Straatnaam laten veranderen, heeft iemand daar ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik woon sinds een paar jaar heel erg tevreden in mijn (bijna) droomhuis, maar ik heb een probleem met post-, pakket- en andere bezorgdiensten. Mijn straatnaam is al vrij lang (25 letters) en eindigt met ."hof", maar nu staat haaks op mijn hof ook een straat met precies dezelfde lange naam maar dan met "straat" aan het eind. En allebei met alleen even nummers en dat gaat erg vaak mis in de praktijk. Sinds Corona en sinds de overvloed aan thuisbezorging ben ik toch wel tot de conclusie gekomen dat dit echt een soort permanent probleem is geworden. Eten komt koud aan omdat bezorgers aan de verkeerde deur staan en denken dat je niet thuis bent, bij sommige bezorgdiensten komen ze standaard bij het verkeerde adres met een beetje pech is die persoon ook nog eens op vakantie waardoor ik niet weer bij welke buurman het is afgeleverd en soms dagenlang bezig ben om een pakket te traceren. En ik bestel niet eens onwijs veel online, het gaat gewoon vaak mis. We zitten met 6 huizen in het hof en ik zat te denken om gezamenlijk een verzoek in te dienen om de straatnaam te laten veranderen. Het maakt me echt niet uit in welke naam, als hij maar niet zo lijkt op die andere straatnaam. Heeft iemand hier wel eens zo'n procedure meegemaakt? Ik kan er online niet veel over vinden, alleen maar over naamsveranderingen bij straatnamen die tegenwoordig niet meer kunnen, niet over naamswijzigingen om praktische redenen.

Ik heb het gevoel dat het nog wel eens vrij lastig kan worden om dit voor elkaar te krijgen, ook omdat ik verwacht dat 1 persoon in het hof sowieso gaat tegenstribbelen en ik vraag me af of het de moeite waard gaat zijn om hier tijd en energie in te stoppen. Dus ik ben benieuwd naar de ervaringen hier. Dank jullie wel alvast :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik vermoed dat je eerste punt van contact hierin de gemeente gaat moeten zijn. Dus zoek daar een contactpersoon die naar je verhaal wil luisteren, dan weten zij wellicht welke wethouder je moet hebben.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:43
Met hierboven, bel de gemeente.

[ Voor 59% gewijzigd door renegrunn op 15-08-2022 20:42 ]

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voordat je hier meer tijd in gaat steken zou ik eerst even die 6 huishoudens in je straat vragen of ze het ook willen, zo niet, ben je snel klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wellicht kun je direct contact opnemen met (iemand uit) de straatnaamcomissie van je gemeente om advies in te winnen?

Volgens mij hebben gemeentes er niet zo snel trek in, omdat het met veel rompslomp gepaard gaat. Nu vervalt misschien wel hun argument rondom postverwarring, want dat probeer je juist te verbeteren. En inderdaad, woon je niet toevallig aan een JP Coenhof (met wat extra letters dan)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Steenvoorde Je weet dat straatnamen er écht niet toe doen bij adresseringen maar dat er op Postcode / Huisnummer gesorteerd wordt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Will_M schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:43:
@Steenvoorde Je weet dat straatnamen en écht niet toe doen bij adresseringen maar dat er op Postcode / Huisnummer gesorteerd wordt?
Maar postbodes kijken weer naar straatnaambordjes. ;)

Ik zou eerst eens met de andere bewoners gaan vragen over hun mening, en dan met elkaar een brief hierover aanschrijven naar de gemeente. Voor de gemeente kost zo een straatnaamwijziging geld (denk aan plattegronden), maar ook voor huishoudens. Mocht je bedrijven hebben in die straat, dan moeten zij ook weer een hoop werk verzetten om de straatnaam aan te laten passen. Denk aan briefpapier, visitekaartjes, bestickeringen op busjes etc...

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 15-08-2022 20:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AW_Bos schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:45:
[...]

Maar postbodes kijken weer naar straatnaambordjes.
Postbodes misschien wél ... Postbestellers en pakketbezorgers moet je alles leren, zelfs het alfabet is vaak al abracadabra voor die lui :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Houd er rekening mee dat áls het je lukt om de straatnaam te veranderen, zeker als het naar iets totaal iets anders is, dat de eerste (mogelijk vele) maanden het probleem alleen nog maar groter zou kunnen zijn.

Want alle databases die de postcode + huisnummer gebruiken om tot een straatnaam te komen, zullen geüpdate moeten worden, en dat kan soms een flink lange tijd duren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik was sowieso van plan om informatie in te winnen bij de gemeente en vervolgens met de buren te praten, maar ik was vooral benieuwd of iemand anders dit wel eens heeft meegemaakt. want wat @erwn zegt, ik denk dat gemeentes hier niet zo'n trek in hebben want het is een onwijs gedoe. Dus ik ben vooral benieuwd naar wat ik kan verwachten.

En @Will_M ja dat klopt, post bezorging gaat meestal goed. Het zijn vooral de pakketten en de thuisbezorgd leveringen waar het mis gaat. Ik zou verwachten dat dit puur via satnav en dan postcode/huisnummer gaat maar ik de praktijk staan 9 van de 10 bezorgers aan de een deur met een andere postcode en pas als ze mij bellen en ik ze vertel dat ze in de verkeerde straat staat checken ze het goed en zien ze in dat ze verkeerd staan. Maar meestal bellen ze niet of veel te laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ken wel iemand bij wie de voorkant en de achterkant van het huis aan een andere straat ligt en die heeft zijn adres laten veranderen naar de andere straat. Die is verhuist zonder de boel in te hoeven pakken zeg maar... _/-\o_

Maar straten veranderen wel vaker van naam om iemand of iets te eren of zo. Is er al een prinses Amaliastraat in je woonplaats? Of een President Zelinskistraat? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Fiber schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:55:
Ik ken wel iemand bij wie de voorkant en de achterkant van het huis aan een andere straat ligt en die heeft zijn adres laten veranderen naar de andere straat. Die is verhuist zonder de boel in te hoeven pakken zeg maar... _/-\o_

Maar straten veranderen wel vaker van naam om iemand of iets te eren of zo. Is er al een prinses Amaliastraat in je woonplaats? Of een President Zelinskistraat? O-)
Haha,ja da's een iets ander verhaal. Maar de straatnamen in mijn wijk zijn allemaal benoemd naar vrouwen die iets betekend hebben in Nederland of in mijn stad, dus een andere naam vinden zou niet zo'n probleem zijn, hoewel ik wat mij betreft het koninklijk huis er buiten laat lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Steenvoorde schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

Haha,ja da's een iets ander verhaal. Maar de straatnamen in mijn wijk zijn allemaal benoemd naar vrouwen die iets betekend hebben in Nederland of in mijn stad, dus een andere naam vinden zou niet zo'n probleem zijn, hoewel ik wat mij betreft het koninklijk huis er buiten laat lol.
En dan krijg je dadelijk weer een samenvoeging van gemeenten waardoor de voormalig zelfstandige woonplaats "XYZ" ineens "XYZ Gemeente ABC" wordt (en je dus dubbele straatnamen binnen één gemeente krijgt)... Voor de logica wordt dan bijv. de Kerstraat in "XYZ Gemeente ABC" hernoemd naar 'Oude Kerkstraat' doordat de gemeente "ABC" ook al een Kerstraat heeft en je geen dubbele straatnamen in één gemeente kunt hebben.

Géén dubbele namen meer maar de postbesteller is wéér de weg kwijt (terwijl 'ie de CORRECTE adressering gewoon 100% nauwkeurig af kan leiden uit de postcode).

