Welke Windows (All in One) Desktop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Voor de volgende opdracht ben ik overgeleverd aan Windows vanwege de vereiste software.
Nu heb ik al ruim 10 jaar geen Windows pc of laptop meer gekocht, dus wat advies is welkom.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dokter en Tandarts praktijk toepassingen: Dossiers lezen, Foto's bekijken, Afspraken verwerken in de agenda, bellen, administratie etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen Max budget, wel zakelijk dus BTW aftrekbaar

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles nieuw.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • 4 volledige werkplekken (Pc, Monitor, Toetsenbord, Muis)
  • Specs: Minimaal recente i5, 8GB Ram, 27" Schermen, 512GB SSD
  • 1x Vaste Telefoon + 3 Dect toesttellen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zat te kijken naar All in Ones van Dell of anders HP maar andere A-merk suggesties mogen ook.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
  • Kwaliteit
  • Mooi/Tijdloos Design
  • Goede service & garantie
  • Leverbaar binnen een maand
  • Liefst zo min mogelijk bloatware, trials etc. (maar dat zal waarschijnlijk onmogelijk zijn met Windows toch?)
  • Liefst iets wat over een jaar of 5 nog 25-33% waard is
Wat verwacht je van ons?

Advies, (merk) ervaringen, suggesties.

Zat nu te kijken naar de:
  • Dell Inspiron 27" All in One line-up (Qua design ziet die er het mooist uit)
  • HP Pavilon 27" All in One
Qua specs is het dus allemaal niet heel spannend en de All in One voorkeur is puur vanuit design/gebruikersgemak en garantie/service.

Het zou uiteraard ook een Mini PC kunnen zijn/worden met een losse monitor etc. maar dat ziet er wat mij betreft toch weer wat minder fraai uit. De Samsung M8 ziet er op zich oké uit, maar qua prijs maakt het dan uiteindelijk ook niet veel uit.

Wat me sowieso op en tegenvalt is dat er zo weinig reviews zijn te vinden over dit soort apparaten, het enige wat er een beetje bij in de buurt komt is dit artikel reviews: Vier aio-pc's met Windows - Bestaat er een echte iMac-concurrent?

[ Voor 14% gewijzigd door Greatsword op 15-08-2022 17:17 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel een HP, Dell of andere zakelijke reseller.

Afgezien van wat mooi staat in de praktijk (dat is wel een beetje de strekking van je verhaal), zou ik me persoonlijk drukker maken over onsite garantie, responstijd en zeker looptijd (5 jaar is vaak de max).

Ik denk dat je je restwaarde ook (veel) te hoog inschat. En aangezien het zakelijk is, mag/kan je niet 100% in 5 jaar fiscaal afschrijven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:37:
Bel een HP, Dell of andere zakelijke reseller.

Afgezien van wat mooi staat in de praktijk (dat is wel een beetje de strekking van je verhaal), zou ik me persoonlijk drukker maken over onsite garantie, responstijd en zeker looptijd (5 jaar is vaak de max).

Ik denk dat je je restwaarde ook (veel) te hoog inschat. En aangezien het zakelijk is, mag/kan je niet 100% in 5 jaar fiscaal afschrijven?
Ik probeer juist een beetje objectieve informatie in te winnen in plaats van de verkoop praatjes van resellers of eigen merken.

Garantie e.d. hoop ik uiteraard zo min mogelijk aanspraak op hoeven te maken, vandaar dat er graag wordt geïnvesteerd in kwalitatief goede producten. Mocht er toch iets gebeuren en moet worden opgestuurd dan is dat geen probleem, maar idealiter dan max 2 weken reparatie of vervanging.

Het financiële aspect is een voorkeur, als een AIO van bijvoorbeeld ~1300,- na 5 jaar geen 300,- meer opbrengt dan zou dat treurig zijn maar geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:09
Omdat je er ook foto's op bekijkt zou ik vooral letten op de monitor die wordt meegeleverd. Het liefst een 27" QHD of 4k monitor. Lenovo heeft soms ook nog wel mooie modellen, bijvoorbeeld zoiets: https://tweakers.net/pric...-7-27ach6-f0g7004nny.html
Een 27"4k monitor met 8-core Ryzen 7 5800H en 1Tb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Woezik schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:06:
Omdat je er ook foto's op bekijkt zou ik vooral letten op de monitor die wordt meegeleverd. Het liefst een 27" QHD of 4k monitor.
Heeft dan alleen echt "nut" als de scaling zo laag mogelijk blijft; ga je op 150 of 200 zitten werken, was een 1080p ook goed geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Woezik schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:06:
Omdat je er ook foto's op bekijkt zou ik vooral letten op de monitor die wordt meegeleverd. Het liefst een 27" QHD of 4k monitor. Lenovo heeft soms ook nog wel mooie modellen, bijvoorbeeld zoiets: https://tweakers.net/pric...-7-27ach6-f0g7004nny.html
Een 27"4k monitor met 8-core Ryzen 7 5800H en 1Tb SSD
4K is nergens voor nodig. 1080 of 1440 is meer dan voldoende voor het type patiënten foto's.
Als ik naar dat model kijk lijkt er qua design vooral veel focus te liggen op het geluid en dat is helemaal niet nodig.

