[Radeon] Nieuwe drivers -> monitor weg

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
Ik had wat met m'n monitor driver zitten prutsen: standaard 1200x1024 @ 75Hz veranderd in 1200x1024 om zo hopelijk op 85Hz te geraken, maar toen kon ik enkel Optimal en Default kiezen ipv mijn refresh rates.

Ik installeerde dan maar terug 1200x1024 @ 75Hz, maar toen ging het nog altijd niet!

Ik heb dan maar een nieuwe drivers afgehaald, eerst beta, en nu deze: wme_radeon_4_13_7075, maar nu heb ik volgende probs:

- Display properties geeft (Unknown Monitor) on RADEON
- ik heb geen tabblad monitor meer bij m'n display settings
- op het tabblad Adapter kan ik geen refreshrate instellen
- device manager geeft geen monitor weer, maar wel 2 other devices: ATI VDM Rage Theater Video en een Unknown Device

Ik heb een Radeon 64MB DDR ViVo. De bijgeleverde drivers werkten vrij goed, maar die zijn al wel 'een tijdje' oud. Op de Ati site zijn enkel Radeon drivers te vinden, en blijkbaar geen specifieke drivers voor DDR ViVo?

Verder gebruik ik WinME.

edit:

Nog vergeten te vermelden dat ik nu op 60Hz draai, en dit doet PIJN! aan m'n ogen.
Spijtig dat er zoveel probs zijn met die Iiyama's, anders had 'k zo'n 19"-er gekocht.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Op maandag 27 augustus 2001 12:18 schreef Nephilim het volgende:

Op de Ati site zijn enkel Radeon drivers te vinden, en blijkbaar geen specifieke drivers voor DDR ViVo?
Dan heb je niet goed gekeken, als je gewoon de volgorde aanhoudt kun je gewoon voor vivo64 kaarten de driver halen

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:28

Paladin

Play Ball!

waarschijnlijk ligt het aanhet feit dat je monitor in ene onbekend is geworden. zodat windows je niet meer toelaat in de refresh rates enz.

ik zou als ik jou was dus ook weer even een monitor aangeven en het dan nog is proberen.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Nephilim
Op maandag 27 augustus 2001 12:58 schreef ScooBY_DoO het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gekeken, als je gewoon de volgorde aanhoudt kun je gewoon voor vivo64 kaarten de driver halen
Deze pagina's volg ik: http://support.ati.com/products/pc/radeon/radeon64mb_ddr_vivo.html -> DRIVERS

http://support.ati.com/products/pc/radeon/radeon_drivers.html -> WINDOWS ME

http://support.ati.com/products/pc/radeon/winme/radeon_winme_drivers.html -> Recommended Driver - 4.13.7075

http://support.ati.com/drivers/winme/winme_radeon_4137075.html

Op deze laatste staat:

Supports
ALL-IN-WONDER RADEON
RADEON 64MB DDR
RADEON 32MB DDR
RADEON 32MB (SDR)
RADEON VE

Er staat dus nergens ViVo bij, en nochtans ben ik van die pagina vertrokken. Doe ik iets verkeerd dan?

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Nee je doet niets verkeerd, die drivers zijn de juiste ..

PC Specs

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

edit:

Nog vergeten te vermelden dat ik nu op 60Hz draai, en dit doet PIJN! aan m'n ogen.
Spijtig dat er zoveel probs zijn met die Iiyama's, anders had 'k zo'n 19"-er gekocht.
Thuis een Iiyama 19" (A901HT) en een Radeon 64 VIVO. Geen problemen hier. Kan gewoon tot 120 hz gaan in 1600x1200 (ook in alle andere modus). Kijk eens als je je monitor als plug and play kunt instellen. Dan zal hij alle modus kunnen vinden als het goed is.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Drivers voor je monitor (opnieuw) installeren en gewoon de laatste beta bij www.rage3d.com ophalen.

• ScooBY_DoO
www.ati.com --> drivers --> retail/generic (supported) -->
pc-support --> Ati graphic boards --> Radeon 64MB ddr vivo --> Drivers --> Win ME --> Recomended driver!

• Nephilim
Update:

Scherm is geïnstalleerd als 'Super VGA 1280x1024 @ 75 Hz'.
Gebruike drivers: wme_radeon_4_13_7075.exe, rechtstreeks van www.ati.com.