>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:30
Ik ken wel iemand bij wie de voorkant en de achterkant van het huis aan een andere straat ligt en die heeft zijn adres laten veranderen naar de andere straat.
Idem hier, en dat gebeurt ook wel vaker.
Maar dan betreft het dus het omnummeren van één pand. En dat is van een heel andere categorie dan het hernoemen van een hele straat met x huizen daaraan.

De adressen (en indirect dus ook de straatnamen) liggen vast in de BAG (Basisadministratie Adressen en Gebouwen) En als je daarin iets wijzigt dan kom je in een gevaarlijk mijnenveld van nutsbedrijven die spontaan je contract opzeggen, uitkeringen die spontaan opnieuw moeten worden aangevraagd omdat je verhuisd bent en andere gekkigheid. In theorie moet het bij de grote instanties goed gaan maar de praktijk is soms weerbarstig. Je hebt er als betrokkene eigenlijk altijd werk aan. En ook een gemeente heeft er intern een klus aan want onderschat niet dat een boom, put en lichtmast in de beheersoftware van de buitendienst via een openbareruimteId indirect ook zijn gekoppeld aan de BAG.

Zoals hierboven als een paar keer genoemd: alle bewoners moeten voor zijn want anders kun je het de facto vergeten. Dan begint een gemeente hier echt niet aan.

Een veel praktischer oplossing (die ook wordt toegepast in het veld) is ter hoogte van de vergissing een extra bordje plaatsen met een duidelijke verwijzing naar de juiste woningen.

[ Voor 6% gewijzigd door Scoutertje op 15-08-2022 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Is dat niet gewoon een kwestie van een paadje in je tuin omleiden, of een nummertje in de straatreeks erbij trekken met waarschijnlijk een letter als achtervoegsel erbij.
Dat is wat eenvoudiger dan een hele straat toevoegen of hernoemen.

Wat @Scoutertje oppert lijkt me beter: Gemeente vragen voor een oplossing met een bordje.
Een bordje met wat pijlen die de juiste straat en hof aangeeft is goedkoper.

ik moet er niet aan denken om straks alle straatnamen te laten wijzigen bij 101 bedrijven, waarbij sommigen de straatnaam nog niet herkennen. Als het een nieuwe straat is in een nieuwbouwwijk, dan is die al ruim van te voren bekend tijdens de bouw zodat alle organisaties de tijd hebben om hun adressendatabases te updaten.

[ Voor 29% gewijzigd door AW_Bos op 15-08-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
De adressen (en indirect dus ook de straatnamen) liggen vast in de BAG (Basisadministratie Adressen en Gebouwen) En als je daarin iets wijzigt dan kom je in een gevaarlijk mijnenveld van nutsbedrijven die spontaan je contract opzeggen, uitkeringen die spontaan opnieuw moeten worden aangevraagd omdat je verhuisd bent en andere gekkigheid. In theorie moet het bij de grote instanties goed gaan maar de praktijk is soms weerbarstig. Je hebt er als betrokkene eigenlijk altijd werk aan. En ook een gemeente heeft er intern een klus aan want onderschat niet dat een boom, put en lichtmast in de beheersoftware van de buitendienst via een openbareruimteId indirect ook zijn gekoppeld aan de BAG.
Ja precies dit. Ik heb eerder een verhaal gelezen over een postcode die vaak als voorbeeld gebruikt werd 1234 AB of zo en die mensen konden vaak bepaalde diensten niet afnemen omdat die postcode/huisnummer combi vaak voor problemen in systemen zorgden, omdat ze (bijvoorbeeld) vaak als test gegevens gebruikt werden in een applicatie. Zo kon je opeens een BKR registratie hebben door een fout in hun systeem. Een postcode wijzigen had enorm veel impact, maar ik hoopte dat straatnamenwijzigingen iets makkelijker waren.
Zoals hierboven als een paar keer genoemd: alle bewoners moeten voor zijn want anders kun je het de facto vergeten. Dan begint een gemeente hier echt niet aan.
Die ene persoon die dwars kan liggen is een oude man die afhankelijk is van zorg. Ik zie hem op termijn wel naar een zorgomgeving verhuizen. Maar je hebt gelijk, zonder consensus met mijn buren gaat 't 'm sowieso niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Steenvoorde schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:32:
[...]

Ja precies dit. Ik heb eerder een verhaal gelezen over een postcode die vaak als voorbeeld gebruikt werd 1234 AB of zo en die mensen konden vaak bepaalde diensten niet afnemen omdat die postcode/huisnummer combi vaak voor problemen in systemen zorgden, omdat ze (bijvoorbeeld) vaak als test gegevens gebruikt werden in een applicatie. Zo kon je opeens een BKR registratie hebben door een fout in hun systeem. Een postcode wijzigen had enorm veel impact, maar ik hoopte dat straatnamenwijzigingen iets makkelijker waren.
Dat klopt. Ik had ook eens een dergelijk verhaal gelezen. Uit oogpunt van privacy wouden ze niet de postcode vertellen. Maar het was geen 1234 AB. Die bestaat volgens Postcode.nl (gelukkig) niet eens.

En sowieso testgegevens in een live applicatie :X :X

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 15-08-2022 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
AW_Bos schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

ik moet er niet aan denken om straks alle straatnamen te laten wijzigen bij 101 bedrijven, waarbij sommigen de straatnaam nog niet herkennen. Als het een nieuwe straat is in een nieuwbouwwijk, dan is die al ruim van te voren bekend tijdens de bouw zodat alle organisaties de tijd hebben om hun adressendatabases te updaten.
Er vanuit gaande dat nieuwe adressen snel gedistribueerd worden, want je moet ook je diensten kunnen aanvragen in een nieuwbouwwijk bijvoorbeeld, is het feitelijk niet erger dan een verhuizing; Maar ja, dat is inderdaad nog steeds veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
AW_Bos schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:34:
[...]

Je moet ze de kost geven. Ik ben voor best een aantal applicaties verantwoordelijk geweest bij mijn werkgever, maar als ik er nu over nadenk kan ik me niet herinneren dat ik een applicatie heb gezien zonder test gegevens in de database of configuraties. Soms alleen maar een test user, maar akelig vaak hele data sets die wel als test gemarkeerd waren maar niet uit de live omgeving verwijderd waren. Ik heb ook heel veel ontwikkelaars of support engineers diep horen zuchten als ik ze hiermee confronteerde haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
-Opmerking erbij zetten, HOF niet STRAAT?
-Koud eten terugsturen en opnieuw laten komen. Is kut als je trek hebt, maar dat kost ze geld en dan leren ze het snel.
-Pakketjes gewoon naar een afhaalpunt laten brengen? Vaak nog handiger ook.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
sig69 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:48:
-Opmerking erbij zetten, HOF niet STRAAT?
-Koud eten terugsturen en opnieuw laten komen. Is kut als je trek hebt, maar dat kost ze geld en dan leren ze het snel.
-Pakketjes gewoon naar een afhaalpunt laten brengen? Vaak nog handiger ook.
Goeie suggesties! Ik heb ze alleen allemaal al geprobeerd, precies dat stukje

-"HOF niet STRAAT" is mijn standaard comment binnen thuisbezorgd of elke andere site waar ik comments bij kan zetten haha. Maar het wordt meestal niet eens gelezen. Mensen stoppen blijkbaar met lezen als ze een groot gedeelte van het adres herkennen en pas als je ze er op wijst zijn ze in staat om nog eens alles te lezen om zelf te zien dat ze op het foute adres staan. Maar een pakketbezorger belt niet en die krijgt ook betaald als het pakket bij een verkeerd adres ligt. En denk maar niet dat je bij PostNL kan klagen, die verwijzen je naar de verzender.
- Koud eten terugsturen heb ik ook gedaan, een paar keer. En dan krijg ik excuses en nieuw eten plus gratis drankjes of zo. Maar op termijn heeft dit geen zin, want later gaat het toch weer fout en ik wil soms ook op tijd eten.
- Pakketjes laat ik al vaak bij een sigarenboer in de buurt bezorgen. Alleen kan dat niet bij alle transporteurs en met eten bezorgen is dit geen optie.

