Chromecast op oude iOS (12) via Google home

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 09:58
Ik probeer een oude ipad (air 1e gen ) te gebruiken om hbo netflix youtube enz te casten naar een chromecast (nwste model ).
Chromecast vereist google home , maar deze wil niet installeren op een versie onder 14.
Deze ipad kan niet hoger dan ios 12.
Iemand een idee of tip om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:42
Denk dat je een andere ipad moet gaan zoeken. Deze ipad is bijna 9 jaar oud en heeft een oud IOS.

Je kan proberen een andere stream app te gebruiken, maar ik denk dat je gebonden bent aan google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 15:20
Je hebt Google Home nodig om een Chromecast in te stellen inderdaad, daarna niet echt meer.

Als je geen toegang hebt tot een nieuwere iOS versie, een (ouder) Android apparaat lost het ook op (bij mijn ouders draait de Home app op een Samsung tablet met Android 9 terwijl 13 de nieuwste is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc2wc
Ja, ik heb wel een nieuwe ipad , maar het zou handig zijn om deze oudere als gemeenschappelijk cast apparaat te gebruiken.
Android 9 werkt inderdaad ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wc2wc schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:23:
Ja, ik heb wel een nieuwe ipad , maar het zou handig zijn om deze oudere als gemeenschappelijk cast apparaat te gebruiken.
Android 9 werkt inderdaad ook nog
Dan kan je de Chronecast toch instellen met de nieuwe iPad en daarna gebruiken op de oude?

Je hebt de woning app niet nodig op het device waar je mee cast.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22

MsG

Forumzwerver

Geen smartphone of iets in huis om even de Chromecast af te installeren?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc2wc
Ja, bedankt , het is al gelukt.
Ik dacht dat je op alle cast apparaten google home moest installeren, maar dat hoeft maar eenmalig op 1 apparaat. Alle andere apparaten kunnen nu casten naar de chromecast .
Simpel
Pagina: 1