Heb je zelf dan ook ervaringen met AIO's van Lenovo die je kan delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:31
AIO zou ik nooit doen. Display defect ben je meteen het hele systeem kwijt voor reparatie. Dan beter een systeem met VESA achter de monitor. Asrock Deskmini bijvoorbeeld.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400 Boxed€ 219,-€ 219,-
1BarebonesASRock DeskMini B660€ 233,82€ 233,82
1Geheugen internKingston Fury Impact KF432S20IBK2/16€ 74,90€ 74,90
1Solid state drivesSamsung 980 500GB€ 51,35€ 51,35
Totaal€ 579,07

Dell heeft ook zoiets pricewatch: Dell OptiPlex 5000 MFF (X0JWM)
HP pricewatch: HP Elite Mini 800 G9 (5M955EA)

[ Voor 7% gewijzigd door Uszka op 15-08-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
Greatsword schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:34:
Heb je zelf dan ook ervaringen met AIO's van Lenovo die je kan delen?
Ik heb geen ervaring met AIO's van Lenovo. Ik heb zakelijk 4jaar een Lenovo laptop gehad en momenteel privé een Lenovo Legion laptop. Bloatware valt heel erg mee. Er zit wel Lenove Advantage op voor herinneringen voor driver updates en garantie verlengingen, maar niet storend. Positief is de snelle Samsung SSD die erin zit (3500Mb lezen). Goed IPS-beeldscherm en fijn toetsenbord. Inmiddels ook alweer zo'n 4jaar probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Woezik schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:51:
[...]
Positief is de snelle Samsung SSD die erin zit (3500Mb lezen).
Beetje dooddoener maar jij tijdens een uurtje of 3 op de laptop niet "voelen" op welke snelheid er op dat moment data gelezen of geschreven wordt (tenzij het hele grote bestanden zijn en Windows doet een tellertje weergeven).

De gemiddelde gebruiker zal, zeker voor kantoorwerk, af en toe een kaakfoto, etc echt 0 profijt hebben van een (per GB gerekende) dure NVME disk ipv een SATA SSD. Zelfs een 5400rpm spindle met voldoende cache zou nog voldoen voor een beetje kantoor-PC.

@Greatsword over wat voor groottes van data hebben we het? Neem aan dat voor jouw praktijk / Zorgmail / etc wel bekend is hoe groot bestanden zijn, wat er nu als constatering/klacht op de werkplekken is qua snelheid en beleving, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Uszka schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:50:
AIO zou ik nooit doen. Display defect ben je meteen het hele systeem kwijt voor reparatie.

Dell heeft ook zoiets pricewatch: Dell OptiPlex 5000 MFF (X0JWM)
HP pricewatch: HP Elite Mini 800 G9 (5M955EA)
Ja zoals ik al zei zouden die MiniPC's die je aanhaalt ook een optie kunnen zijn en dan wordt het een kwestie van een fraaie monitor, toetsenbord en muis set uitzoeken.
MAX3400 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

@Greatsword over wat voor groottes van data hebben we het? Neem aan dat voor jouw praktijk / Zorgmail / etc wel bekend is hoe groot bestanden zijn, wat er nu als constatering/klacht op de werkplekken is qua snelheid en beleving, etc?
Die vragen staan nu even uit bij de soft en hardware leverancier, wordt allemaal nieuwe apparatuur dus mogelijk dat ook resoluties e.d. zijn toegenomen de afgelopen jaren.

Gaat verder om een eerste eigen praktijk, dus vooralsnog geen constateringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
MAX3400 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

Beetje dooddoener maar jij tijdens een uurtje of 3 op de laptop niet "voelen" op welke snelheid er op dat moment data gelezen of geschreven wordt (tenzij het hele grote bestanden zijn en Windows doet een tellertje weergeven).

De gemiddelde gebruiker zal, zeker voor kantoorwerk, af en toe een kaakfoto, etc echt 0 profijt hebben van een (per GB gerekende) dure NVME disk ipv een SATA SSD. Zelfs een 5400rpm spindle met voldoende cache zou nog voldoen voor een beetje kantoor-PC.
Snelheid kun je gewoon meten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXOLFaaCsdKOYzW27qtnvaJZ72M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yYV0BMFBUgXsPQRmZ8d3MXYY.jpg?f=user_large

Met positief verrast bedoel ik ook dat Lenovo geen budget QLC SSD heeft gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
@Woezik Kan je on topic blijven aub.

We hebben het niet over benchmarks en dit heeft geen toegevoegde waarde in de praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Greatsword schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:05:
[...]

Gaat verder om een eerste eigen praktijk, dus vooralsnog geen constateringen.
Dan zou ik, eerlijk gezegd, eens heel diepgaand onderzoek doen naar wat er op je afkomt ipv eerst machines te willen kopen.

Net als je smartphone, een foto kan 2MP, 14MP of 200MP. Dat legt eisen aan de PC waar je de foto op bekijkt, bewerkt, opslaat, etc. Dat geldt dus ook voor je kaakfoto's.

Algemene administratie: draai je alles onsite? Patientkaarten? Agenda's? Etc? Zo ja, welke server(s) heb je staan? Welke applicaties draaien server-side? Welke client-side?

Gebruik je (ook) SaaS applicaties en iets als ExQuise bij een andere partij?

Vragen vragen vragen; helaas steeds meer maar ik ben geen tandarts echter snap/weet wel hoe bepaalde gezondheids-stromen werken.

Pagina: 1