Wel erg bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 21:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Steenvoorde schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:36:
[...]

Er vanuit gaande dat nieuwe adressen snel gedistribueerd worden, want je moet ook je diensten kunnen aanvragen in een nieuwbouwwijk bijvoorbeeld, is het feitelijk niet erger dan een verhuizing; Maar ja, dat is inderdaad nog steeds veel werk.
Inderdaad en dat onderschat je hier. Het gaat niet om een verhuizing van één persoon, maar van een hele straat/postcode begrijp ik.

Als oud-ambtenaar bij een gemeente heb ik ervaring met voorbereiding en uitvoering van her- en vernummeringen, meestal vanuit een dorpsvereniging aangedragen om historische situaties beter vindbaar te maken: niet zozeer voor commerciele bezorgdiensten maar alle zorg- en hulpdiensten. Een ambulance/politie/brandweer die bij de verkeerde woning stopt of moet omrijden zeg maar.

Nadat in een aantal overleggen met alle (!) betrokkenen de neuzen dezelfde kant op staan en alle kosten in beeld zijn gebracht met aanduiding wie er voor gaat betalen (er zijn budgetten voor bebording, maar niet voor visitekaartjes, briefpapier, Kvk inschrijvingen, rijbewijzen, ID kaarten/paspoorrten, auto kenteken, Kadaster inschrijvingen, enz.), wordt er eerst vastgesteld hoe het zit met de postcode(s) door PostNL: nieuwe of handhaven bestaande codes?
Dat gaat terug naar de gemeente om op te nemen in BAG.

In mijn ervaring ben je op dat moment tussen 18 maanden en twee jaren onderweg met de procedure. Nummering is een bevoegdheid van B&W, straatnamen doet de raad dus daar kan weer een extra procedure aan vast hangen, politiek gekrakeel in de raad is altijd maar één ongelukkige opmerking weg ...

Er kan nu een datum worden geprikt voor de "verhuizing" waarbij het gewoon noodzakelijk is om de gemeente dit heel duidelijk te laten communiceren met alle diensten die gebruik maken van een adres, zowel binnen als buiten het gemeentelijk apparaat. Een tijd geleden kon je gebruik maken van de lijst afnemers in GBA en dus via Gemnet heel veel doen, maar hoe het vandaag de dag zit qua privacy wetgeving ben ik niet meer op de hoogte.
Houd ook rekening met vergissingen en vergeetachtigheid. Stond de snelheidsmeter bij het oude of het nieuwe huisnummer en is de boete onterecht? Hebben de bewoners al hun verzekeringe/bankrekeningen/abonnementen overgezet op de juiste datum?

Anekdotes genoeg om nog wat alinea's te vullen, maar de basis zal duidelijk zijn. Het is een verhuizing. Van een aantal mensen gelijktijdig. Wie dat ooit eens heeft gedaan weet hoeveel rompslomp jaren later nog moet worden geregeld.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
DeBolle schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Inderdaad en dat onderschat je hier. Het gaat niet om een verhuizing van één persoon, maar van een hele straat/postcode begrijp ik.
Dank je wel! Dat is goede informatie om te weten. Ik besef me wel degelijk dat het om alle huishoudens gaat, maar daar was ik misschien niet heel duidelijk in. Die schade is verder relatief beperkt, er staat 1 bedrijf in geschreven in ons hof en dat is een oude man zonder actieve handel. Verder zijn het maar 6 adressen in totaal. Maar je hebt gelijk, die moeten allemaal verhuizen en dan kan er ook nog van alles mis gaan. Helaas heb ik nu een iets beter beeld, het is lastiger dan ik hoopte. Ik zal sowieso informatie inwinnen bij de gemeente, maar ik snap ook dat het een ingewikkeld plan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DeBolle Voor de 'PC' nummering wás de PTT vroeger hoofdelijk verantwoordelijk maar die partij bestaat niet meer in die hoedanigheid. Eigenlijk begon de ellende al met de differentiatie naar PTT Post en PTT Telecom, dat wat nú na meerdere hernoemingen en privatisering tegenwoordig PostNL is én aan de andere kant KPN (voor de PTT Telecom tak).

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:51
Ik denk dat je beste kans ligt bij de combi van de volgende 2 verbeter opties:

1. Alle huisnummers in jouw straat hof laten veranderen in oneven nummers, dan heb je iig geen dubbelingen met "straat" meer.
2. een wit bordje met zwarte text "hof" is daar zoals bijvoorbeeld hier: https://www.google.com/ma...YaUflg!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 20:02
Is het (iig als eerste aanzet) niet makkelijker om het op een akkoordje te gooien met de mensen die op hetzelfde nummer in de 'straat' wonen? Zij een duidelijke sticker "LET OP: FAMILIE DE VOS WOONACHTIG OP TATJANA SIMICHOF 12" bij de bel en jij eentje met "familie de Leeuw op Tatjana Simicstraat 12?"

Helpt misschien iets? Denk dat straatnaam wijzigen echt erg lastig wordt en je mogelijk alleen maar dieper in de penarie brengt? Mogelijk dat de lokale media nog wat kan betekenen? Lokale sufferdje smult meestal van dit soort klein leed verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 21:22

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Will_M schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:32:
@DeBolle Voor de 'PC' nummering wás de PTT vroeger hoofdelijk verantwoordelijk ...
Waarom kom jij nu met PTT? Is nergens genoemd, de overheid heeft een overeenkomst met PostNL voor postcodes en die benoem ik letterlijk.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online

ja heb ik ook last van ( nou last?|) mijn voordeur heb ik in een andere straat zitten dan de straat waar ik woon heel handig gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:48
Hahn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:54:
Houd er rekening mee dat áls het je lukt om de straatnaam te veranderen, zeker als het naar iets totaal iets anders is, dat de eerste (mogelijk vele) maanden het probleem alleen nog maar groter zou kunnen zijn.

Want alle databases die de postcode + huisnummer gebruiken om tot een straatnaam te komen, zullen geüpdate moeten worden, en dat kan soms een flink lange tijd duren.
Inderdaad. Ik woon in een straat die al ruim 300 jaar bestaat, maar wegens uitbreiding van de naastgelegen woonwijk een andere postcode heeft gekregen en ook 'verhuisd' is naar een andere plaatsnaam. Ik woon er al 3 jaar, maar nog steeds krijg ik regelmatig te horen dat het adres moeilijk te vinden is, o.a. omdat Google Maps nog steeds de oude gegevens hanteert.
Wel ironisch dat de nieuwe straatjes in de buurt makkelijker te vinden zijn dan een straat die er al 300 jaar ligt, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-09 11:17
Je kunt ook aan alle ingangen van de staten grote neon verlichting ophangen om de bezorgers te attenderen😁

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als je nu eens als bezorgadres "HOF amaliagerarduslangenaamhof" invult?

En vraag de persoon op analiagerarduslangenaamstraat met hetzelfde nummer om de straatnaam te controleren voordat hij een pakket aanneemt?

[ Voor 50% gewijzigd door Accretion op 16-08-2022 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:33

FreakNL

Well do ya punk?

