Technisat DigitRadio 143 CD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wansbram
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-09 21:20
halo ik heb een vraag over de Technisat DigitRadio 143 CD ik wil graag mijn audio systeem vervangen en wil graag dab+ radio en een cd speler die betaal baar is ik heb nog twee goede speakers (merk sony model?) kan ik deze gewoon via tulp aansluiting aan sluiten of moet ik nog een vesterker (het hoeft niet super hard te kunnen) en wil aan sluiten aan tv via optische kabel

Relevante software en hardware die ik gebruik
Technisat DigitRadio 143 CD en Sony speakers
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd online te zoeken naar informatie maar ben er niet heel erg ik thuis waardoor ik niet verder kom hopelijk kan iemand mij helpen

Beste antwoord (via wansbram op 17-08-2022 12:33)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

wansbram schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:40:
...ik heb nog twee goede speakers (merk sony model?) kan ik deze gewoon via tulp aansluiting aan sluiten of moet ik nog een vesterker (het hoeft niet super hard te kunnen)..
Zonder type van de Sony speakers is hier niets over te zeggen. Als het passieve speakers zijn dan is het antwoord van @Yalopa correct maar daar is in deze niets met zekerheid over te zeggen. Mogelijk kom je met de term "passieve speaker" (dan wel "actieve speaker") verder met vast te stellen of de Sony die je hebt een losse versterker nodig hebben of niet.
...en wil aan sluiten aan tv via optische kabel
Als de Sony actieve speakers zijn dan zal de speaker dus ook over een optische ingang moeten beschikken om aan die wens/eis te voldoen. Dat is iets wat je zelf kan controleren. Dan zouden de Sony naast actieve speakers zijn ook over een ingebouwde DAC moeten beschikken. Als de Sony passieve speakers zijn dan kan je de eis van optische ingang meenemen voor de versterker die je nog wilt kopen.

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 17-08-2022 07:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Er moet nog een versterker tussen

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

wansbram schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:40:
...ik heb nog twee goede speakers (merk sony model?) kan ik deze gewoon via tulp aansluiting aan sluiten of moet ik nog een vesterker (het hoeft niet super hard te kunnen)..
Zonder type van de Sony speakers is hier niets over te zeggen. Als het passieve speakers zijn dan is het antwoord van @Yalopa correct maar daar is in deze niets met zekerheid over te zeggen. Mogelijk kom je met de term "passieve speaker" (dan wel "actieve speaker") verder met vast te stellen of de Sony die je hebt een losse versterker nodig hebben of niet.
...en wil aan sluiten aan tv via optische kabel
Als de Sony actieve speakers zijn dan zal de speaker dus ook over een optische ingang moeten beschikken om aan die wens/eis te voldoen. Dat is iets wat je zelf kan controleren. Dan zouden de Sony naast actieve speakers zijn ook over een ingebouwde DAC moeten beschikken. Als de Sony passieve speakers zijn dan kan je de eis van optische ingang meenemen voor de versterker die je nog wilt kopen.

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 17-08-2022 07:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wansbram
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-09 21:20
Heel erg bedankt voor uw antwoord hier kan ik mee verder uitzoeken