Toon posts:

Diagonale scrollbar

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie weleens een diagonale scroll bar gezien? Mijn nieuwe site wordt helemaal diagonaal achtig. Wie weet hoe je dat maakt in bijv Flash?

Verwijderd

Nee, nog nooit gezien. Lijkt me wel grappig :)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:12

Tim Schuhmacher

abasios

jij gaat het toch maken... :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dacht al dat het best wel origineel was. :) Maar de vraag is hoe doe ik dat. Haha!

Kijk maar op www.dotpixels.f2s.com (mijn site) voor degene die dat willen. Daar zijn veel diagonalen, dus bij dat witte stukje, waar de content komt, zal ik een scroll gedeelte maken.

Niet mijn idee pikken he... Grapje...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 12:46 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
jij gaat het toch maken... :?
Wat bedoel je?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

leuk idee en volgens mij wel te doen, enkel moet je vormgeving geheel diagonaal zijn, diagonaal cliping lijkt me eerder een probleem op te leveren.

de meeste scrollbars werken met een script waar y=0 en x=mousepositionX (verticale scrollbar) of y=mousepositionY en x=0 (horizontaal)

voor je diaginale scollbar moet je een basic scrollbar-script zo aanpassen dat y=mousepositionY en x=y (voor een 45? scrollbar)
je scollbar volgt dan eigenlijk gewoon de verticale beweging van de muis, maar scrolled diagonaal

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:12

Tim Schuhmacher

abasios

Op maandag 27 augustus 2001 12:48 schreef Cool_Duck het volgende:
Wat bedoel je?
never mind, k vond je eerste post wel komisch overkomen.

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Deze site heeft een horizontale scrollbar...wel origi en toffe muziek ook nog :)

www.brandendzand.nl

Verwijderd

Die vind ik inderdaad zekers wel origineel. Op die manier zou jouw diagonale scrollbalk ook te maken moeten zijn. Moet sowieso met Flash denk ik, hoe het precies te maken is weet ik ook niet.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

ik denk dat de diagonale scrollbalk niet zo moeilijk hoeft te zijn, maar ik denk dat eerder de plaatsing van de tekst lastig is, deze moet immers tussen de diagonale lijnen blijven.... Ik denk dat het hierdoor een haast ondoenlijk wordt. Maaruh succes!!

Don't mind Rick

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 13:51 schreef rickmans het volgende:
ik denk dat de diagonale scrollbalk niet zo moeilijk hoeft te zijn, maar ik denk dat eerder de plaatsing van de tekst lastig is, deze moet immers tussen de diagonale lijnen blijven.... Ik denk dat het hierdoor een haast ondoenlijk wordt. Maaruh succes!!
Wordt waarschijnlijk javascript+css, en dan nog moet je per regel handmatig de regel afbreken denk ik.
Vaste breedte is waarschijnlijk noodzakelijk, of je moet javascript een bepaalde tekst laten parsen en opdelen in regels afhankelijk van de breedte van het frame.
Dan wordt het waarschijklijk een fixed-width teskt.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Wat ik hier allemaal langs zie komen zou mij in ieder geval genoeg ontmoedigen >:), want zeker als het een lange tekst is is het een behoorlijk takke werk allemaal   's en dan nog waarschijlijk een fixed width font (courier of zo....) dat lijkt me niet de moeite waard, maar ach.... jij moet doen. *D. (je zou trouwens wel de eerste zijn want ik loop nu al 2 uur te zoeken en ik heb nog niets gevonden :))

Don't mind Rick

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 16:30 schreef rickmans het volgende:
Wat ik hier allemaal langs zie komen zou mij in ieder geval genoeg ontmoedigen >:), want zeker als het een lange tekst is is het een behoorlijk takke werk allemaal   's en dan nog waarschijlijk een fixed width font (courier of zo....) dat lijkt me niet de moeite waard, maar ach.... jij moet doen. *D. (je zou trouwens wel de eerste zijn want ik loop nu al 2 uur te zoeken en ik heb nog niets gevonden :))
Ik zou voor <span> en margin-left gaan denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen! :) Ik ga het een keertje proberen. Nu nog niet.... eerst de echte site. Want ik weet dat zo'n diagonaal scroll bar moeilijk zal gaan worden.
Pagina: 1