Gifjes in avatars optioneel uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gezien er vrij veel mensen op Tweakers niet goed tegen prikkels kunnen, zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld de gifjes in avatars uit te kunnen schakelen? of op z'n minst niet op autoplay hebben, maar on click. Dit zou een hoop prikkels schelen en het forum een stuk rustiger maken!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FWIW, je kunt icons uitschakelen vi https://gathering.tweakers.net/forum/preferences

En als snel geprikkeld zou ik vooral suggereren animated gifs (en video) auto play op browser-niveau uit te schakelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik heb autoplay in de browser(Firefox) uitstaan maar dat is alleen voor audio en video helaas, niet voor gifs.

Alle icons uitzetten wil ik bewust niet, daar herken ik mensen aan dus dat wordt chaos. Hieruit begrijp ik dat het dus niet mogelijk is om ze stil te zetten?

En deze methode killt alles en zorgt ervoor dat je ze nooit meer kan afspelen. Dat is dus ook niet de bedoeling want gewone gifjes wil ik prima zien. Alleen niet in een permanent loop maar aan/uit clickable, zoals in Discord.
https://www.pcmag.com/how...o-playing-in-your-browser

[ Voor 37% gewijzigd door SmurfLink op 16-08-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Smurflink: ik kan je vertellen dat het uitzetten van de avatars per definitie een stuk rust geeft, maakt niet uit of ze statisch of dynamisch zijn. Mocht het met de instellingen niet lukken dan is er vast iemand die een stukje CSS geschreven heeft die je kunt gebruiken, te bereiken via de instellingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Maar da's dus nog steeds geen oplossing. Een workaround die niet biedt wat gevraagd wordt is niet eens een workaround ;)

De optie om animated avatars als niet-animated weer te geven. Daar zou ik eigenlijk ook wel blij van worden.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

sypie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:32:
@Smurflink: ik kan je vertellen dat het uitzetten van de avatars per definitie een stuk rust geeft, maakt niet uit of ze statisch of dynamisch zijn. Mocht het met de instellingen niet lukken dan is er vast iemand die een stukje CSS geschreven heeft die je kunt gebruiken, te bereiken via de instellingen.
Je mist een stuk herkenning van bepaalde users dus dit is imho geen eens een workaround maar dan heb je het niet begrepen wat er hier gevraagd word.

Ben hier stiekem ook wel voor. Los van de rest geregeld. Kan ik optioneel nog wel de animated emoji's hier gebruiken Die vind ik never vervelend oOo en ook de random gifjes mochten ze opduiken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30
Ik heb een tijdje deze extensie gebruikt, voordat ik de icons uiteindelijk helemaal geblokkeerd heb: https://chrome.google.com...jfbodhkaffojakplpmnleeoee

[ Voor 31% gewijzigd door Felicia op 16-08-2022 18:52 ]

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:29
Ik dacht dat ik de enige was die zich ergerde aan de bewegende avatars op Tweakers.
Deze heb ik in Firefox geïnstalleerd:
https://github.com/gagarine/no-transition
Maar het houdt niet alles tegen.

Ik ga de tip van @F_J_K proberen.

edit:
Oh, maar dat haalt alles weg !

[ Voor 8% gewijzigd door JukeboxBill op 16-08-2022 19:03 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan als het goed is ook zonder add-on: image.animation_mode :)

(Al blijft de vraag naar een instelling vast nog handig voor mobiele browsers die in de regel minder instellingen hebben)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:01:
Kan als het goed is ook zonder add-on: image.animation_mode :)

(Al blijft de vraag naar een instelling vast nog handig voor mobiele browsers die in de regel minder instellingen hebben)
Dat kan dus niet, want die pakt álle gifjes in de gehele browser. En dat is niet de bedoeling, ik wil gewoon gifjes kunnen zien die mensen posten, op Tweakers, op Whatsapp Web, op Discord. Maar die drukke avatars hoeven voor mij niet. En ze op 1 use zetten werkt dus ook niet, omdat je dan bij een lange pagina als bijvoorbeeld het GKMT de ene play mist en dan vervolgens met een niet werkend gifje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
SmurfLink schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:04:
[...]

Dat kan dus niet, want die pakt álle gifjes in de gehele browser. En dat is niet de bedoeling, ik wil gewoon gifjes kunnen zien die mensen posten, op Tweakers, op Whatsapp Web, op Discord. Maar die drukke avatars hoeven voor mij niet. En ze op 1 use zetten werkt dus ook niet, omdat je dan bij een lange pagina als bijvoorbeeld het GKMT de ene play mist en dan vervolgens met een niet werkend gifje zit.
Met die animation policy extensie die ik postte kan je daarna klikken om ze weer eenmalig af te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Felicia schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Met die animation policy extensie die ik postte kan je daarna klikken om ze weer eenmalig af te spelen ;)
Wat doet die met emoji's?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Als het een animated gif is, het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Felicia schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:09:
[...]

Als het een animated gif is, het zelfde.
Ja dan is dat zeker voor mij geen optie en niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mocht je het niet erg vinden om helemaal geen avatars te zien dan is deze snippet een prima oplssing: custom css snippet: Geen identicons bij forum posts (er zullen vast andere zijn die alleen bewegende avatars weghalen maar deze heb ik in gebruik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

sypie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 19:14:
Mocht je het niet erg vinden om helemaal geen avatars te zien dan is deze snippet een prima oplssing: custom css snippet: Geen identicons bij forum posts (er zullen vast andere zijn die alleen bewegende avatars weghalen maar deze heb ik in gebruik.)
Waarom zou je een customCSS aanzetten voor iets wat standaard al aanwezig is in het forum? _O- :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Mogelijk zat die optie eerder nog niet in de instellingen. Geen idee eigenlijk. Eerlijk gezegd kijk ik er ook niet (meer) naar. Ik vind mijn instellingen wel prima. Sommige dingen zijn netjes met snippets weggewerkt anderen met uBlock Origin.
Pagina: 1