1. Via Control Panel de Display Drivers verwijderd, geen reboot
2. In C:\Windows\Inf alle ATI*.inf files verwijderd
3. Reboot
4. In het register bij LOCALMACHINE: bij Software Ati Technologies verwijderd, en bij System|CurrentControlSet|Services|Class|Display heb 'k 0000 en onderliggende sleutels verwijderd.
5. Reboot
6. Standaard VGA kaart staat geselecteerd, dubbelklik op drivers en ze worden uitgepakt. WinME, geeft waarschuwing dat ze niet gecertifieerd zijn (oid), Ja geklikt op verder te gaan.
7. Reboot
8. Bij het opstarten: The driver file that displays items correctly on your screen isn't working. To fix this, ...

Nu draai ik dus 640x480, 16 colors, 50Hz

WTF is going on??

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Volgens mij is er totaal niks mis met die drivers of wat dan ook maar is je monitor op standaard monitor gegooid door windows ipv je iiyama. Oftewel zorg dat je die drivers weer instald je monitor van standaar monitor afgooid en vervolgens de juiste refresh rate enz installed. scheelt een hoop geeikel iig want volgens mij zit daar het probleem.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Nephilim
Op maandag 27 augustus 2001 15:11 schreef Paladin het volgende:
Volgens mij is er totaal niks mis met die drivers of wat dan ook maar is je monitor op standaard monitor gegooid door windows ipv je iiyama. Oftewel zorg dat je die drivers weer instald je monitor van standaar monitor afgooid en vervolgens de juiste refresh rate enz installed. scheelt een hoop geeikel iig want volgens mij zit daar het probleem.
Eum waar lees jij dat ik een Iiyama heb?? Ik heb zo'n standaard merkloos spul zonder drivers. De drivers die ik nu heb, heb ik altijd al gebruikt, daar scheelt dus niets mee.
Het ligt volgens mij wel degelijk aan die drivers, want de bijgeleverde drivers (die ondertussen al een jaar ofzo oud zijn), werken perfect.

• hjs
  • Niet online

hjs

dit is zoals ik het altijd doe
1). Uninstall your current ATI display driver. Do this by going into your control panel and running add/remove programs. ATI Display Driver should be one of the first few on your list. Choose yes when it asks if you would like to uninstall. Choose no when it asks to reboot.

2). Remove all leftover .inf files. Windows will use these to reinstall drivers (or at least try) without giving you an option for a clean install. To do this, you'll want to do a find all files/search, which can be accessed via the start menu. Windows ME has it labelled as search, and I believe Windows 9x has it labelled as find. In the search window, you'll want to enter ati*.inf as the target file. Don't bother making it search your whole hard disk, instead, under the look in field, type in C:\Windows\Inf, and make sure look in sub-folders is checked. Now your set, click find/search. Delete all files which it reports (make sure the location is c:\windows\inf or c:\windows\inf\other, do not delete ati*.inf files in other directories, just in case you chose to search your entire hard drive). Once you've completed the .inf flush, you're now ready to move on.

3). Reboot your computer. Windows will load with a default VGA adapter driver, which the ATI uninstall conveniently installs for you. Little do we know, ATI forgot to take out all the registry settings, ack! Here's what you need to do...

4). Run regedit. To do this, hit Start, click Run, and type regedit in the field and press Enter or hit OK. The windows registry entry will pop up. There are two sections you'll need to delete garbage from, the first one being the key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE. Click the plus next to software and in the directory tree below it you will see a key labelled ATI Technologies, simply highlight this key and hit the delete key on your keyboard. Click yes to confirm removal when Windows prompts you. That will fix all previous tweaks you may have done, so you can ensure a fresh driver install at default settings. Now, on to the next key(s) you'll want to delete. WARNING! The following keys which I recommend you delete automatically assume you are using only one display adapter(video card) in your system. If you are using more than one, I will assume you are literate enough to know which keys can safely be deleted without mucking up your secondary adapter. Go to the registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY, click the plus next to DISPLAY and you will see at least one sub key, normally labelled 0000. If your registry is dirty, you will likely see multiple keys, such as 0001, 0002, 0003, and so on. If you have only one video card in your system, it is now safe to delete every sub key of DISPLAY, including 0000. To do this highlight each key respectively and hit the delete key on your keyboard, click yes when Windows asks if you wish to remove the entry. Once you have deleted all keys, it is now time to close the regedit program and move on to the next step.

