
Nijl schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:38:
Tegenwoordig hoor je er als klusbedrijf niet meer bij als je alleen maar goed werk levert.
das onzin.
Goede klusbedrijven spreken zich rond.

Bedrijfjes die nu ala minuut tijd hebben en helemaal als ze "allround" zijn moet je dubbel checken, zeker in de dakwereld.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Real op 18-08-2022 19:39 ]

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:19

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een zinken kraal sloop je eerst eraf, zo eenvoudig is het.

Daarop branden met app wat zo te zien is gedaan, gaat elkaar wreken. Langdurig gaat dat niet dicht zijn.

2 opties of de deklijst alsnog eraf en nieuw3 daktrim erop of een afdekkap over de bestaande situatie plaatsen.
Dat laatste zal vaktechnisch alsnog de haren overeind laten staan, maar dan heb je het wel voor een langere termijn dicht zonder meer sloopwerk.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-03 13:17
Verschrikkelijk gezicht.

Ik heb heeeel wat daken voorzien van nieuwe bitummen en of renovatie.

Ze hadden het zink los moeten maken (doorslijpen op de naden) bitum eronder plakken en zink terug plaatsen.
Of in overleg met klant compleet vernieuwen.

Zie ook dat de hoeken van bitum stroken niet weg snijden.(zou wel moeten voor betere hechting)

Hebben ze het zink voorgesmeerd met dakprimeur? Anders komt het zo weer los.

En bij overplakken smeer ik de oude bitummen ook voor ivm betere hechting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
ErwinJ schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

Nee ik heb het bouwbesluit niet bij de hand.
Het Bouwbesluit heeft hier echt helemaal niks mee te maken.

Voor de rest is dit prutswerk en had ik direct afgekeurd.
Pagina: 1