Ik heb een oude desktop met een pricewatch: Gigabyte GV-R577SL-1GD. De desktop gebruik ik alleen voor m’n werk en voldoet daarvoor prima. Nu heb ik m’n monitor vervangen voor een pricewatch: Dell S2722DC Grijs. De videokaart heeft DVI, HDMI en Displayport uit. De monitor heeft alleen HDMI en USB-C (Dp) in. De videokaart blijkt echter niet z’n maximale resolutie (die de monitor nodig heeft) uit te sturen over HDMI, dat doet ‘ie alleen over Displayport. Nu dacht ik slim te zijn en een USB-C naar Displayport kabel te kopen in de veronderstelling dat Displayport naar USB-C hetzelfde zou zijn… daar lijkt het niet op, want de kabel werkt niet. Monitor krijgt geen input. Is hier een eenvoudige oplossing voor? Of moet ik nu m’n videokaart ook upgraden (die ik dus nergens anders voor gebruik).
[edit]
Een voor de hand liggende optie over het hoofd gezien: een displayport naar HDMI kabel. Dat maar eens testen.
[edit]
Een voor de hand liggende optie over het hoofd gezien: een displayport naar HDMI kabel. Dat maar eens testen.
[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 16-08-2022 20:28 ]
Ik ben toch malle pietje niet!