Ons nieuwbouwwoning wordt over enige tijd opgeleverd. Op zolder wil ik een scheidingswand plaatsen, belangrijk hierbij is de geluidsisolatie. Dit wordt mijn werkkamer, ik wil tijdens mijn vergaderingen zo min mogelijk geluidsoverlast hebben.
Alhoewel ik er geen ervaring mee heb lijkt metal stud redelijk makkelijk zelf uit te voeren.
Om mij goed voor te bereiden heb ik wat vragen:
Alhoewel ik er geen ervaring mee heb lijkt metal stud redelijk makkelijk zelf uit te voeren.
Om mij goed voor te bereiden heb ik wat vragen:
- Op zolder hebben we vloerverwarming, de liggers kunnen dus niet vastgespijkerd worden. Volgens mij kunnen de liggers vastgelijmd worden met high tack lijmkit, klopt dat?
- Welke breedte metal stud profielen gebruiken? Ik zie voornamelijk 45mm en 75mm voorbij komen. Of is 45mm sowieso te smal als er nog een stompe deur/kozijn moet komen?
- Glaswol of steenwol? Volgens mij heeft steenwol een betere geluidsisolatie. Indien ik voor 45mm profielen ga, hoe dik moeten de isolatieplaten zijn, 40mm of 45mm?
- De muur wordt +/- 4-5 meter breed, er komt een glaspartij van +/- 150cm breed bij +/- 110cm hoog. Daarnaast wil ik ook nog een stompe deur (met glas) plaatsen (voorbeeld). Moet ik nog ergens rekening mee houden?