Toon posts:

Brand bij een Blaupunkt mobiele airco

Pagina: 1
Acties:
  • 827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil even mij ervaring van afgelopen vrijdagmiddag (12-08-2022) met jullie delen:

Na een harde klap van de airconditioner, viel gelijk alle stroom uit en kwamen er vlammen van 1 tot 2 meter uit de machine. Hierdoor is mijn woning volledig uitgebrand en onbewoonbaar geworden. Dit ondanks ikzelf in de woning was op 1 meter bij deze airoc vandaan.
Het was best een dure airco en ongeveer 20x gebruikt in de afgelopen 3 jaar.

Hierbij aanvulde informatie, betrof een: BLAUPUNKT Moby Blue 1012WT WiFi -airco:

- Model: BAC-PO-1012-C06W
- EAN: 5902596575540
- Typenummer: 814026

Gekocht bij AirSain.
Zowel AirSain als Blaupunkt hebben (nog) niet gereageerd op mijn mails.

Dus let gewoon op als je dit merk/model hebt !

Wil bij deze toch iedereen waarschuwen, zeker met dit warme weer, houd zicht op de mobiele airco's en laat deze zeker niet aanstaan indien je niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Utrecht Europalaan laatst ook iemand.
De politie laat op Instagram weten dat de bewoner verklaarde dat hij gisteren kortsluiting had in zijn mobiele airco. ,,Toen hij deze vanochtend aanzette ontplofte deze en vatte meteen vlam.’’
Maar die probeerde het apparaat na kortsluiting nog eens uit i.p.v. wegbrengen ter reparatie.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heel eerlijk dit moet je meteen uit handen geven als je hele woning onbewoonbaar is verklaard. Ik hoop dat je rechtsbijstand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@PolarBear dat hangt er vanaf of @Verwijderd regelmatig de airco heeft schoongemaakt (volgens handleiding) en het condenswater heeft afgevoerd.
Ook of het apparaat in een geaard stopcontact zat.
Want geheid dat fabrikant die troef in handen heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door DJMaze op 17-08-2022 00:16 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:22
tja, of hij hem helemaal heb schoongemaakt of niet zal nu niet zo makkelijk meer te hervinden zijn, maar verzekerd tegen woningbrand ben je sowieso toch?

Heel vervelend natuurlijk, maar als mijn huis zou zijn afgebrand 4 dagen geleden zou ik niet bepaald zin hebben om op tweakers een post te schrijven over een airco die de oorzaak had..
maar goed iedereen is anders natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-10 21:31
dfbt schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 07:38:
tja, of hij hem helemaal heb schoongemaakt of niet zal nu niet zo makkelijk meer te hervinden zijn, maar verzekerd tegen woningbrand ben je sowieso toch?

Heel vervelend natuurlijk, maar als mijn huis zou zijn afgebrand 4 dagen geleden zou ik niet bepaald zin hebben om op tweakers een post te schrijven over een airco die de oorzaak had..
maar goed iedereen is anders natuurlijk.
Ik vind het juist bewonderenswaardig dat hij dit gelijk deelt op een publiek forum, met het doel anderen te waarschuwen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

@Slappyjoez En daar is het forum dus niet voor bedoeld. Wel voor discussies en/of vragen, niet voor blogs.

Dit topic gaat dan ook dicht.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.