5). You will now need to go into your system device manager, which can be accessed in two ways. One, by right clicking on My Computer, clicking Properties, and then Device Manager in the following window, or you can access the device manager in your system Control Panel and double clicking on the System icon, and clicking Device Manager in the following window. Under Device Manager click the plus symbol next to Display Adapters, you will now see the Standard PCI adapter listed below. Highlight it and hit the delete key on your keyboard and click yes to confirm when Windows prompts you. It will then ask you to reboot your computer to finish removing the device, click no. Next step.

6). Extract/Unzip/Decompress your Radeon drivers of choice to a location which you will remember (I use C:\Windows\Desktop\Radeon). Once you have extracted the drivers, you can now reboot your computer to manually install them. I do NOT recommend using the ATI setup program to install drivers. When you reboot your computer, Windows will detect new hardware and ask if you wish for it to search for drivers. I always tell Windows where to search, and do not recommend you let Windows search automatically. Since Windows 9x and Windows ME vary slightly in this driver install process, I will assume you are familiar with basic driver installation and can handle pointing Windows to the directory which you extracted the drivers (i.e. C:\Windows\Desktop\Radeon for 7041 whql or C:\Windows\Desktop\Radeon\ATIDrive for all other driver packages). From here you may proceed to let Windows search the specified directories for the .inf file containing the driver install information, and the rest should be fairly self explanatory.

Alleen stap 6 doe ik altijd eerder (het uitpakken van de drivers dan), straks zit je halverwege dit verhaal en kom je erachter dat je zip corrupt is ofzo :(
ik doe na het installeren van de VGA drivers ook altijd ff een search op ati*.* en gooi wat bestanden weg uit windows\system.

En probeer deze 7153 drivers eens, zijn de laatste beta drivers, mischien is het wel een bekend verhaal en is het opgelost in een van de laatste beta-drivers (mij bevallen die drivers prima).

en installeer drivers voor je monitor !!

• Paladin

Paladin

Play Ball!

jonge windows is gaar en kan in ene je monitor eruit gooien en soms doen nieuwe drivers dat ook idd. Oftewel ga aan de achterkant van je monitor kijken van welk merk en type nummer hij is ga naar tablad geavanceerd bij je monitor instellingen en zeg dat windows die monitor moet gebruiken.
als dat gelukt is zou je als het goed is ook met die nieuwe drivers weer normale refresh rates kunnen instellen.

aangezien ik zelf radeon heb en tot nu toe alle drivers supers werken maar dit idd ook wel is gebeurt en knal ik van 100 hrz naar 60 hrz en dan blijkt dat windows me monitor ineens als standaart ziet en niet meer als een philips. oftwel standaart gaat niet hoger als 60 en je kan helemaal niks meer instellen.

en ik zou zeggen probeer dit gewoon serieus ff voor hetzelfde geld werkt het en kan je weer normaal met je pc werken.

• Nephilim
Op maandag 27 augustus 2001 15:19 schreef hjs het volgende:

[..]
Zo heb ik het ook ongeveer gedaan, maar dit werkte dus niet.
Op maandag 27 augustus 2001 15:20 schreef Paladin het volgende:

[..]
Het enige dat ik op de achterkant van de monitor vind, is:

Model name: VP1770 OA
Type no: J71C
Jean Company Ltd.

Bij gebrek aan drivers, heb ik die altijd al gewoon als standaard monitor geïnstalleerd gehad.

Heb nu wat verder gezocht, en de site blijkt http://www.jean.com.tw te zijn. Nergens vind ik echter een driver voor J71C

• Paladin

Paladin

Play Ball!

heeft windows geen standaard drivers voor jou monitor? want dat heeft windows voor mijn philips wel namenlijk ik heb geen monitor drivers geinstalled omdat windows zelf aangeeft welke monitor ik heb. je zou daar nog ff onder kunnen zoeken. dan rest mij nog een vraag is de monitor van een merk ofzo als compaq dell of wat dan ook?