Ik neem aan dat het dus gaat om iets als:

Aletta Jacobshof en Aletta Jacobsstraat..

Super-onhandig. Gemeente heeft daar niet goed over nagedacht.

Ik woon zelf ook aan een hofje, maar de straatnaam is gewoon dezelfde straatnaam als de doorlopende straat.. Dat is veel handiger...

Ik denk dat het nu nog veranderen echt een lastig traject is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:15
DeBolle schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:06:
Een ambulance/politie/brandweer die bij de verkeerde woning stopt of moet omrijden zeg maar.
Dit is toch juist een argument voor een nieuwe straatnaam? Dat de pizza koud aankomt is mee te leven. Dat de ambulance op ....hof 18 staat aan te bellen terwijl iemand op ....straat 18 overlijd is wat anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:06
Nivado schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:42:

1. Alle huisnummers in jouw straat hof laten veranderen in oneven nummers, dan heb je iig geen dubbelingen met "straat" meer.
Hele creatieve oplossing! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hahn schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:54:

En navigatiesystemen (ook die van bezorgers ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een familielid van mij woonde op de grens van twee gemeentes. Echter, die straatnaam kwam ook dubbel voor. Daardoor werden regelmatig hulpdiensten op het verkeerde been gezet waar ze nu moesten zijn.
Toen hebben de gemeentes afgesproken om de straatnaam te wijzigen in een unieke naam.

Ervaringen daaruit:
Diverse instanties snappen niet dat je een nieuw adres krijgt zonder te verhuizen. Denk aan energiebedrijven, telefonie, enzovoort. Er is serieus een monteur langs geweest "om de stroom af te sluiten". Die monteur moest en zou ingepland worden want dat zat in de procedure van een verhuizing, dus die heeft 20 minuten koffie gedronken en is daarna naar het volgende adres gegaan.

Bedrijven moeten soms flinke kosten maken om die adreswijziging overal door te voeren. In dit geval kon dat deels op kosten van de gemeente.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
En zelf een bordje fabriceren waar je alle huisnummers + 100 op zet? Bij de bezorgdienst huisnummer + 100 aangeven en klaar. Alleen pakketdiensten kunnen er niks mee.

Wel even voor de zekerheid erbij zetten dat je op huisnummer woont.

[ Voor 17% gewijzigd door hoi1234 op 16-08-2022 08:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah bekend fenomeen, hier ook een XXXhof aangrenzend aan een XXXsingel.
En dus het bekende fenomeen met bezorging. Zelfde nummer is daar een bedrijf dus heb wel eens iets wat ik dringend nodig had een heel weekend daar op de mat zien liggen.

Naamswijzigingsprocedure overwogen maar snel vanaf gezien. Heeft ook iemand hier een bedrijfje en dan wordt dat ineens veel rompslomp. Welwillende gemeente wilde overigens best het straatnaambord verplaatsen en bij de singel een extra verwijzing naar het hof maken.

Maar wat meer opschoot was even in de techniek van Open Street Maps duiken en zorgen dat het hof daar juist wordt weergegeven. Daar zijn uiteindelijk veel navigatiesystemen op gebaseerd. Daarna Google maps ook gedaan. Alleen TomTom blijft een drama om een wijziging in de kaart te doen, dat wordt maar niet doorgevoerd.
Voor bezorging scheelde dat uiteindelijk heel veel en bijna alles gaat nu goed. Bezorgers met een op TomTom gebaseerd systeem pakken ook wel Google maps als ze het niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In navolging van @DeBolle ; ik woon in een nieuwbouwstraat waar de huizen allen al een WOZ-peildatum hebben van 2020. En nog steeds zijn er meerdere systemen bij verzekeraars en telecomproviders die postcode+huisnummer niet kennen.

Dit om dus te illustreren dat een verhuizing op papier inderdaad jaren kan voortslepen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik heb eenzelfde probleem gehad en ik kan uit ervaring vertellen dat dit blijft fout gaan helaas.. Ik zat in een appartement waar op 1 gang, de ingang van 2 appartementen (boven elkaar) als deur zat. Dan zaten er twee deuren naast elkaar, waar de linker deur direct het appartement in ging, maar de rechter deur ging dus eerst een trap op, en dan kwam je in je appartement (dus eigenlijk erboven).

Nu was de benummering zo beroerd gedaan dat elke bezorger halverwege de gang omdraaide omdat ie dacht dat ie op de verkeerde verdieping stond. De reeks zat dan een getal of 30 van mijn appartement af, waardoor de bezorger dacht: 'ah ik zit nog iets te laag, ik moet nog 1 verdieping omhoog'.

En zo ging dat jaren achter elkaar, terwijl ik het overal bij zette.. Sommige draaien ook nog eens om of stonden in de toren die aan mijn appartement zat (waar ze exact dezelfde nummers hadden maar de straatnaam is anders). Toch zaten beide complexen aan elkaar en kon je gewoon doorlopen van de ene naar de andere... Wie dat ontwerp bedacht heeft moeten ze echt ontslaan.. Jarenlang gezeur mee gehad, blij dat ik er nu vanaf ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 18:09
In navolging van de praktische kant die @DeBolle schets, weet dat dit waarschijnlijk ook gezegd zal worden aan alle inwoners van het hof. Als je verder wil gaan met de wijziging, ga je best transparant zijn aan je buren en dit ook moeten zeggen zodat je buren dit niet voor de eerste keer van de gemeente horen.
Zoniet kan dit overkomen dat je dingen probeerde te verbergen en dan gaat niemand nog mee in het verhaal. Best dat iedereen op voorhand weet waar ze in zullen stappen en dat het eerst wat slechter zal worden dan beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 12:20

liberque

Vrijzinnig!

KNed schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Hele creatieve oplossing! (y)
Alsjeblieft niet zeg. Zelf rij ik ook naar klanten op adresbasis en het is gewoon een standaard veronderstelling dat even nummers aan de ene kant van de straat zitten en oneven nummers aan de andere kant. Daar wordt al veels te vaak van afgeweken waardoor je simpelweg het adres niet kan vinden.

Wat je niet moet vergeten is dat alles gemeten wordt: dus ook de tijd dat je onderweg bent. Erg frustrerend dat je dus uiteindelijk de klant moet bellen met de tekst: ik kan je huis niet vinden. Zeker als het regent of bloedheet is en ik de halve straat heb moeten zoorzeulen met mijn gereedschap maakt me niet vrolijk.

Nee, zet er dan gewoon 100 voor. Dus hof nummer 1 2 3 4 5 6 worden dan hof 101 102 103 etcetera. Dan de gemeente bij de ingang van de straat een bordje laten zetten blabla hof nummers 100 - 106 die kant op en dat ook bij de ingang van het hof.

Is een stuk duidelijker voor argeloze personen zoals wij ;)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Creëer je niet een nog groter probleem door de straatnaam aan te passen? Het probleem ligt niet bij de naam en postcodes. Die zijn uniek en technisch gezien is dit dus geen probleem. Het probleem ligt bij de mens. Blijkbaar wordt er niet goed gekeken. Waarom niet de koerier eerst een bericht sturen? Of bij de opmerkingen van thuisbezorgd een opmerking invullen over het straatnamenfiasco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Septimamus schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:39:
Creëer je niet een nog groter probleem door de straatnaam aan te passen? Het probleem ligt niet bij de naam en postcodes. Die zijn uniek en technisch gezien is dit dus geen probleem. Het probleem ligt bij de mens. Blijkbaar wordt er niet goed gekeken. Waarom niet de koerier eerst een bericht sturen? Of bij de opmerkingen van thuisbezorgd een opmerking invullen over het straatnamenfiasco.
Omdat dit ongelofelijk irritant is om elke keer te moeten doen? Hiervoor woonde ik ook in een flat waar de straatnaam van X-hof was. Hoe vaak ik wel niet mensen aan de deur had die X-Weg <huisnummer> moesten hebben... ik heb zelfs een keer de fucking politie aan m'n deur gehad, schrok me de tering (was huiselijk geweld melding dus die kwamen met 4 man luid bonzend op de deur binnen).

