Registratie domeinnamen: is verhuizen voordelig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volstrektus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 13:59
Mijn vraag
Ik heb drie domeinnamen geregistreerd bij yourhosting. Inmiddels komt dat op zo'n 60 euro per jaar. Is het mogelijk én zinvol om deze namen ergens goedkoper onder te brengen? Het gaat alleen om de registratie. Ik heb geen hostingpakket.

En is dat eventueel eenvoudig of juist veel gedoe?

Aanleiding is de jaarlijkse factuur, welke logischer wijs door inflatie weer iets hoger is uitgevallen dan vorig jaar.

Dank voor het meedenken!

Wat ik heb gedaan:

Verschillende sites bezocht om te kijken welke prijzen er worden gehanteerd. Het verschil is inderdaad niet enorm voor alleen registraties. Momenteel ben ik nog op zoek naar informatie of het zinvol kan zijn om over te stappen om wat kosten te drukken. Ik lees gemenge reviews van de registrars/hosts. Wellicht hebben jullie tweakers een soortgelijke situatie.

Ik wil in de toekomst deze domeinen gebruiken en daarom blijvend registreren. Het gaat om 1x .com en 2x .nl

[ Voor 35% gewijzigd door Volstrektus op 17-08-2022 09:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Is redelijk makkelijk. Wat voor top level domain gaat het om?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gewoon een dozijn alternatieven bekijken en kijken naar prijs en kwaliteit?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
Het zal vooral liggen aan welke tlds je hebt, wel/niet internationaal etc.
Maar puur voor de domeinregistraties verwacht ik hooguit een paar $/€ verschil.

Misschien kun je nog ergens een "welkom bonus" krijgen maar dan zit je later toch weer op de gangbare prijzen.

Het verhuizen ansich is vrij eenvoudig, afhankelijk van je huidige TTL eventueel deze even flink verlagen van te voren als je huidige registrar dat toestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volstrektus
oohh schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:28:
Is redelijk makkelijk. Wat voor top level domain gaat het om?
Het gaat om 1x .com en 2x .nl (andere formulering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volstrektus
Dieks77 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:58:
Het zal vooral liggen aan welke tlds je hebt, wel/niet internationaal etc.
Maar puur voor de domeinregistraties verwacht ik hooguit een paar $/€ verschil.

Misschien kun je nog ergens een "welkom bonus" krijgen maar dan zit je later toch weer op de gangbare prijzen.

Het verhuizen ansich is vrij eenvoudig, afhankelijk van je huidige TTL eventueel deze even flink verlagen van te voren als je huidige registrar dat toestaat.
Ik heb alleen registratie. Dit wordt het derde jaar. Eerste jaar was iets van 12 euro voor alle drie. Daarna ging het nu naar 64 euro voor 2x .nl en 1x .com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13
Gewoon overstappen richting een andere, bijvoorbeeld vimexx, transip. Beide goed en groot. En goedkoper dan waar je nu zit.

Je huidige toko is een aantal jaren geleden over genomen en dit is het standaard beleid na iedere overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
Volstrektus schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Ik heb alleen registratie. Dit wordt het derde jaar. Eerste jaar was iets van 12 euro voor alle drie. Daarna ging het nu naar 64 euro voor 2x .nl en 1x .com
Dat kan zeker goedkoper, bv bij de bovengenoemde vimexx of transip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee als je wilt splitsen of elk jaar van registrar wilt wisselen. Of gewoon bij een goedkopere dan yourhosting zonder elk jaar te switchen.

Xel, mijn.host vooral met .NL goedkoop

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 21:42

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik heb geen een idee of er specifieke eisen of wensen zijn.
Ik had een naam nodig welke ik kon onthouden, met een forward.Dus heb een .nl domein bij strato in staan, want goedkoop, voor 5 euro per jaar. (normale prijs, eerste jaar was 0.60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volstrektus
Ik heb inderdaad alleen behoefte aan registratie. Geen andere behoeften. Natuurlijk wel bij een betrouwbare partij. Kan niet echt veel vinden over wat risico's zijn mocht een host/registrar verdwijnen. Gaat mij alleen om de naam te reserveren en te houden.

Voor de duidelijkheid: als ik een domeinnaam wil verhuizen naar een andere registrar, geldt dan de verhuizing als een nieuwe registratie of betaal je doorgaans de normale jaarprijs ivm dat de domeinnaam niet "nieuw" wordt geregistreerd?

[ Voor 31% gewijzigd door Volstrektus op 17-08-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Toen ik een paar jaar terug overstapte naar vimexx werd de loop tijd van de huidige registratie meegenomen. Oftewel: overstappen bij vimexx kost je niet je oude registratie.
Afhankelijk van de tijd dat je registratie nog loopt nemen ze deze 1 op 1 over of, als het niet zo lang meer is, betaal je een jaar, maar die sluit aan op de registratie die nog loopt bij je vorige registrar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volstrektus
michielRB schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:01:
Toen ik een paar jaar terug overstapte naar vimexx werd de loop tijd van de huidige registratie meegenomen. Oftewel: overstappen bij vimexx kost je niet je oude registratie.
Afhankelijk van de tijd dat je registratie nog loopt nemen ze deze 1 op 1 over of, als het niet zo lang meer is, betaal je een jaar, maar die sluit aan op de registratie die nog loopt bij je vorige registrar.
Dank voor je antwoord. Theoretisch gezien zou je dus ieder jaar goedkoop kunnen registreren? Heb nog tot de 19e volgens mij om over te zetten (deadline factuur).
Pagina: 1