Ik ga binnenkort in het VK studeren, en hierbij heb ik dus de NHS surcharge betaald en dus heb ik recht op de zorg daar. Nu vraag ik me af of het het waard is om de Nederlandse zorgverzekering te houden of niet, want zou ik dan nog steeds vergoedingen krijgen als ik in Nederland ben ( 3 maanden in de zomer ) als ik alleen de engelse zorgverzekering heb?
Ook vraag ik me af of ik de Nederlandse zorgverzekering überhaupt kan houden, hiervoor heb ik contact opgenomen met mijn zorgverzekering ( FBTO ) en hun zeiden dat volgens hun het kan houden maar ik vond het verder ook vaag. Maar zoals ik het verder kon zien op de websites van de rijksoverheid kon het wel, maar heb je het risico dat na het uitschrijven de zorgverzekering automatisch stopt en je dan een bericht moet sturen naar de zorgverzekeraar?
Dus concreet:
1. Is het het waard om de Nederlandse zorgverzekering te houden?
2. Kan ik de zorgverzekering in Nederland überhaupt aanhouden als ik ook via de NHS verzekerd ben in de UK.
3. Krijg ik nog zorgtoeslag?
Alvast heel erg bedankt
Ook vraag ik me af of ik de Nederlandse zorgverzekering überhaupt kan houden, hiervoor heb ik contact opgenomen met mijn zorgverzekering ( FBTO ) en hun zeiden dat volgens hun het kan houden maar ik vond het verder ook vaag. Maar zoals ik het verder kon zien op de websites van de rijksoverheid kon het wel, maar heb je het risico dat na het uitschrijven de zorgverzekering automatisch stopt en je dan een bericht moet sturen naar de zorgverzekeraar?
Dus concreet:
1. Is het het waard om de Nederlandse zorgverzekering te houden?
2. Kan ik de zorgverzekering in Nederland überhaupt aanhouden als ik ook via de NHS verzekerd ben in de UK.
3. Krijg ik nog zorgtoeslag?
Alvast heel erg bedankt