Het is vele malen praktischer als de straten niet op elkaar lijken. Geen gezeik met iedereen die op straatnaam werkt ipv postcode + Huisnr.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:31
AW_Bos schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:34:
[...]

Dat klopt. Ik had ook eens een dergelijk verhaal gelezen. Uit oogpunt van privacy wouden ze niet de postcode vertellen. Maar het was geen 1234 AB. Die bestaat volgens Postcode.nl (gelukkig) niet eens.

Dat gaat waarschijnlijk hierover.

Zo is er een ook een vergelijkbaar verhaal met een GPS coördinaat in Dronten.

Dit helpt de TS weinig, maar is wel interessant om te zien wat dit soort testwaarden voor impact kan hebben. Dan kun je beter 0000 ZZ gebruiken.

offtopic:
Ik zou ook niet de bezitter willen zijn van telefoonnummer 06-12345678

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 10:53
Ken het probleem. Ik woon in het Plan van Gool in Amsterdam Noord en men heeft tijdens de jaren 50 toen het gebouwd werd iets leuk bedacht. Zijn allemaal laagbouw appartementen die aan elkaar gekoppeld zijn met de leuke twist: Woningen op de begane grond hebben de straatnaam Het Laagt. De bovenliggende woningen, waarbij de ingang ergens anders is, hebben de straatnaam Het Hoogt. |:(

En om het af te maken, de weg zelf is benoemd Het Breed, dat is voor de bijgebouwen en scholen die tussen de appartementcomplexen liggen 8)7

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hoi1234 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:45:
En zelf een bordje fabriceren waar je alle huisnummers + 100 op zet? Bij de bezorgdienst huisnummer + 100 aangeven en klaar. Alleen pakketdiensten kunnen er niks mee.

Wel even voor de zekerheid erbij zetten dat je op huisnummer woont.
Dat is misschien een oplossing ja, dat je andere huisnummers gebruikt dan die andere staat. Totdat er iemand een appartementsgebouw zet in die andere straat met +100 appartementen dan :)

Wij hebben hier zes straten met dezelfde straatnaam als ik heb, maar de huisnummers lopen gewoon door. Dus met de post gaat dat nooit fout. Wel met bezoek die geen huisnummer in de navigatie zetten en dan bellen vanuit een andere straat dat ze het huisnummer niet kunnen vinden :p Als mensen de eerste keer komen zeg ik het er daarom maar bij, huisnummer gebruiken als je de navigatie instelt :p

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 16-08-2022 10:35 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

TheIbex schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk hierover.

Zo is er een ook een vergelijkbaar verhaal met een GPS coördinaat in Dronten.

Dit helpt de TS weinig, maar is wel interessant om te zien wat dit soort testwaarden voor impact kan hebben. Dan kun je beter 0000 ZZ gebruiken.

offtopic:
Ik zou ook niet de bezitter willen zijn van telefoonnummer 06-12345678
Volgens mij is dat nummer van de KPN zelf. Maar ik zou ook geen bezitter willen zijn van 06-13371337 :+

De vroegere PTT had voor hun testomgeving 008 nummer-zoekmachine de fictieve plaats Xokum.
Wikipedia: Xokum. Vier straten en zelfs een heuze V&D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:04
MAX3400 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:00:
In navolging van @DeBolle ; ik woon in een nieuwbouwstraat waar de huizen allen al een WOZ-peildatum hebben van 2020. En nog steeds zijn er meerdere systemen bij verzekeraars en telecomproviders die postcode+huisnummer niet kennen.

Dit om dus te illustreren dat een verhuizing op papier inderdaad jaren kan voortslepen.
Haha ja die ervaring heb ik ook. Ik kom het nu nog af en toe tegen. ( sinds 2017 nieuwbouw )
Meeste herkent het nu wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-09 16:11
Een straatnaam veranderen is geen oplossing voor niet lezende bezorgers. Hoevaak ik al niet in mijn eigen postwijk de pakketbezorger de juiste kant op moet helpen is onvoorstelbaar.

Prive woon ik in een situatie waarbij de begaande grond straat 1(huisnummer 4 t/m 10) is, etage 1 t/m 3 straat 2 huisnummer 2 met toevoegingen en huisnummer 2 zonder toevoegingen weer 50meter verderop zit. Lezen ze het streepje tussen de 2 en de toevoegingen helemaal niet dan staan ze 600m verderop bij 200 voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
The_Admin schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:57:
Is het (iig als eerste aanzet) niet makkelijker om het op een akkoordje te gooien met de mensen die op hetzelfde nummer in de 'straat' wonen? Zij een duidelijke sticker "LET OP: FAMILIE DE VOS WOONACHTIG OP TATJANA SIMICHOF 12" bij de bel en jij eentje met "familie de Leeuw op Tatjana Simicstraat 12?"
Zoiets zou ik ook proberen ja. Als de Hof dit probleem heeft, zal de Straat het probleem ook hebben lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:46
Er zijn al een aantal oplossingen aangedragen gevarieerd van complex (straatnaam wijzigen) naar iets toegankelijker (huisnummers oneven maken of +100) en simpel (bordje op de deur, verwijzen naar buren in andere straat). Ik denk zelf dat dat -op redelijke termijn- iets doen met de huisnummers het meeste kans van slagen heeft. Een andere straatnaam was het best geweest vóór de bouw van de straat maar zal nu alleen maar extra problemen opleveren bij wijziging.

Met uitsluitend gebruik van een navigatiesysteem denk ik niet dat er veel problemen zijn, het knelpunt zit hem er vooral in dat mensen niet lezen. Ik zou voor de korte termijn opperen om iets aan de bebording te doen. Heb je bijvoorbeeld het Piet Snothof en de Piet Snotstraat, dan kun je vragen om (extra) borden die zeggen:

------ PIET SNOT ------
<-- HOF | STRAAT -->

Of een bord dat bij het inrijden van de wijk al aangeeft welke richting het hof en welke richting de straat is, zodat de bezorger geconfronteerd wordt met het feit dat er twee opties zijn. Of de al genoemde witte onderborden bij de straatnaamborden waarop in hoofdletters HOF of STRAAT staat, al denk ik dat dat minder effectief is wanneer mensen niet vooraf bewust worden gemaakt van het feit dat er een keuze is. Het best is om op één bord aan te geven dat ze tussen het hof en de straat moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Stoelpoot schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Zoiets zou ik ook proberen ja. Als de Hof dit probleem heeft, zal de Straat het probleem ook hebben lijkt me.
Ja, dit lijkt mij ook de makkelijkste oplossing. Uiteindelijk zullen de lokale bezorgers het verschil wel leren.

Wij wonen aan een "...WEG", waarbij er ook een straatnaam is zonder de toevoeging van "weg". Er zijn ook hier bezorgers die gewoon niet het hele adres lezen en dus mijn pakketjes 2 blokken verderop dumpen omdat ze het nummer niet kunnen vinden. Echt heel irritant.

[ Voor 27% gewijzigd door Tristan op 16-08-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ik denk dat stap één een comité vormen met je buren en consensus regelen dat iedereen wil dat het aangepakt wordt. Betrek ook de buren de bij van ...straat die identieke nummers hebben met de ...hof bewoners, om aan te tonen dat zij er ook overlast van hebben.

