Vliegen: het houdt niet op, waar komen ze vandaan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds gister heb ik thuis ineens veel vliegen (de groen metallic variant). Nadat we er 30 or so hebben doodgemept waren er vanochtend weer 30 terug.
Vandaag de keuken maar eens gedaan, de vloer geboend en weer alle vliegen opgezogen. Vuilnisbakken buiten, dat soort dingen.

En ik heb de stofzuiger, afgesloten (!) maar laten staan. Elke 10 minuten kan ik weer 3 nieuwe opzuigen. Terwijl ik de ramen dicht heb, en de ramen die openstaan horren hebben. Waar komen deze beesten vandaan? En waarom zijn er steeds nieuwe 'volwassen' exemplaren?
Ze zitten alleen in de woonkamer, in andere vertrekken amper. Hoe kom ik hier vanaf?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 13:31
Je stofzuigerzak eens legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trek de kastjes eens open en kijk onder de kastjes en de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:05:
Trek de kastjes eens open en kijk onder de kastjes en de bank.
idd, of schuif het fornuis, koelkast etc eens opzij tenzij alles strak ingebouwd zit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Groene vliegen zijn kadaver/vlees vliegen; dat geldt zowel voor een vers speklapje tot een flinke drol.

Als je ze inderdaad niet hergebruikt in de telling, heb je ergens een nest of voedingsbron liggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:51

JME

zeg maar Jamie

Dooie rat in de kruipruimte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Hoogstwaarschijnlijk heb je ergens iets van etensresten liggen, buiten het zicht. Plakje boterhamworst dat achter een koelkast is gevallen of zoiets. Of een dood beest. Vliegen leggen daar dan eitjes en het proces van eitje - larve - vlieg ontvouwt zich in gestaag tempo. Tegen de tijd dat jij 10 vliegen hebt doodgemept, zijn een aantal maden alweer ontwikkeld tot vlieg. En dat houdt pas op als de voedingsbodem weg is.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@-Muncky- vandaag gedaan na de eerste zuig actie.
@Verwijderd done, we gaan binnenkort verhuizen dus er is niet veel meer. Vandaag bijna alle restjes weggegooid.
@Bossie alles zit ingebouwd, gekit. Maar ik kan eens kijken of ik de plint weg kan halen.
@MAX3400 maar hoe spoor ik dat nest op? en wat telt allemaal als voedingsbron? eten en rottend spul weet ik. Maar gaat het ook over aarde van planten in de woonkamer?
@JME ik zit op de eerste verdieping.
@DexterDee Dat wordt dus een enorme klus. Plus dat ik ook niet de bron mee wil nemen naar het nieuwe huis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:46
Heb je wellicht mechanische ventilatie? Ze kunnen zich ook ophopen in de ventilatie-unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dode muis onder de bank? Of is er iets bij de buren of op het dak? Soms zijn inderdaad de ventilatiebuizen zo aangelegd dat alles op elkaar aansluit. Dan krijg je ergens van een andere verdieping de vliegen in je huis. Zelfs van een dode vogel op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of uit de prullenbak? Misschien zitten er ergens maden? Met dit weer moet je daar niet te lang vlees of vis in hebben liggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 16-08-2022 16:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:03
Eerste verdieping dus een flat? Komen ze bij je onder- of bovenburen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:37
Ook een keer gehad. Houdt vanzelf op na een paar dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:51

JME

zeg maar Jamie

KNed schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:45:
Eerste verdieping dus een flat? Komen ze bij je onder- of bovenburen vandaan?
Sowieso een goed idee om even te vragen of zij het probleem herkennen. En hopen dat ze opendoen... :X
Pagina: 1