G14 of X13

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recneliS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07-2023
Het Tweakers,

Wilde toch even kijken of ik hier wat meningen kan ophalen.
Op het moment was ik aan het wachten op beschikbaarheid van de G14 2022 model.
De G14 omdat hij mooi portable is en nog wel enigsinds "stealth" als hij op de werkvloer moet staan. Daarnaast kan ik zo nu en dan de laptop voor gaming gebruiken. De 67000S radeon variant is dus prima voor mij denk ik.

Nu zie ik op de site van art en craft belgie dat dit ding 2150 euro mag gaan kosten. En nu wil het dat er op het moment ook een aanbieding is van de X13 met de 3080 xg mobile erbij voor 1700. Los prima voor de werkvloer, met XG mobile prima om thuis potje te gamen...

G14 voordeel tov X13
-Alles in 1
-Nieuwere hardware
-2560 x 1600
-Mat scherm

X13 voordeel tov G14
-Prijs
-Ondanks oudere hardware in gaming beter met eGPU
-32GB ram

Hebben jullie nog gedachten waarom ik zou moeten wachten op de G14 of nu voor de aanbieding moet gaan? 450 euro is niet mis, maar bij 3 jaar gebruik uitsmeren valt het allemaal best mee...

Ik zit ff vast met mn gedachten :o

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 13:51
Haha, ik heb precies het zelfde.
Het is ook zo lastig in the schatten welke beter performed op gaming vlak. Maar 450 euro is ca. 26% duurder.

De XG werkt ook als docking, is ook wel een voordeel, 1 stekker aansluiten en je zit in de setup zoals je em thuis wenst te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fverhoef
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-06 15:52
Die X13 is nu wel erg mooi geprijsd (was eerder 2700 euro). En met die externe 3080 egpu zal die met gamen ook heel rap draaien. Vooral als je die dan ook nog aan een externe monitor hangt.

Dus persoonlijk zou ik kijken hoe je de laptop wilt gaan gebruiken.

Die egpu zal je namelijk niet altijd meenemen, maar waarschijnlijk als een dock thuis gebruiken. Wanneer dat je workflow zal zijn, en voornamelijk thuis gamed, dan zal dit erg prettig werken denk ik. En heel af en toe zonder die externe egpu gamen zal ook nog enigzins mogelijk zijn. Wanneer je ook op de werkvloer de beschikking heb over monitoren, dan zal dat ook fijn zijn.

Als pure laptop zal de G14 wellicht prettiger zijn. Beter en iets groter scherm.

Mijn persoonlijke keuze zou de X13 zijn (maar die is al op mijn lijst van mogelijkheden). Alhoewel ik waarschijnlijk voor een desktop voor thuis ga (voor thuiswerken en gamen), met een Lenovo ThinkPad E14 Gen 4 met 40gb RAM voor mobiel werk.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Wil je per se alleen 13 of 14 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
Ik heb me niet kunnen bedwingen en aangeschaft. Ben niet zo heel veel op tweakers, maar je vragen hebt kan ik ze proberen te beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• recneliS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07-2023
@smok84
Ah, nice, ik neem aan dat je de X13 bedoeld toch!?

Ik heb het aan me voorbij laten gaan. Krijg pas in september budget voor nieuwe laptop zo het schijnt... Bevalt het tot nu toe?

@Cinemaskoop
Ja, qua meenemen wel zo lekker om een beetje handzame laptop te hebben. Ik heb ook nog een 15,6, maar die is toch wel significant groter in een tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
recneliS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:17:
@smok84
Ah, nice, ik neem aan dat je de X13 bedoeld toch!?

Ik heb het aan me voorbij laten gaan. Krijg pas in september budget voor nieuwe laptop zo het schijnt... Bevalt het tot nu toe?

@Cinemaskoop
Ja, qua meenemen wel zo lekker om een beetje handzame laptop te hebben. Ik heb ook nog een 15,6, maar die is toch wel significant groter in een tas.
Bevalt eigenlijk wel goed ja, maar ik ben geen echte kenner. Maar licht en klein, super fijne voor meenemen. Gebruik de e gpu nu als snelle docking station thuis, maar kan in principe mee.
Pagina: 1