Zorg dat je voordat je naar de gemeente stapt dat je een lijstje met mogelijke oplossingen klaar hebt liggen. Ik zie hierboven al een paar mooie voorbeelden. Helaas zijn veel ambtenaren lui en kant en klaar een pakketje aanleveren is een stuk kansrijker als dat ze zelf moeten gaan nadenken. ( Ik bied alvast mijn excuses aan voor ambtenaren die dit lezen en zich aangesproken voelen ;) )

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 14:58

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

liberque schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

Alsjeblieft niet zeg. Zelf rij ik ook naar klanten op adresbasis en het is gewoon een standaard veronderstelling dat even nummers aan de ene kant van de straat zitten en oneven nummers aan de andere kant. Daar wordt al veels te vaak van afgeweken waardoor je simpelweg het adres niet kan vinden.
Eat your hart out

In deze wijk is de ambtenaar voor het huisnummerbesluit of op carnavalsmaandag bezig geweest of heeft de Links/Rechts methode zeer strikt doorgevoerd bij de ingang van een hofje.
Jaren gewoond en jaren post gehad voor een even nummer terwijl ik op een oneven nummer woonde :)
https://www.openstreetmap.org/way/7244474

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:12
Echt een super irritant probleem en erg herkenbaar. Wij wonen in een nieuwbouw wijk aan de rand van het dorp. Echter was dit deel vroeger van het aanliggende dorp. Volgens vele systemen wonen wij op een totaal andere postcode locatie dan dat we eigelijk hebben. BAG is staat goed maar google maps niet.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eenvoudigste lijkt me een nieuwe nummerreeks die niet overlapt met de -straat. Honderd er voor ofzo. Maar het belangrijkste is om een ambtenaar te interesseren om het op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:04:
Het eenvoudigste lijkt me een nieuwe nummerreeks die niet overlapt met de -straat. Honderd er voor ofzo. Maar het belangrijkste is om een ambtenaar te interesseren om het op te pakken.
Nog veel belangrijker lijkt mij in gesprek gaan met de andere bewoners in de straat. Wie zegt dat die mensen dezelfde overlast ervaren of er net zo zwaar aan tillen?
Als die het niet zo problematisch ervaren dan haal je nogal wat overhoop met welke actie dan ook waarbij het adres en/of huisnummer 'ineens' anders wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Helpt misschien iets? Denk dat straatnaam wijzigen echt erg lastig wordt en je mogelijk alleen maar dieper in de penarie brengt? Mogelijk dat de lokale media nog wat kan betekenen? Lokale sufferdje smult meestal van dit soort klein leed verhalen.
Plattegrondje erbij met de twee straten aangeduid ;)
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Nog veel belangrijker lijkt mij in gesprek gaan met de andere bewoners in de straat. Wie zegt dat die mensen dezelfde overlast ervaren of er net zo zwaar aan tillen?
Als die het niet zo problematisch ervaren dan haal je nogal wat overhoop met welke actie dan ook waarbij het adres en/of huisnummer 'ineens' anders wordt.
Of je start een procedure dat die andere straat van naam veranderd ;) Heb je er verder geen last van, navigatie blijft gewoon werken etc ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 16-08-2022 14:22 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
Nivado schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:42:
Ik denk dat je beste kans ligt bij de combi van de volgende 2 verbeter opties:

2. een wit bordje met zwarte text "hof" is daar zoals bijvoorbeeld hier: https://www.google.com/ma...YaUflg!2e0!7i13312!8i6656
Dit is inderdaad wel een goeie. Het zal nog steeds lastig zijn om uit te voeren aangezien iedereen nog steeds moet "verhuizen" op papier, maar wellicht is dit traject simpeler. En een bordje klinkt ook als een goed idee, hoewel ik me afvraag in hoeverre bezorgers dit gaan lezen. Vooral in het donker. Maar het zou kunnen helpen als het standaard onder alle straatnaam bordjes hangt. Dit is iets concreets wat ik bij een ambtenaar neer kan leggen, bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde

Tatjana Simichof? Buurman, wat doet u nu?

Nee, geintje. Op zich een goed idee, alleen wil ik eigenlijk niet teveel met die persoon te maken hebben. Er woonde eerst een gezinnetje, maar vrouwlief is er met de kinderen vandoor en nu woont die kerel daar alleen en volgens mij gaat het niet helemaal goed met hem. Laatst stond 'ie om 4 uur 's nachts voor de deur om een kinderbril te brengen die hij op straat vond en dacht dat die van mij was (ik heb niet eens kinderen) en toen stak hij een heel verhaal af dat z'n vriendin er vandoor was, dat hij nu meerdere kinderen bij meerdere exen had en er binnenkort wel nog 1 bij zal komen. Ik wil dat allemaal niet weten joh. Daarbij is hij soms wekenlang niet thuis en zijn directe buren zeggen dan dat ie waarschijnlijk ergens vast zit. Maar een bordje is op zich geen slecht idee, misschien is dat het overwegen waard als het wat beter met hem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
Stoelpoot schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Dat is het maffe, die hebben er (bijna) geen last van. Je moet de -STRAAT inrijden om überhaupt bij het -HOF te komen, dus wellicht is dit de reden dat hun bezorgingen bijna nooit bij ons uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Steenvoorde schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Dat is het maffe, die hebben er (bijna) geen last van. Je moet de -STRAAT inrijden om überhaupt bij het -HOF te komen, dus wellicht is dit de reden dat hun bezorgingen bijna nooit bij ons uitkomen.
Dat is nieuwe informatie.

Dan is de snelste oplossing om bij je bestellingen een hoger huisnummer op te geven dan er in de -STRAAT is. Vervolgens koop je zelf een huisnummer bordje met dat nummer erop en dat plak je naast je eigen nummer.

Bezorger rijdt door de -STRAAT op zoek naar huisnummer. Vindt hoge nummer nietl; rijdt door de -HOF in en ziet bij jouw huis zijn nummer

Problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

We hebben 6 huizen in het hof, in 2 wonen alleenstaande 80+ mannen die er vrijwel zeker geen last van hebben. bij 1 huishouden met 60+ mensen twijfel ik, maar de andere 3 huizen hebben er zeker weten ook last van. Die zie ik ook vaker de -STRAAT inlopen om een pakket op te halen. Dus ja, hier verwacht ik wel weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 12:20

liberque

Vrijzinnig!

ollie1965 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

Eat your hart out

In deze wijk is de ambtenaar voor het huisnummerbesluit of op carnavalsmaandag bezig geweest of heeft de Links/Rechts methode zeer strikt doorgevoerd bij de ingang van een hofje.
Jaren gewoond en jaren post gehad voor een even nummer terwijl ik op een oneven nummer woonde :)
https://www.openstreetmap.org/way/7244474
Precies wat ik bedoel. Als je dan toch een oplossing zoekt kijk dan niet verder dan je eigen voortuin maar kijk naar alle partijen.

Als je opeens enkel (on)even nummers gaat gebruiken krijg je gewoon andere problemen of moeten mensen zich rotzoeken en dan hebben we over een aantal maanden er weer een topic over. Maak het failproof zodat je er direct mee klaar bent en het voor iedereen duidelijk is.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 28-09 19:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aox-NMNBkzAeGyhgbGLzM3NmtKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yjfvdbPM9CQQ8NmOWSLyuXRF.png?f=fotoalbum_large

Misschien als tijdelijk oplossing of als suggestie richting de gemeente het oplossen met letters.