• Nephilim
Op maandag 27 augustus 2001 15:53 schreef Paladin het volgende:
heeft windows geen standaard drivers voor jou monitor? want dat heeft windows voor mijn philips wel namenlijk ik heb geen monitor drivers geinstalled omdat windows zelf aangeeft welke monitor ik heb. je zou daar nog ff onder kunnen zoeken. dan rest mij nog een vraag is de monitor van een merk ofzo als compaq dell of wat dan ook?
Het merk is gewoon 'Jean'. In windows zitten er standaard geen drivers in, enkel die 'Super VGA ... ' monitors.

• Paladin

Paladin

Play Ball!

echt zeer irritant want ik heb zelf het id dat daar het probleem zit. maarja ander zou ik echt niet weten hoe je het anders op moet lossen. je zou is kunnen kijken wat een format c zou doen maarja das ook weer zo ontzettend heavy voor zo'n probleempje.

• Nephilim
Op maandag 27 augustus 2001 15:58 schreef Paladin het volgende:
echt zeer irritant want ik heb zelf het id dat daar het probleem zit. maarja ander zou ik echt niet weten hoe je het anders op moet lossen. je zou is kunnen kijken wat een format c zou doen maarja das ook weer zo ontzettend heavy voor zo'n probleempje.
In een format heb ik nu echt geen zin, daarmee wacht ik liever nog even zodat ik winxp kan testen.

Heb er net alles van ATI terug afgegooid, en de drivers van de CD geïnstalleerd ... zonder problemen terug op 1152*864, 16 bits @ 75 Hz.
As I said: het probleem ligt wel degelijk aan de drivers.

Nu werk ik dus met driver 4.12.3063

• hjs
  • Niet online

hjs

Download powerstrip eens, mischien kun je daarmee nog wat instellingen voor je monitor veranderen. (powerstrip staat wel op Tweakers.net ergens)

link

• ScooBY_DoO
Weet je dat zeker?

Super VGA werkt dat nu wel??? kan je dat niet veranderen in plug & play monitor?

Ik meen me te herinneren dat ik ook ooit super vga heb geprobeerd en dat werkte ok niet..... je kan als het goed is ook een monitor op resolutie selecteren in windows drivers.....

Verwijderd

Ik heb dan maar een nieuwe drivers afgehaald, eerst beta, en nu deze: wme_radeon_4_13_7075, maar nu heb ik volgende probs:

- Display properties geeft (Unknown Monitor) on RADEON
- ik heb geen tabblad monitor meer bij m'n display settings
- op het tabblad Adapter kan ik geen refreshrate instellen
- device manager geeft geen monitor weer, maar wel 2 other devices: ATI VDM Rage Theater Video en een Unknown Device
Ik heb als ik mij goed herinner ook met deze drivers onder ME hetzelfde meegemaakt. Het probleeem zat toen in de de win.ini (oh nostalgie) er was een lading bagger als geinstalleerde monitor in terecht gekomen. Weet niet meer 100% hoe ik het toen gefixed had (niet met herinstalleren iig) waarschijnlijk ff geedit of zo. (is al weer lang geleden :))

• Nephilim
Op dinsdag 28 augustus 2001 12:47 schreef ScooBY_DoO het volgende:
Weet je dat zeker?

Super VGA werkt dat nu wel??? kan je dat niet veranderen in plug & play monitor?

Ik meen me te herinneren dat ik ook ooit super vga heb geprobeerd en dat werkte ok niet..... je kan als het goed is ook een monitor op resolutie selecteren in windows drivers.....
Ik werk nu terug in 1182*... dus ik ben wel vrij zeker dat het werkt :)

• ScooBY_DoO
1182? wat is dat nou weer voor resolutie!?

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Heb zelf dus ook lopen kloten met mijn Radeon, is er alleen maar op vooruit gegaan. Met een progje dat RadeonTweaker heet. Ik heb zelf een 22" en dat loopt op 2048x1536 en dan moet je wel met dat progje de refreshrate ophogen anders dan doet het wel zeer aan je ogen.

Verder moet je met Ati altijd uitkijken wat voor drivers je neemt. Heb je geen 2e trash pc ? Zou wel makkelijk zijn.
Als ik jou was zou ik ook ff gaan naar http://www.3dfiles.com , daar hebben ze wel goede progjes ..

I got a problem-solver and its name is revolver

Pagina: 1