Block Facebook via Fritzbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik wil Facebook blokkeren. Dat doe ik al voor andere sites zoals Reddit en TikTok. Dus de filter die toegepast is op de host werkt. Alleen de DNS labels voor Facebook zijn incompleet blijkbaar. Ik heb met wat grep en awk een lijstje uit een social media blocklist gehaald. Maar deze onderstaande lijst is dus niet voldoende. Hebben anderen het wel werkend gekregen om Facebook te blokkeren via de Fritzbox? Instagram is hetzelfde verhaal, werkt ook gewoon. Ik gebruik dit al dagen. Dus het is ook geen DNS cache op de host of router (met reboots).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
akamaihd.net
akamaized.net
allotalk.com
alwaysdata.net
amazonaws.com
ampproject.org
appspot.com
badoo.com
bumble.com
bytedance.com
byteoversea.com
byteoversea.net
cdninstagram.com
cloudfront.net
clover.co
coffeemeetsbagel.com
com.au
datememe.com
edgekey.net
edgesuite.net
facebook.be
facebook.com
facebook.de
facebook.dk
facebook.es
facebook.fr
facebook.is
facebook.it
facebook.jp
facebook.mx
facebook.net
facebook.nl
facebook.no
facebook.se
facebook.us
fastly.net
fbcdn.com
fbcdn.net
fb.com
fb.me
fbsbx.com
fbstatic.net
foursquare.com
freebasics.com
google.com
happn.com
hinge.co
hypstarcdn.com
ibytedtos.com
instagr.am
instagram.com
internet.org
joinclubhouse.com
licdn.com
linkedin.com
match.com
messenger.com
metrix.net
m.me
muscdn.com
musical.ly
musically.ly
myspacecdn.com
myspace.com
okcupid.com
pinimg.com
pin.it
pinterest.ch
pinterest.com
pinterest.fr
pof.com
redd.it
redditblog.com
reddit.com
redditgifts.com
redditinc.com
redditmedia.com
redditstatic.com
reddituploads.com
stream.com
studio.com
t.co
tfbnw.net
thefacebook.com
tiktokcdn.com
tiktok.com
tiktok.org
tiktokv.com
tinder.com
tumblr.com
twimg.com
twitter.com
weareher.com
wechat.com
whatsapp.com
whatsapp.net
yahoo.com

[ Voor 3% gewijzigd door UPPERKEES op 16-08-2022 15:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 23:42
kijk eens aan!
Ik gebruik hier zelf Pihole voor. Is maar net wat je gemakkelijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Niet online
7Sins schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:33:
kijk eens aan!
Ik gebruik hier zelf Pihole voor. Is maar net wat je gemakkelijker vind.
Ik zal even wat achtergrond info geven. Ik heb zelf een Unbound recursive server met een ad/tracker blocklist voor het hele netwerk. Maar met de Fritzbox wil ik slechts een filter voor afleidende websites. Wanneer ik mijn laptop aan mijn monitor aansluit en dus op mijn thuiswerkplek zit, wil ik die sites blokkeren. Op het vaste IP van die netwerk aansluiting zit die blocklist. Dus zit ik op mijn werkplek, dan zijn die dingen geblokt. Verplaats ik mijn laptop ergens anders heen, dan werkt het weer.

Er zijn vast ook andere oplossingen, zoals Firefox plugins en dergelijke. Maar ik vind dit een betere oplossing. Het werkt alleen niet voor Facebook/Instagram op het moment. Alleen de apex domain is nodig voor blokkeren. dus al die subdomains zouden niet nodig hoeven zijn.

Wanneer ik via F12 in Firefox de Network monitor zie ik ook geen andere domeinen voorbij komen. Heel apart. Het zou gewoon moeten werken...

[ Voor 6% gewijzigd door UPPERKEES op 16-08-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Niet online
Ah wacht, nog een reboot gedaan van de router. Nu werkt het wel... Even kijken hoelang dat aanhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Opendns.com is hier goed voor te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
UPPERKEES schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Ik zal even wat achtergrond info geven. Ik heb zelf een Unbound recursive server met een ad/tracker blocklist voor het hele netwerk. Maar met de Fritzbox wil ik slechts een filter voor afleidende websites. Wanneer ik mijn laptop aan mijn monitor aansluit en dus op mijn thuiswerkplek zit, wil ik die sites blokkeren. Op het vaste IP van die netwerk aansluiting zit die blocklist. Dus zit ik op mijn werkplek, dan zijn die dingen geblokt. Verplaats ik mijn laptop ergens anders heen, dan werkt het weer.

Er zijn vast ook andere oplossingen, zoals Firefox plugins en dergelijke. Maar ik vind dit een betere oplossing. Het werkt alleen niet voor Facebook/Instagram op het moment. Alleen de apex domain is nodig voor blokkeren. dus al die subdomains zouden niet nodig hoeven zijn.

Wanneer ik via F12 in Firefox de Network monitor zie ik ook geen andere domeinen voorbij komen. Heel apart. Het zou gewoon moeten werken...
Ik weet niet of je een werk laptop hebt of je privé pc gebruik.

Je kan in pihole groepen maken. Zo heb ik een groep werk. Ik kan via die groep niet naar social Network zoals Facebook. Maar wel bij redit enz komen. Scheelt veel instellen in je fritzbox iig.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:23:
Opendns.com is hier goed voor te gebruiken.
Dat is voor je hele netwerk ;) Ik wil switchen op basis van een simpele netwerk aansluiting. Dat werkt hiermee prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Niet online
To_Tall schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Ik weet niet of je een werk laptop hebt of je privé pc gebruik.

Je kan in pihole groepen maken. Zo heb ik een groep werk. Ik kan via die groep niet naar social Network zoals Facebook. Maar wel bij redit enz komen. Scheelt veel instellen in je fritzbox iig.
Pi-Hole is al genoemd als oplossing :) Dat doe ik al anders. Recursive DNS server (Unbound) heeft een ad/tracking block list. Voor mijn werk laptop hoef ik alleen maar deze sites te blocken. Dat werkt nu prima. Zodra die USB-C kabel van mijn laptop in mijn monitor gaat, gaat mijn verkeer met hogere prio over een bekabeld netwerk, waar deze blocklist op zit. Dus dan hoppa, geen afleiding meer. Dat het lastig is om het aan te passen is juist goed. Hoe hoger de drempel, hoe minder ik bewust omwegen ga verzinnen. VPN en al mijn sessies ben ik kwijt als ik naar WiFi switch. Dus dit is prima zo.
Pagina: 1