Hofjes en pleinen zijn altijd verwarrend voor beginnende postbodes / maaltijdbezorgers omdat deze niet even/oneven gebruiken.

Verder klinkt het alsof jouw straatnaam niet volgende de afgesproken standaard (van Gemeente Heumen dan) is:
https://www.heumen.nl/_fl...g_en_straatnaamgeving.pdf
Leuk document, hier staat volgens mij alles in wat je moet weten.
Will_M schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:43:
@Steenvoorde Je weet dat straatnamen er écht niet toe doen bij adresseringen maar dat er op Postcode / Huisnummer gesorteerd wordt?
Lijkt me stug, met postcode en huisnummer kun je helemaal geen logische routes maken.

[ Voor 45% gewijzigd door HenkEisDS op 16-08-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:30
@Steenvoorde Begin eens met naar de NEN 5825 te kijken. Daar staan de regels voor het afkorten van te lange (straat)namen in. De afkorting hangt een beetje af van de exacte straatnaam.

Eerst punten ed eruit, daarna titels afkorten. Daarna romeinse cijfers naar gewoon omzetten, geografische aanduidingen Noord=N etc, daarna straatypen waarbij straat=str maar hof=hof blijft. Daarna bijvoeglijke naamwoorden Kleine=Kl, voorzetsels. In principe staat je straat in afgekorte vorm bij de geemnte geregistreerd en in alle postcode tabellen. Als een organisatie (overheid of bedrijf) de naam foutief heeft afgekort zou ik ze op de NEN normwijzen....

Een linkje naar een soort van beschrijving, de NEN norm zelf is een betaalde (44 euro) en mag ik dus niet delen, een voorbeeldje van elders: Een in de BAG als “Burgemeester Le Fèvre de Montignylaan” opgenomen openbare ruimte wordt dan afgekort als “Burg L F de Montignyln”

Straatnaam wijzigen zal vast niet gaan gebeuren omdat de bezorger het verschil tussen Hof en Straat niet snapt.... Een paar keer je koude pizza weigeren werkt vast beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:39
Will_M schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:05:
[...]

En dan krijg je dadelijk weer een samenvoeging van gemeenten waardoor de voormalig zelfstandige woonplaats "XYZ" ineens "XYZ Gemeente ABC" wordt (en je dus dubbele straatnamen binnen één gemeente krijgt)... Voor de logica wordt dan bijv. de Kerstraat in "XYZ Gemeente ABC" hernoemd naar 'Oude Kerkstraat' doordat de gemeente "ABC" ook al een Kerstraat heeft en je geen dubbele straatnamen in één gemeente kunt hebben.

Géén dubbele namen meer maar de postbesteller is wéér de weg kwijt (terwijl 'ie de CORRECTE adressering gewoon 100% nauwkeurig af kan leiden uit de postcode).

>:)
Dit is niet waar, in onze gemeente zijn gewoon 2 kerkstraten. Een in het ene dorp en de andere in het andere dorp.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga je niet voor elkaar krijgen met zo'n onbenullige reden. Mocht je nou toevallig aan de "Harvey Weinstein-hof" wonen, dan geef ik je overigens nog wel een kans. Het heeft echt heel erg veel impact, dus dan moet je wel met een heel groot "maatschappelijk" iets komen. Een incidenteel verkeer bezorgd pakketje of ander poststuk gaat hem niet worden.

Ik woon trouwens in een straat die in het verleden van naam veranderd is. Maar dat was meer een "uitbreiding" van de naam van "Singel" naar iets wat niet op 1 regel past op het straatnaambordje. :) En aangezien het de enige singel is hier, snapt iedereen elkaar ook nog en zijn de huisnummers niet veranderd.

Ik denk dat je om te beginnen met een door de hele hof unaniem gesteund verzoek naar de gemeente moet stappen. Mocht je dan met heel veel mazzel gehoor vinden bij de gemeente, dan mag je nog steeds rekenen op een flinke doorlooptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ozzie schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

Dit is niet waar, in onze gemeente zijn gewoon 2 kerkstraten. Een in het ene dorp en de andere in het andere dorp.
Ik denk dat heel veel mensen dan ook helemaal niet zitten te wachten op een nieuw adres. En als je dan een paar kernen samenvoegt tot 1 gemeente, dan kan het dus inderdaad voorkomen dat je 2 Kerkstraten en 2 Dorpstraten hebt.

Maar ga maar eens kijken bij "De Wierbalg" in Julianadorp en realiseer je dat het nog veel onhandiger kan. :) Daar heeft de halve wijk dezelfde straatnaam.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:29:
Dat ga je niet voor elkaar krijgen met zo'n onbenullige reden. Mocht je nou toevallig aan de "Harvey Weinstein-hof" wonen, dan geef ik je overigens nog wel een kans. Het heeft echt heel erg veel impact, dus dan moet je wel met een heel groot "maatschappelijk" iets komen. Een incidenteel verkeer bezorgd pakketje of ander poststuk gaat hem niet worden.
Ik vind dat je hiermee het probleem van @Steenvoorde enorm bagatelliseert. Als ik de TS lees zijn het niet een paar pakketjes, maar zowat alle pakketjes. Daarnaast is het gewoon bloed irritant als je eten altijd te laat en koud aankomt. Jou maakt dat misschien niet uit, maar ik kan bijvoorbeeld behoorlijk hangry worden als ik niet op tijd eet. En als je er dan alles aan doet om er voor te zorgen dat de bezorgers zouden kunnen weten waar ze moeten zijn, en ze snappen het nog niet, dan is dat gewoon frustrerend.
En bezorgers opvoeden, laat me niet lachen. Dat zijn er echt teveel. De kans dat je in een gemiddelde stad meer dan 2x dezelfde bezorger hebt in een jaar is verwaarloosbaar. Die is de 2e keer dus allang vergeten dat hij bij "Hof" moest zijn.

Ik ben het wel met je eens dat het wijzigen van de straatnaam niet eenvoudig zal zijn en op veel verzet zal stuiten, zie daarom ook mijn eerdere voorstellen, met mogelijk realistischere opties.

[ Voor 7% gewijzigd door Nivado op 16-08-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Stel dat je verhuist, ben je dan verplicht om deze problemen te melden bij verkoop van je huis? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
Nivado schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:28:
[...]

Ik vind dat je hiermee het probleem van @Steenvoorde enorm bagatelliseert. Als ik de TS lees zijn het niet een paar pakketjes, maar zowat alle pakketjes. Daarnaast is het gewoon bloed irritant als je eten altijd te laat en koud aankomt. Jou maakt dat misschien niet uit, maar ik kan bijvoorbeeld behoorlijk hangry worden als ik niet op tijd eet. En als je er dan alles aan doet om er voor te zorgen dat de bezorgers zouden kunnen weten waar ze moeten zijn, en ze snappen het nog niet, dan is dat gewoon frustrerend.
En bezorgers opvoeden, laat me niet lachen. Dat zijn er echt teveel. De kans dat je in een gemiddelde stad meer dan 2x dezelfde bezorger hebt in een jaar is verwaarloosbaar. Die is de 2e keer dus allang vergeten dat hij bij "Hof" moest zijn.

Ik ben het wel met je eens dat het wijzigen van de straatnaam niet eenvoudig zal zijn en op veel verzet zal stuiten, zie daarom ook mijn eerdere voorstellen, met mogelijk realistischere opties.
Precies. Dit was de reden dat ik dit topic begonnen ben en ik heb al veel nuttige ideeën mogen lezen waar ik zelf nooit op gekomen zou zijjn. Ik heb me natuurlijk wel al ingelezen en wist al dat het een ingrijpend proces zou zijn, en ook dat ik zonder consensus van alle bewoners hier in het hof sowieso niet ver ga komen.Maar wel heb ik nu een beter idee bij wat ik kan verwachten en wat ik eventueel kan doen om het te verbeteren zonder zo'n heftige stap te nemen.

