Diondewaal schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:21:
[...]
Nogmaals dank voor je reactie.

Op dit moment hebben de de bruine draad niet aangesloten in aan de kookplaat. zie de afbeeldingen voor meer duidelijkheid.
We gebruiken een perplex stekker en kabel, zie ook hiervan een afbeelding in de bijlage.
Ah, ik ging even uit van een kant en klaar snoer met stekker:
Voor de volledigheid: om te beïnvloeden welke van de 3 fasen je niet belast, maakt het niet uit welke kleur draad je niet gebruikt, maar dus welke pin in de stekker je niet aansluit. Bij een snoer zoals in mijn plaatje heb je daarin echter geen keuze en is iedere kleur al vast verbonden met een pin.

Mag ik je vragen dat je met de 'nul' bedoeld? want ik durf niet met zekerheid te zeggen dat die goed is aangesloten.
De blauwe draad.
en als laatste: Is het ook mogelijk om de kabel die we nu niet gebruiken (de bruine) volledig uit het snoer te verwijderen? (door er aan te trekken kan die los komen zien we)
Jot, als je dat voor elkaar krijgt zie ik geen bezwaar. Aan beide kanten kort afknippen kan ook nog. In mijn eerdere advies om de ader in de kookplaat te isoleren ging ik er dus ook niet vanuit dat je het andere uiteinde in de stekker los kon laten.
Daar gaat nog wel wat fout:
- Je mist adereindhulzen op de losse draden.
- Je mist de invoertule en de trekontlasting bij de stekker. Dat ga je waarschijnlijk ook niet netjes krijgen zonder de draden wat in te korten.
- Probeer alsjeblieft niet om die grijze draad aan de bovenkant in de pen aan te sluiten. De stekker moet ook nog in elkaar passen zonder dat die draad komt klem te zitten! Gewoon langs de onderkant dus...
- Ik kan het mis hebben, maar het lijkt net of een deel van de draadjes in de blauwe ader is gesneuveld tijdens het aanstrippen.
- Je mist de brug tussen klem 4 en 5. Er zijn koperen bruggetjes bij de kookplaat meegeleverd.
Maar je hebt in de basis wel goede kleurtjes op de goede plek zitten.
[
Voor 3% gewijzigd door
Xander op 15-08-2022 19:38
]