Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudink12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-03 18:35
Mijn vraag

Ik heb een offerte binnen gekregen voor een vaillant warmtepomp en warmtepomp boiler. Binnen de offerte valt ook het leveren, monteren en in bedrijf stellen. Is dit een "normaal" bedrag of is dit veel te gek?

Het betreft de volgende offerte:
  • Vaillant aroTherm plus warmtepomp VWL 125/6A 400 V
  • Vaillant buffervat VPS R 200/1B
  • Vaillant hydraulische module VWZ MEH 97/6 MB3 met naverwarmer en besturingsmodule
  • Vaillant aroStor warmtepompboiler VWL B 270/5 met extra spiraal
  • Leiding systemen t.b.v aan en afvoer lucht van de aroStor
  • Senso Comfort VRC 720 systeemregelaar met buitenvoeler
  • Vaillant set koppelingen dl. 1 ¼ rond 28mm
  • Vaillant aanlegthermostaat t.b.v. beveiliging LT circuit
  • Vaillant isolatiekappen 6 stuks
  • Alle benodigd leidingwerk, afsluiters regelventielen, koppelingen, bypassklepen montagekosten
Dit alles voor maar liefst €29.000,- in de BTW.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Als ik google naar de grote onderdelen dan kom ik uit op een kostenplaatje van €11.500,- De rest zou dan de arbeid en de rest van de onderdelen zoals isolatiekappen, leidingwerk, koppelingen etc. zijn.

Ik heb al bij andere bedrijven offertes gevraagd maar die geven geen offertes meer af of kunnen pas met een paar weken/maanden weer reageren.

Graag hulp hierbij. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Kortom: voor 17.000 euro arbeid plus nog wat onderdelen ...

Je zou een uitgebreide offerte kunnen vragen met alle kostenposten waar ook de uren per onderdeel in staan. Dan zul je lezen dat er wellicht een stelpost is voor "onvoorzien" (1000 euro of zo) en een post "winst en verlies". Die kan ook zomaar 3 of 4% zijn van de totaalsom. Daarnaast kan het uurtarief zomaar 80 euro ex btw zijn, of zelfs meer.

Helaas zijn er ook bedrijven die wat overdrijven met de prijs omdat "de klant toch nergens anders terecht kan". Of ze hopen door de hoge prijs dat je geen zaken wilt doen omdat ze te druk zijn om je te helpen.

Ik verzin het niet en spreek uit ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door MarkS90 op 15-08-2022 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Voor zo'n bedrag lekker doorstoken met gas. >:)

Nee, alle gekheid op een stokkie. Ik heb nu hier een offerte voor een L/W monobloc 8 kW en een WP Boiler voor €12.500,- incl montage. Merk ben ik alleen huiverig voor .... Ferroli, maar Vaillant is volgens mij ook niet de top. Of zijn er gouden uitvoeringen? :+

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 15-08-2022 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:10
Mooi verder zoeken naar andere bedrijven of verder stoken op je ketel
Voor een lucht/ water is dit veelste hoog, deze installateur wil geen werk meer of denkt even snel geld te verdienen en zal daarom bij de eerstvolgende crisis geen bedrijf meer hebben en jij dus geen garantie als het binnen die termijn gebeurd

29k is zelfs in deze krappe markt nog veelste hoog