Want het is niet alleen een koude pizza. Ik heb een rouwkaart gemist, waardoor ik een uitvaart gemist heb, ik heb diverse rekeningen gemist met extra kosten als resultaat, en enorm veel tijd moeten besteden in het aanbellen bij alle buren en als dat zonder resultaat was verschrikkelijk lange email discussies moeten voeren om mijn geld terug te krijgen. En een andere straatnaam gaat dat waarschijnlijk verhelpen, dus ik hoop vooral dat ik met deze info dingen iets beter kan maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenvoorde
Fiber schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:35:
Stel dat je verhuist, ben je dan verplicht om deze problemen te melden bij verkoop van je huis? O-)
Dat lijkt me niet, dit is geen tekortkoming aan de woning. Ik bedoel, als er een kerncentrale achter je huis staat ben je dat ook niet verplicht te melden, de koper heeft ook een onderzoeksplicht en dit is buiten de invloedssfeer van de verkoper. Maar mocht ik dit mis hebben dan hoor ik het ook graag, dan kan ik de vorige bewoners misschien nog kaalplukken lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Steenvoorde schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:31:
Mijn straatnaam is al vrij lang (25 letters) en eindigt met ."hof", maar nu staat haaks op mijn hof ook een straat met precies dezelfde lange naam maar dan met "straat" aan het eind.
Misschien als een soort tussenweg (no pun intended) naam laten veranderen in 'hof van ... ' ?

In wezen veranderd er dan niet heel veel maar voor de bezorger die alleen de eerste 5 letters leest is dat denk ik al een stuk minder verwarrend.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 21:14

wij

Steenvoorde schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:40:
[...]
Want het is niet alleen een koude pizza. Ik heb een rouwkaart gemist, waardoor ik een uitvaart gemist heb, ik heb diverse rekeningen gemist met extra kosten als resultaat, en enorm veel tijd moeten besteden in het aanbellen bij alle buren en als dat zonder resultaat was verschrikkelijk lange email discussies moeten voeren om mijn geld terug te krijgen.
Ik heb precies dezelfde situatie met een ...straat en ...hof en inderdaad gaat het regelmatig mis. Notabene in een nieuwbouwwijk.

De makkelijkste oplossing is toch om even een praatje te maken met de mensen in het huis met jouw huisnummer in de andere straat. Het is een kleine moeite om verkeerd bezorgde post/pakketjes gelijk even te brengen / halen. Desnoods wissel je telefoonnummers of whatsapp uit?

Als een pakje bij 'de buren' in de andere straat ligt kan het wel lastiger zijn idd. Maar dat komt nou ook weer niet zoveel voor. En vaak ligt er dan wel een briefje bij het huis met hetzelfde nummer. Of kun je iets zien in ja app / mail op welk huisnummer het is bezorgd. Meestal de naaste huizen. Dat kun je onderling toch wel oplossen?

En natuurlijk de postbodes en bezorgers blijven wijzen op de straatnamen. Al zitten er vaak types tussen die überhaupt het verschil tussen straat en hof niet begrijpen, verstaan, kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 16:40

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Maar ga maar eens kijken bij "De Wierbalg" in Julianadorp en realiseer je dat het nog veel onhandiger kan. :) Daar heeft de halve wijk dezelfde straatnaam.
Half Nijmegen is op die manier van een naam voorzien... Heeft een ambtenaar waarschijnlijk tegen z'n pensioen aangezeten en geen inspiratie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet of dit al gedeeld was, maar hier is een (wellicht wat gedateerd) artikel dat wellicht wat inzicht geeft:
https://www.overstraatnam...-straatnamen-zo-maar.html - 2008
En van dezelfde site, maar wat recenter:
https://www.overstraatnam...traatnamen-aanpassen.html - 2020

Al met al: de kans dat een straatnaam gewijzigd wordt, lijkt me heel klein, helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 16-08-2022 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:54:
[...]

Ik heb precies dezelfde situatie met een ...straat en ...hof en inderdaad gaat het regelmatig mis. Notabene in een nieuwbouwwijk.

De makkelijkste oplossing is toch om even een praatje te maken met de mensen in het huis met jouw huisnummer in de andere straat. Het is een kleine moeite om verkeerd bezorgde post/pakketjes gelijk even te brengen / halen. Desnoods wissel je telefoonnummers of whatsapp uit?

Als een pakje bij 'de buren' in de andere straat ligt kan het wel lastiger zijn idd. Maar dat komt nou ook weer niet zoveel voor. En vaak ligt er dan wel een briefje bij het huis met hetzelfde nummer. Of kun je iets zien in ja app / mail op welk huisnummer het is bezorgd. Meestal de naaste huizen. Dat kun je onderling toch wel oplossen?

En natuurlijk de postbodes en bezorgers blijven wijzen op de straatnamen. Al zitten er vaak types tussen die überhaupt het verschil tussen straat en hof niet begrijpen, verstaan, kunnen lezen.
Eigenlijk wel een beetje raar, dat je zoiets moet overleggen. Op ons vorig adres kwam het ook weleens voor, dat we post of incidenteel een pakketje voor een ander ontvingen. Wij woonden vlakbij een T-spitsing in een rustig woonwijkje. Elke straat aan die T-splitsing had een eigen naam, maar soms dacht een bezorger dat de straten die in elkaars verlengde lagen 1 straat waren. Meestal zie je nog wel op tijd, dat het pakketje niet voor jou is. Maar soms check je het een keer niet en dan is de bezorger natuurlijk al weg als je het doorhebt. Dan weet je als ontvanger toch, dat de geadresseerde nooit te horen gaat krijgen dat zijn pakketje of brief bij jou ligt? Hoeveel moeite is het dan om er even langs te lopen (of een appje in de buurt-app te gooien als je die hebt)? Ik heb ooit zelfs eens een "pakketje voor de buren 2 deuren verderop" aangenomen. Keek ik later op het label, was het dus een "pakketje voor de buren 2 deuren verderop bij de mensen met hetzelfde huisnummer als wij maar dan in de andere straat". Dat was nog in de tijd dat ze briefjes achterlieten als ze het bij de buren hadden bezorgd. Kwamen de mensen van 2 deuren verderop bij ons aan de deur voor een pakketje wat helemaal niet voor hen was.....

Qua pizza's is het heel simpel. Gewoon bij je bezorgtoko klagen dat je al X keer een steenkoude pizza ontvangen hebt en aangeven dat ze de pizza retour krijgen als hij nog een keer koud aankomt. Heb ik bij New York hier ook gewoon een keer gedaan. Als je niets zegt, dan onderneemt de verantwoordelijke voor het filiaal zeker geen actie. Niet kunnen vinden is tegenwoordig gewoon kul. Zelfs Google Maps brengt je tegenwoordig binnen 50 meter van de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:48
Firestorm schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:36:
[...]

Half Nijmegen is op die manier van een naam voorzien... Heeft een ambtenaar waarschijnlijk tegen z'n pensioen aangezeten en geen inspiratie gehad.
Hetzelfde geldt voor Wijchen, echter bestaan de huisnummers uit 4 cijfers waarvan de eerste 2 de straat/het hofje aanduiden en de laatste 2 de woning. Dus dan heb je het dus bijvoorbeeld over de 38e straat van De Flier. Leuk als je er al jaren woont, maar anders heb je geen idee over welke straat iemand het heeft.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Pagina: 1