Ik woon sinds een paar jaar heel erg tevreden in mijn (bijna) droomhuis, maar ik heb een probleem met post-, pakket- en andere bezorgdiensten. Mijn straatnaam is al vrij lang (25 letters) en eindigt met ."hof", maar nu staat haaks op mijn hof ook een straat met precies dezelfde lange naam maar dan met "straat" aan het eind. En allebei met alleen even nummers en dat gaat erg vaak mis in de praktijk. Sinds Corona en sinds de overvloed aan thuisbezorging ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat dit echt een soort permanent probleem is geworden. Eten komt koud aan omdat bezorgers aan de verkeerde deur staan en denken dat je niet thuis bent, bij sommige bezorgdiensten komen ze standaard bij het verkeerde adres met een beetje pech is die persoon ook nog eens op vakantie waardoor ik niet weer bij welke buurman het is afgeleverd en soms dagenlang bezig ben om een pakket te traceren. En ik bestel niet eens onwijs veel online, het gaat gewoon vaak mis. We zitten met 6 huizen in het hof en ik zat te denken om gezamenlijk een verzoek in te dienen om de straatnaam te laten veranderen. Het maakt me echt niet uit in welke naam, als hij maar niet zo lijkt op die andere straatnaam. Heeft iemand hier wel eens zo'n procedure meegemaakt? Ik kan er online niet veel over vinden, alleen maar over naamsveranderingen bij straatnamen die tegenwoordig niet meer kunnen, niet over naamswijzigingen om praktische redenen.
Ik heb het gevoel dat het nog wel eens vrij lastig kan worden om dit voor elkaar te krijgen, ook omdat ik verwacht dat 1 persoon in het hof sowieso gaat tegenstribbelen en ik vraag me af of het de moeite waard gaat zijn om hier tijd en energie in te stoppen. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen hier. Dank jullie wel alvast
Ik heb het gevoel dat het nog wel eens vrij lastig kan worden om dit voor elkaar te krijgen, ook omdat ik verwacht dat 1 persoon in het hof sowieso gaat tegenstribbelen en ik vraag me af of het de moeite waard gaat zijn om hier tijd en energie in te stoppen. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen hier. Dank jullie wel alvast